различни инжекторни времена
Публикувано на: Съб Окт 10, 2015 8:36 am
Здравейте колеги,
Вчера вечерта попаднах на странен за мен факт.
Бях вързал един Опел- Вектра Б Х20ХЕВ с Заволи Ализей Н . Гледах го едновременно с ОП ком/оригинален китаец, като софта му е някаква портабъл версия / и две версии на програмата за Заволито.
Странното в случая е, че Опкома чете инж.времена от порядъка на 2,26 мс на ПХ. Инжектороното време почти не мърда стои си 2,26мс., а краткосрочната корекция си шава.
В Същото време и двете версии на софта за Заволито/v3,49 и v6.07/ отчитат инжекторни времена с около 1мс. в повече, т.е. около 3,2мс. Като тук инж. време си шава, от 3мс до към 3,4-3,5мс. "Работната" точка в МАП-а си шава в съответствие с оборотите на двигателя, и това което чете софта, като инжек. време.
Причината да се занимавам е, че колата не пали след престой около една нощ. Т.е. не пали при напълно изстинал двигател. Ако е работила до преди около 2ч. пали от раз. След работа на бензин за около 30-40км. проблемът изчезва.
Пробвах дори при работа на бензин да разкача мъркучите мужду. газ. инжектори и смук. колектор, на следващата сутрин пак не пали. Така, че варианта изпускащ газов инжектор, който да дави двигателя, май отпада???
До тук всичко говори за грешна адаптация на бензиновия комп.
Пробвах да я понастроя, но изпарителя почна да не държи налягане, и влезна в бокса за нови мембрани/сложих уж оригинални/ . Сега налягането е ОК. Същия е настроен на същото налягане- 1,1бар.
Покарах колата, като не съм настройвал в движение, а записах данните и съм ги гледал след това. Разликите в бенз. времена бяха от порядъка на около 15-25%. Дори запаса грешка при работа на 10мс. Коригирах картата. Обаче сега паленето стана още по тегаво, дори на топъл двигател не пали от раз.
Почвам да се чудя да не би да съм слагал правилните коефициенти в грешните клетки/поради различните отчитания на бенз. време от Оп кома и Заволито/ ??? Ама пък ако работната точка софта на заволито я слага в клетката за 3,5мс и 1000об. би трябвало да си работи с коефициента от същата тази клетка.
Единственото, което ми идва на ума е 80-90км на бензин за оправяне на адаптациите, и чак след това да го бърникам на газ.
Обаче остава въпросът с различните инж. времена???
Вчера вечерта попаднах на странен за мен факт.
Бях вързал един Опел- Вектра Б Х20ХЕВ с Заволи Ализей Н . Гледах го едновременно с ОП ком/оригинален китаец, като софта му е някаква портабъл версия / и две версии на програмата за Заволито.
Странното в случая е, че Опкома чете инж.времена от порядъка на 2,26 мс на ПХ. Инжектороното време почти не мърда стои си 2,26мс., а краткосрочната корекция си шава.
В Същото време и двете версии на софта за Заволито/v3,49 и v6.07/ отчитат инжекторни времена с около 1мс. в повече, т.е. около 3,2мс. Като тук инж. време си шава, от 3мс до към 3,4-3,5мс. "Работната" точка в МАП-а си шава в съответствие с оборотите на двигателя, и това което чете софта, като инжек. време.
Причината да се занимавам е, че колата не пали след престой около една нощ. Т.е. не пали при напълно изстинал двигател. Ако е работила до преди около 2ч. пали от раз. След работа на бензин за около 30-40км. проблемът изчезва.
Пробвах дори при работа на бензин да разкача мъркучите мужду. газ. инжектори и смук. колектор, на следващата сутрин пак не пали. Така, че варианта изпускащ газов инжектор, който да дави двигателя, май отпада???
До тук всичко говори за грешна адаптация на бензиновия комп.
Пробвах да я понастроя, но изпарителя почна да не държи налягане, и влезна в бокса за нови мембрани/сложих уж оригинални/ . Сега налягането е ОК. Същия е настроен на същото налягане- 1,1бар.
Покарах колата, като не съм настройвал в движение, а записах данните и съм ги гледал след това. Разликите в бенз. времена бяха от порядъка на около 15-25%. Дори запаса грешка при работа на 10мс. Коригирах картата. Обаче сега паленето стана още по тегаво, дори на топъл двигател не пали от раз.
Почвам да се чудя да не би да съм слагал правилните коефициенти в грешните клетки/поради различните отчитания на бенз. време от Оп кома и Заволито/ ??? Ама пък ако работната точка софта на заволито я слага в клетката за 3,5мс и 1000об. би трябвало да си работи с коефициента от същата тази клетка.
Единственото, което ми идва на ума е 80-90км на бензин за оправяне на адаптациите, и чак след това да го бърникам на газ.
Обаче остава въпросът с различните инж. времена???