Проблем с възела за управление на дроселната клапа SEAT C...

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
volodja
Мнения: 11
Регистриран на: Чет Сеп 21, 2006 7:51 pm
Местоположение: пловдив
Обратна връзка:

Проблем с възела за управление на дроселната клапа SEAT C...

Мнение от volodja »

Здравейте, имам проблем с какъвто не съм се сблъсквал до сега.
Seat Cordoba - Vario 1.4l 2001 година с електрическо управление на дроселната клапа. Проблема е, че автомобила не може да се форсира повече от 1800 оборота. KTS-а ми дава ''възел за управление на дроселната клапа: 1 работа с грешки и 2 грешка в адаптацията. Адаптация на дроселната клата към блока за управление не ми позволява да извърша, казва ми, че има повреда. До дросела си идва управление 5V напрежение и двата потенциометъра които са вътре отчитат без проблемно, а на самаия мотор на клапата като му подам 6V си работи и изглежда съвсем безпроблемен.Проверил съм всички връзки м-у блока за управление и клапата. Въпреки,че не ми го дава като проблем съм проверил и датчика за положение на педала на газта идва му захранване и двата потенциометъра в него отчитат правилно.Проверил съм и дали до блока за управление идват всички (+)и (-). И всичко е ОК.
Втора употреба такава дроселна клапа не успях да намеря и съм почръчал нова която ще дойде след около 3 дни и струва над 900лв.
това, което ме притеснява е, че клапата си изглежда съвсем здрава и работеща, но не откривам и друг проблем. И дори и колата да се оправи с новата клапа ми е интересно какъв всъщност е проблема с тази клапа.
Предварително благодаря за всички мнения!
hristo
КОЛЕГА
Мнения: 121
Регистриран на: Нед Юни 05, 2005 6:43 pm
Местоположение: София, Картроник ЕООД
Обратна връзка:

Мнение от hristo »

Да ти кажа честно в тези клапи има доста проблеми.Най-вероятно има "шум" в някои потенциометър, но проблема може да е в педала.
Другият проблем е най-вероятно механичен, или самият купулунг на ДК.
Картроник ЕООД - BOSCH Модул
тел.: 832 11 67
volodja
Мнения: 11
Регистриран на: Чет Сеп 21, 2006 7:51 pm
Местоположение: пловдив
Обратна връзка:

Мнение от volodja »

Смених я клапата с нова, направих и обучение и пътвите 10-тина мин. всичко беше ОК. След това пак ми светна EPC, започна да мени оборотите и да губи празния ход.KTS-a пак ми даде ''възел за управление на дроселната клапа''. И след още не малко главоблъсканици се оказа, че кабелите за високо напрежение имат утечки и смущават работата на клапата. Което предполагам е било и причина да се повреди старата. Смених и кабелите и вече всичко е 6+ :D
Dago
Мнения: 21
Регистриран на: Чет Ное 03, 2005 8:37 pm
Местоположение: Варна

Мнение от Dago »

Volodja,може ли да споделиш с нас как разбра че е от HTкабелите че ми е много любопитно.Може би като провериш с осцилоскоп сигнала от дроселната клапа,който стига пред компа(само предполагам) или по някакъв друг начин.
Life is a bitch,get over it!
volodja
Мнения: 11
Регистриран на: Чет Сеп 21, 2006 7:51 pm
Местоположение: пловдив
Обратна връзка:

Мнение от volodja »

Като ги смених с други :lol:
Публикувай отговор