Страница 1 от 1

Симптоми на "затлачена" геометрия на турбо?

Публикувано на: Съб Окт 10, 2015 11:02 am
от nik7dob
Колеги, какви са обичайните симптоми на запушена геометрия на турбина? Грешка за налягане? Достигане на максимално налягане, но не веднага - трябва да "опънеш" колата на дълго, моментния "ряз" го няма?
В конкретния случай е волво c30 с 2.0D пежо/ситроен/форд мотор 136 bhp. Горе изброените симптоми са налични. Сравних налягания въздух и нафта + количество въздух със същия мотор на V50. Максималните стойности са почти еднакви, 2300 на 2400 в полза на 50-ката. Графиките на желано и достигната обаче се разминават, на C30 са в голям разрез, докато на 50ката разликата, дължаща се на лага на турбината е в пъти по-малка от на 50-то, което си върви нормално за този мотор. В друг сервиза са сменени клапан на турбо и датчик на уестгейта, като графиката в процентно отношение на управление на клапана и регистрирано отваряне на уестгейт са перфектни (следват се идеално двете графики).
Благодаря! :)

Re: Симптоми на "затлачена" геометрия на турбо?

Публикувано на: Съб Окт 10, 2015 6:05 pm
от Ilko
Тия симптоми са на тръгнала турбина или счупена геометрия.
Не знам тая турбина като на Пежо ли е точно, ама ако е такава има голям шанс да е дефектна, а не затлачена геометрия. На 407 перките са направени от ламаринки (буквално) а не от парче метал. Става въпрос за 1749 турбина, но не помня буквите.
Ako e зацапана ще се разминават процентите на датчика и управлението на клапана.

Re: Симптоми на "затлачена" геометрия на турбо?

Публикувано на: Съб Окт 10, 2015 9:28 pm
от ivanovbg
Ники, а движи ли се лостчето нормално? Откачи актуатора и виж. Това си е основния признак. Иначе зависи къде е блокирала за да запише някоя грешка. Ако е блокирала на изключено турбо -ниско, ако е на макс - ще овербуства, ако е някъде по средата може и да няма грешки, но да си е спънатичка.

Мръсен дебитомер също води до твоето описание на дефекта. Просто в ниските е мудна и тръгва късно турбото поради липса на гориво и оттам на газове да го развъртят.

Егр не затварящ добре също.Много причини могат да доведат до този ефект и си трябва проверки с ръце и очи, а не самода четеш с компа. Като те съмнява нещо провери го. На една ръка разстояние е. Ако не знаеш как да го провериш - питай.



Имах един интересен подобен случай с един Туаран 2.0ТДИ. Оказа се спукана тръба към егр-а, но така, че спуканото беше насочено нагоре към маркуча дето излиза от дебитомера и отива към турбото. Горещите газове му бяха направили една хубава мъничка дупка и се сещай какво показва дебитомер, мап...Грешки нямаше. От никъде нищо не се виждаше и почти случайно го открих при монтажа след като тествах дебитомера и видях че си работи коректно.

Та така :wink:

Re: Симптоми на "затлачена" геометрия на турбо?

Публикувано на: Пон Окт 12, 2015 12:37 am
от nik7dob
Благодаря, колеги. Ще кажа на собственика да ходи да му огледат всичко наред от-до. А този казус, за който Краси спомена е наистина един от интересните... такива интересни проблеми са много рядко срещани, да им се чуди или възхищава човек :D

Re: Симптоми на "затлачена" геометрия на турбо?

Публикувано на: Пон Окт 12, 2015 10:00 pm
от ivanovbg
Ники забравих да ти кажа да провериш и центровката на актуатора на турбото. Ако стопорния винт е развъртян повече, също е възможен подобен ефект поради затапване на ауспуха в началото. Така колата тъпче, тъпче и по едно време тръгва, ама е късно вече. Също така проверете и меката връзка ако има. Понякога се къса оплетката отвътре и го затапва. Вярно е че е по често при бензиновите заради по високата температура на газовете, но знае ли човек?

Re: Симптоми на "затлачена" геометрия на турбо?

Публикувано на: Пон Ное 02, 2015 7:14 pm
от nik7dob
И крайния резултат, колеги е: обърнати перки на турбото :mrgreen: Тъкмо преди минути клиента ми писа, че свалили турбото и имало нещо си обърнато, но и той не знае какво точно при предходен ремонт. Сега всичко е наред. Благодаря на всички отзовали се :)