Проблем с придърпване при отпускане педала на газта-РЕШЕНО
Проблем с придърпване при отпускане педала на газта-РЕШЕНО
колеги,
от доста време боря един проблем на Зафирата (1,8 116к.с.-X18XE1), и засега нямам напредък.
Проблема се състои в това, че да речем когато карам в града леко на 2,3 или 4та предавка около 2000...2200 оборота, и рязко си махна крака от педала на газта (например в лек наклон) като започнат да падат оборотите в диапазона около 1500 ....1700 об. (независимо на коя предавка) се получава едно придърпване. Надолу по скалата на оборотомера нещата се нормализират. Само това придърпване не мога да изчистя. Това е само на газ, на бензин няма никакви проблеми! Иначе няма разлика в динамиката на колата при ускорение на газ спрямо бензин.
ГИ-то ми е Тамона (TGStream), "прошивка" 5.50, редуктор Томасето Аляска, рейка RAIL IG1 3oма, инжектори 2,1мм., dP-1,15bar., температура на газта 48'С, хода на буталцата съм ги смъкнал на 0.55, бензиново време на ПХ 3,3мс, газово 5,5мс., разход надълго около 8,5 ...9/100 (при бензинов 7/100). Системата е на около 8000км.
В споменатите критични обороти бензиновите времена падат на около 2,3мс, а газовите около 3,6мс.(отчетени по софта на ГИ-то). Пробвал съм какво ли не, обогатяване от кривата, обедняване, финно обогатяване от RPM таблицата в споменатите проблемни обороти, но засега без успех. Колата си предърпва при бавно движение около cut-off-a.
До колкото разбирам симтека в определени режими прави допълнително обогатяване с къси импулси около 1,2мс. (не съм сигурен, но дали не му се казва асинхронно обогатяване) , но Тамоната има софтуерна възможност за обработка на това "довпъскване", чрез настроика на коефициент, които от своя страна въвежда компенсация в основния газов имп. Играл съм си и с този коефициент, но също без успех.
Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно, дали инжекторите идват бавни ?
Другото което съм предвидил като се позатопли е преработка на редуктора (шлайф и разпробиване) и запояване на отвора на клапана за аварийно изхвърляне на газта при повишено налягане в редуктора, или добавяне на допълнителна пружина към основната му.
от доста време боря един проблем на Зафирата (1,8 116к.с.-X18XE1), и засега нямам напредък.
Проблема се състои в това, че да речем когато карам в града леко на 2,3 или 4та предавка около 2000...2200 оборота, и рязко си махна крака от педала на газта (например в лек наклон) като започнат да падат оборотите в диапазона около 1500 ....1700 об. (независимо на коя предавка) се получава едно придърпване. Надолу по скалата на оборотомера нещата се нормализират. Само това придърпване не мога да изчистя. Това е само на газ, на бензин няма никакви проблеми! Иначе няма разлика в динамиката на колата при ускорение на газ спрямо бензин.
ГИ-то ми е Тамона (TGStream), "прошивка" 5.50, редуктор Томасето Аляска, рейка RAIL IG1 3oма, инжектори 2,1мм., dP-1,15bar., температура на газта 48'С, хода на буталцата съм ги смъкнал на 0.55, бензиново време на ПХ 3,3мс, газово 5,5мс., разход надълго около 8,5 ...9/100 (при бензинов 7/100). Системата е на около 8000км.
В споменатите критични обороти бензиновите времена падат на около 2,3мс, а газовите около 3,6мс.(отчетени по софта на ГИ-то). Пробвал съм какво ли не, обогатяване от кривата, обедняване, финно обогатяване от RPM таблицата в споменатите проблемни обороти, но засега без успех. Колата си предърпва при бавно движение около cut-off-a.
До колкото разбирам симтека в определени режими прави допълнително обогатяване с къси импулси около 1,2мс. (не съм сигурен, но дали не му се казва асинхронно обогатяване) , но Тамоната има софтуерна възможност за обработка на това "довпъскване", чрез настроика на коефициент, които от своя страна въвежда компенсация в основния газов имп. Играл съм си и с този коефициент, но също без успех.
Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно, дали инжекторите идват бавни ?
Другото което съм предвидил като се позатопли е преработка на редуктора (шлайф и разпробиване) и запояване на отвора на клапана за аварийно изхвърляне на газта при повишено налягане в редуктора, или добавяне на допълнителна пружина към основната му.
Последно промяна от mafiota на Пон Сеп 09, 2013 6:19 pm, променено общо 2 пъти.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
Колко е разстоянието от рейката до см. тръби?
Какво се случва с налягането на газта в този момент?
Какво се случва с налягането на газта в този момент?
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
дъжлината на маркучите е 15см., но са с вътрешен диаметър 4мм. /Semperit/;bobolin4o написа:Колко е разстоянието от рейката до см. тръби?
Какво се случва с налягането на газта в този момент?
А за dP в тези моменти, до колкото успява да го отчете програмата се повишава с около 0,05 до 0,15bara вече при пълно влизане в cut-off от по-високи обороти.
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
Аз нещо не мога да схвана,ще ме извините,Караш на 3-та на 2000 оборота,пускаш газта.Влизаш в ППХ и оборотите падат плавно,на 1500,от някъде идва гориво и се получава придърпване?
В режим ППХ(cutoff) времената трябва да са 0мс,докато стигнеш 1100-1050 оборота и тогава Бензиновото еку да почне да подава по малко гориво,за да възстанови очакваните обороти.Ако маркучите с дълги,ППХ ще се забави,но пще при 1450 газта там ще свърши.
Мен ми намирисва на неправилно снемане на оборотите от двигателя или някакви паразитни пикове или неправилно адаптиран дросел.Той (cutoffa)от ТПС-а решава кога си в ППХ.
В режим ППХ(cutoff) времената трябва да са 0мс,докато стигнеш 1100-1050 оборота и тогава Бензиновото еку да почне да подава по малко гориво,за да възстанови очакваните обороти.Ако маркучите с дълги,ППХ ще се забави,но пще при 1450 газта там ще свърши.
Мен ми намирисва на неправилно снемане на оборотите от двигателя или някакви паразитни пикове или неправилно адаптиран дросел.Той (cutoffa)от ТПС-а решава кога си в ППХ.
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
Може би и аз не обяснявам както трябва, но на практика точно това се получава, карам с ниска скорост да речем на 3-та около 2000 об., отнемам гаста, оборотите започват да падат, но бензиновите времена падат максимум до 2,2мс., дори и по борда разхода не е нула.Markony написа:Аз нещо не мога да схвана,ще ме извините,Караш на 3-та на 2000 оборота,пускаш газта.Влизаш в ППХ и оборотите падат плавно,на 1500,от някъде идва гориво и се получава придърпване?
В режим ППХ(cutoff) времената трябва да са 0мс,докато стигнеш 1100-1050 оборота и тогава Бензиновото еку да почне да подава по малко гориво,за да възстанови очакваните обороти.Ако маркучите с дълги,ППХ ще се забави,но пще при 1450 газта там ще свърши.
Мен ми намирисва на неправилно снемане на оборотите от двигателя или някакви паразитни пикове или неправилно адаптиран дросел.Той (cutoffa)от ТПС-а решава кога си в ППХ.
ППХ с разход по борд и софт =0 се получава при същите условия от горните два реда, но ако съм със значително по висока скорост в момента на освобождаване на гаста, т.е. да речем бил съм с по-голяма засилка, или при спускане по наклон. Наблюденията ми показват че ППХ при зафирата настъпва при по-висока скорост, да речем в сравнение с Тойотата с двигател 1,8 (7A-FE).
Оборотите са хванати от от сигнала за управление на бобината за 1-ви цилиндър, не са зададени софтуерно.
Другото което ми направи впечатление е следното (но не ми се вярва да има връзка с проблема):
На скоро се наложи да сменя блокбобината с нова. След смяната при стартиране на двигателя моментално се разпадаше връзката със стартираната програма TamonaGas. При същите условия със старата бобина това не се е случвало. Не оспях да осъщества стабилна връзка с газовия комп, и стартиран двигател, докато не направих оптична развръзка между FTDI-то и ECU-то на тамоната. В това отношение вече връзката е стабилна. "+" след контакт го вземам от общия на блокбобината.
А това с адаптацията на дросела симтека не си ли го прави автоматично?
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
Това ти е решението на проблема.В споменатия от теб режим(а понякога и постоянно),този клапан пуска газ през вакуумния щуцер.Аз не ги запоявам а слагам допълнително още една гумичка върху оригиналната на този клапан.mafiota написа: запояване на отвора на клапана за аварийно изхвърляне на газта при повишено налягане в редуктора,
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
При нов редуктор има ли го този проблем ?ipivan написа:.............,този клапан пуска газ през вакуумния щуцер............
Определено качеството им не оправдава не ниската им цена.
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
Понякога и при нов редуктор го има проблема.Още по-лошо става ако на клапанчето застане боклук от газта.Тогава започва постоянно да пуска докато колата е на газ.
Мен не ме кефят тези Томасето.
Ето как изглежда клапанчето разглобено:
Мен не ме кефят тези Томасето.
Ето как изглежда клапанчето разглобено:
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
е кво да те кефят, миналата седмиса смених един с мимгас, много по адекватно поддържа налягането, нищо че сената е под половината. интересно е само колко хиляди ще изтъркаля турчина
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
При мен издържа някъде около 5000км
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
Дори нов има пад над 0.4бара, сори ама няма нужда.ogromnii написа:е кво да те кефят, миналата седмиса смених един с мимгас, много по адекватно поддържа налягането, нищо че сената е под половината. интересно е само колко хиляди ще изтъркаля турчина
Ако си с tgstream пусни кът оф на бензин.
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
Това съм си го мислил, но при кът оф няма ли да ми обръща на бензин ?emzo написа:ogromnii написа:е кво да те кефят, миналата седмиса смених един с мимгас, много по адекватно поддържа налягането, нищо че сената е под половината. интересно е само колко хиляди ще изтъркаля турчина
Ако си с tgstream пусни кът оф на бензин.
Иначе съм решил твърдо като се позатопли да играе пилата , но не за цялата процедура по "форсирование" от руснаците, а само някои позиции, защото иначе пада и температурата на газовата фаза.
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
Аз съм установил че редукторите МимГаз за ГИ проявяват два проблема евентуално(но не винаги).ogromnii написа: а после?
1.Не държат стабилно налягане.
Решава се като се свали предния капак и мембраната,слага се осигурител за резби на гайката която държи "тарелките" към мембраната и се затяга гайката.Може и самозаконтряща гайка да се сложи.
2.Вкарва газ в охладителната течност.
Решава се с предварително затягане на задния капак,преди монтажа(може и след получаване на проблема).
Аз съм с такъв редуктор около 12 000 км. и нямам грижи.
Колегата е със същия редуктор повече от 30 000 км. и работи нормално.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Проблем с придърпване около cut-off-a
След модификация 1, колко ти е пада на налягане при максимално натоварване ?