Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
bmwfen
Мнения: 20
Регистриран на: Пет Ное 11, 2011 10:55 pm

Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Мнение от bmwfen »

Колеги интересува ме има ли начин да се разбере, как е точното положение на вала на помпата, когато трябва да се центрова, към двигателя. Къде и са блокировките или белезите на помпата от този модел. Отпред на помпата има алуминиев фланец с прорези и болтчета за регулиране, а на него има издатина, която има дупка за блокирване на помпата при смяна на ремъка. Но, ако този фланец е свалян и не е маркирано положението му после как да се центрова точно помпата към двигателя? Някой борил ли се е с такива шибани помпи.
aivary66
Мнения: 12
Регистриран на: Пет Фев 08, 2013 8:16 pm
Местоположение: ВАРНА

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Мнение от aivary66 »

Ами само стендоване,този фланец несе вади ейтака. :) Доколкото съм запознат.
arabiata
КОЛЕГА
Мнения: 116
Регистриран на: Сря Апр 16, 2008 1:35 pm
Местоположение: София,Люлин 1

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Мнение от arabiata »

Става и без стенд но е много дълго за обяснение а и трябва рутинност в тази насока.
bmwfen
Мнения: 20
Регистриран на: Пет Ное 11, 2011 10:55 pm

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Мнение от bmwfen »

Имам подробно описание на устройството на помпата в една българска книга ("Наръчник по дизелова горивна апаратура") но никъде пък не споменават как се центрова точно тоя модел към двигателя. Някаква друга литература някой, ако е срещал за тоя модел помпа (DPS)
aivary66
Мнения: 12
Регистриран на: Пет Фев 08, 2013 8:16 pm
Местоположение: ВАРНА

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Мнение от aivary66 »

arabiata написа:Става и без стенд но е много дълго за обяснение а и трябва рутинност в тази насока.
и все пак по добре да се стендова че не и е малко работатат да си играе човек от 3 5 път да стане :P
arabiata
КОЛЕГА
Мнения: 116
Регистриран на: Сря Апр 16, 2008 1:35 pm
Местоположение: София,Люлин 1

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Мнение от arabiata »

aivary66 написа:
arabiata написа:Става и без стенд но е много дълго за обяснение а и трябва рутинност в тази насока.
и все пак по добре да се стендова че не и е малко работатат да си играе човек от 3 5 път да стане :P
Като казах че става без стенд но е нужна рутинност,имах предвид да стане от първия път!Това 3-5пъти е игра на налучкване а не правилно зацепване.
aivary66
Мнения: 12
Регистриран на: Пет Фев 08, 2013 8:16 pm
Местоположение: ВАРНА

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Мнение от aivary66 »

Напълно съм съгласен.Само дето неможем да помогнем на колегата.
bmwfen
Мнения: 20
Регистриран на: Пет Ное 11, 2011 10:55 pm

Re: Центровка помпа Lucas CAV DPS на Форд Транзит

Мнение от bmwfen »

Разбрах как става центроването на помпата към двигателя, но понеже тука не намерих отговор та сега искам да обясня за тези, които не знаят и да не се лутат, когато им се наложи. Та отстрани на помпата в ляво има една планка с лостче на нея маха се планката с две болтчета е, дълго и късо, като се завърти ротора на помпата се появява едно вдлъбнато триъгълниче което е направено на една тънка шайба. Трябва, като се зацепва със щифтовете всичко да съвпадне и триъгълничето трябва да е по средата на отвора погледнато през дупката Може би там се слага и някакво приспособление за по прецизно но и така на "око" става. Значи за да ви съвпадне всичко трябва и планката отпред на помпата дето е с продълговатите отвори да е регулирана правилно. но най добре е да не се маха щото после е занимавка регулирането и за да може да се сложи щифта когато съвпадат и другите блокиращи щифтове по кол вал и разпр. вал. Сега мен помпаджията който сменя уплътненията ми сервира един проблем, който ми отне доста време до като разбера каква я е свършил. Значи помпата вътре се зацепва на по 90 градуса и той хубостника я зацепил с 90 назад и не ми съвпадаше триъгълника(белега) та се наложи да коригирам с 90 гр. колелото назад за да запали. Ако има някога такъв проблем пробвайте с метода на прокапването за да се разбере в момента, кой цилиндър впръсква. Имам и снимки но нещо не мога да ги кача щото били в JPEG формат.
Публикувай отговор