Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит
Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит
Колеги интересува ме има ли начин да се разбере, как е точното положение на вала на помпата, когато трябва да се центрова, към двигателя. Къде и са блокировките или белезите на помпата от този модел. Отпред на помпата има алуминиев фланец с прорези и болтчета за регулиране, а на него има издатина, която има дупка за блокирване на помпата при смяна на ремъка. Но, ако този фланец е свалян и не е маркирано положението му после как да се центрова точно помпата към двигателя? Някой борил ли се е с такива шибани помпи.
Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит
Ами само стендоване,този фланец несе вади ейтака. Доколкото съм запознат.
Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит
Става и без стенд но е много дълго за обяснение а и трябва рутинност в тази насока.
Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит
Имам подробно описание на устройството на помпата в една българска книга ("Наръчник по дизелова горивна апаратура") но никъде пък не споменават как се центрова точно тоя модел към двигателя. Някаква друга литература някой, ако е срещал за тоя модел помпа (DPS)
Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит
и все пак по добре да се стендова че не и е малко работатат да си играе човек от 3 5 път да станеarabiata написа:Става и без стенд но е много дълго за обяснение а и трябва рутинност в тази насока.
Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит
Като казах че става без стенд но е нужна рутинност,имах предвид да стане от първия път!Това 3-5пъти е игра на налучкване а не правилно зацепване.aivary66 написа:и все пак по добре да се стендова че не и е малко работатат да си играе човек от 3 5 път да станеarabiata написа:Става и без стенд но е много дълго за обяснение а и трябва рутинност в тази насока.
Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит
Напълно съм съгласен.Само дето неможем да помогнем на колегата.
Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит
Разбрах как става центроването на помпата към двигателя, но понеже тука не намерих отговор та сега искам да обясня за тези, които не знаят и да не се лутат, когато им се наложи. Та отстрани на помпата в ляво има една планка с лостче на нея маха се планката с две болтчета е, дълго и късо, като се завърти ротора на помпата се появява едно вдлъбнато триъгълниче което е направено на една тънка шайба. Трябва, като се зацепва със щифтовете всичко да съвпадне и триъгълничето трябва да е по средата на отвора погледнато през дупката Може би там се слага и някакво приспособление за по прецизно но и така на "око" става. Значи за да ви съвпадне всичко трябва и планката отпред на помпата дето е с продълговатите отвори да е регулирана правилно. но най добре е да не се маха щото после е занимавка регулирането и за да може да се сложи щифта когато съвпадат и другите блокиращи щифтове по кол вал и разпр. вал. Сега мен помпаджията който сменя уплътненията ми сервира един проблем, който ми отне доста време до като разбера каква я е свършил. Значи помпата вътре се зацепва на по 90 градуса и той хубостника я зацепил с 90 назад и не ми съвпадаше триъгълника(белега) та се наложи да коригирам с 90 гр. колелото назад за да запали. Ако има някога такъв проблем пробвайте с метода на прокапването за да се разбере в момента, кой цилиндър впръсква. Имам и снимки но нещо не мога да ги кача щото били в JPEG формат.