Страница 1 от 1

Opel Combo Z16 YNG

Публикувано на: Вто Яну 19, 2016 6:27 pm
от ummng
Здравейте колеги ! Имама проблем с тази кола - загаснала е в движение и няма палене.Двигателя е комбиниран на газ и бензин
Поначало няма връзка с компютъра на колата бушоните здрави.Задействах две от релетата през лампа ама то едното е за помпата а другото незнам още за какво е и се появи някъкво захранване но не е постоянно .Тестера се свърза с компютъра на ABS стабилно.
ПРочете че в компа на мотора има някъкви грешки но неможе да направи стабилна връзка поради изчезване периодично на напрежението при което примигват лампите на чека и маслото - те преди това въобще не светеха .
Днеска ми е първи ден занимавка .На първо четене излиза че захранването е електронно май през транзистори понеже опитах та изолирам релетата но нищо не става . Колата е 2009 година и нямам схема .Не е ясно още как става захранването на компютрите и понеже се появява без шум от реле правя предположение че е през транзистор.Някой да се е сблъсквал с подобен проблем или да има схема случайно?Този двигател се ползува и в Эафирата 2004 година .

Re: Opel Combo Z16 YNG

Публикувано на: Вто Яну 19, 2016 6:55 pm
от ummng
Намерих схема на Зефирата от Уъркшопа. Но засега незнам дали ще ми помогне понеже не е сигурно дали схемата е същата .
Освен това управлението е свързано с модула за превключване пък аз го нямам като софтуер да го прочета.Всепак ще се борим .

Re: Opel Combo Z16 YNG

Публикувано на: Сря Яну 20, 2016 11:59 am
от ummng
Нещата вървят към изгорял компютър.Навсякъде изкарах напрежение освен на бобината която се захранва от бушон директно от ключа но този бушон ми гореше още от началото но незнаех за какво е .Освен това не беше ясно кой крак на бобината съответства на означението на схемата .Хубавото е че от този бушон има само три неща - релето за помпата бобината и компютъра .Бобината я бях откачил още преди това остана компа сега като откачих куплунзите излезе напрежение на бушона -връщам обратно от бобината понеже там имах две маси до момента след откачване на компа остана само действителната.

Re: Opel Combo Z16 YNG

Публикувано на: Сря Яну 20, 2016 1:45 pm
от ummng
Проблема се реши спонтанно от самосебе си .След като закачих куплунзите на компютъра за всеки случай да проверя отново предположението вече нямаше късо .Махнах всичко и сложих директно бушон и кдлата запали.
Пък казват че нямало Бог!

Re: Opel Combo Z16 YNG

Публикувано на: Сря Яну 20, 2016 2:20 pm
от ivanovbg
Някой кабел ти е протъркан. Аз на мястото на бушона връзвам крушка за мигач. Така нищо не гори, а тя свети силно. Като се местят кабелите където е късото премигва и нататък е лесно.

Re: Opel Combo Z16 YNG

Публикувано на: Сря Яну 20, 2016 2:43 pm
от ummng
Възможно е но бутах кабелите точно по твоя метод след като я запалих вече да съм сигурен но за сега не дава на късо а и друг път не го е правила .Там капелите са в дебел сноп и ме съмнява да е кабел макар че остава тогава също невероятното да е блокирал нещо компютъра и да е накъсил някакъв елемент и след рестарта да се е оправило защото това си е пълен рестарт .
Но неможе да се докаже вече.Ако е така е можело да се оправи с обикновено откачване на акумолатора си мисля ама това са само догатки.Добре че всепак схемата се оказа същата че с един колега вчера цял ден се намръзнахме понеже снощи видях че за
зефире има схема .На сляпо нищо нестава .На тоя студ няма да дълбая повече .Важното е че компютъра е здрав.

Re: Opel Combo Z16 YNG

Публикувано на: Сря Яну 20, 2016 7:48 pm
от dyaneff
Не вярвам на повреди които се самоотстраняват. Има проблем с инсталацията.

Re: Opel Combo Z16 YNG

Публикувано на: Сря Яну 20, 2016 11:39 pm
от ummng
Не съм съгласен .В момента колата работи размърдах куплунга яко няма ефект да гасне .Както казах може и да е невероятно
да е станало някъкво късо вътре и при прекъсване на захранването компютъра да се е самооправил .Ако тръгна да ровя може да си загубя времето и да направя нов дефект също е възможно сред толкова кабели в куплунга .Има хора при които здрави коли се повреждат - това е мъжът на тази клиентка .А пък сигурно всички имате такива случаи не един при който идва клиент и казва колата ми не е добре и ти казваш я да видя и и няма нищо . Много често се връщата отново но понякога не се връщат.
Точно след новата година пристига един и вика не работят чистачките - аз ги пускам и те работят- даже не съм пипал бушоните и оня остана като гръмнат понеже беше пускал със жица директно на моторчето и нищо аз само пускам и тръгват и досега не е дошъл. Този метод на ремонт обаче има един недостатък - неможеш да вземеш пари :D