Страница 1 от 3

Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Вто Сеп 29, 2015 10:09 pm
от ivanovbg
1CD-FTV. Пуши черно като се даде газ, на празен ход не пуши и газовете са в нормата. Всичко е ток и жици. Пали от четвърт. Дюзите са проверени. Няма повече или по дебели дифтунки. Не пали чек и грешки не записва, върви на поразия и харчи. Няма теч на въздух. Корекции на дюзите в норми. Все едно е с много богат чип, но... не е, заводска си е. Сложих до нея друга същата - година, двигател, купе .... Също си върви, но не пуши. Абсолютно еднакви или много близки всички параметри. Дебитомер, мап, регулаторните клапани на помпата - разменени ей тъй за проба (не че са показвали някакви отклонения), без ефект. Пушещата с откачен дебитомер и мап си върви като с тях - върти гуми и пуши пак толкова.

Няколко месеца се кара така и не се е счупила.

Та остана ми само една идея - дефектен датчик за налягане в рейла - примерно да е 500 бара, а той да показва300. Да ама трудно се сменя - на доста кофти място зад помпата е. Помпа не ми се вярва защото колкото поиска, толкова си дава налягане - прочетено от компа. Нямам някой 1000баров манометър за да премеря и механично.

В края на краищата ще го сменя, но ако имате друга идея или решен подобен случай казвайте?

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 4:35 am
от ogromnii
два пъти съм се сблъсквал с безпричинно пушещ дизел, първия се оказа запушен катализатор, тогава си обясних логиката - получаваше се повишено надуване заради рестрикцията, което колата тълкува като добра порция свеж въздух на която впръсква съответно и добра порция нафта, а всъщност толкова въздух през двигателя не минава. Но и колата вървеше лениво, а и просъскваше от снадките на ауспуха...
втория път така и не открих причината най-вече заради ограничено време и бюджет.
ако има опция закачи един манометър след турбината и преди катализатора и виж дали налягането се повишава значително при зор.....

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 7:00 am
от ivanovbg
Като казвам пуши, значи че прави плътен черен шлейф все едно е откачен някой турбомаркуч или постоянно отворен ЕГР. Това и на място и в движение. ЕГР-а също го пробвах да го запуша. Имам чувството, че количеството впръскано гориво зависи само от оборотите. Дебитомера не показва повече засмукан въздух, а и с откачен дебитомер и мап е същото. Вървежа е даже по добър от нормалната. Лошото е , че не може да се прави тунинг на компа... иначе щях да му направя антитунинг :mrgreen:

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 7:46 am
от bobolin4o
Е как разбра, че е в оригинал? А за тунинга Ангел ли ти каза, че не може да се прави?
Дюзите казваш са проверени... проверени как? За двигателя ли са?

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 7:49 am
от jachar
манометар от 1000бара купувам от 10години и все още нямам.ако лъже датчика за налягане,и налягането е по високо,калота ще работи по шумно като на повече аванс.

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 7:58 am
от jachar
bobolin4o написа:Е как разбра, че е в оригинал? А за тунинга Ангел ли ти каза, че не може да се прави?
Дюзите казваш са проверени... проверени как? За двигателя ли са?
има логика.на тези мотори дюзите са им проблемни,и ако са сменявани распрасквачите,и са сложени с по големи отвори,то времената на впръскване ще са си нормални,а в деиствителност ще вкарват повече нафта.а моторния комп трябва да е денсо,и пиасинито го чете и пише без проблем

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 11:03 am
от chorni
Имах подобен проблем с Авенсис същата година, случайно открих , че алуиниевият кулер е сцепен.

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 12:55 pm
от ivanovbg
Като го запуша и гасне. После помпах целия въздушен път с въздух за да проверя и под налягане и няма теч.

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 1:47 pm
от Todio
Една идея само: ако можеш да сравниш времето на отваряне на дюзата (през диагностиката) и измерено времето с осцилоскоп. За да пуши или е много горивото (високо налягане и калпави дюзи) или е малко въздуха ( филтър, въздушни пътища). Сигурен ли си в стенда, който провери дюзите, пробвай с друг. Имах същия проблем с Мерцедес - кълняха се, че дюзите са ОК, с нови дюзи всичко заспа. Да не би някой преди теб да е райберовал главата. Сложи за проба по две подложки.

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 4:39 pm
от ivanovbg
Ангел каза че не става точно този комп иначе .... Колата е на около 3-4000 след основен ремонт и с чисто нови дюзи. Преди ремонта пак така си е пушила поне от година две по същия начин, но други са ги потдържали. Имат поне 10 такива дето ги поддържаме и са купени по едно и също време. Сравнявах всичко с друга тяхна. Съществени разлики освен в шлейфа отзад не виждам :?
Поръчах друг датчик за рейла. А дано е това, че ...

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 5:52 pm
от bobolin4o
То и аз говорих с Ачо... каза, че дюзите са нови и т.н.
Ми, какво да кажа не знам... ама както по-горе писа колегата от Бобов Дол, ако датчика показва по-малко налягане, няма ли да чука пустия му мотор? Ако е там проблема, може би лъже с малко, ама достатъчно. Пиши после какво е станало, че ме зариби с тоя казус...

Абе да не би някой сержант да е боднал тайно "Пауър бокс" :lol:

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 7:53 pm
от ivanovbg
На празен ход е без чукане и не пуши грам, но като се подаде газ е по шумна. Днес си направих и някои други експерименти. свързах диод на масата на датчика на рейла. Показа 56-58мегапаскала на празен ход при търсени 30. Според мен компа би трябвало да търси изравняване и пак да показва 30, но не стана. Опитах и със съпротивления, но пак не изравняваше. Интересно е, че при откачен датчик на работеща кола пак си работи,но показанията са му 199мегапаскала. Като връзвах диоди и съпротивления пушенето намаляваше доста, но като цяло пак го имаше. Лошото беше , че паленето се влошаваше и колкото по малко пуши, толкова по трудно пали.

После пробвах с изключване на клапаните на помпата. С първия нямаше пушене, но колата не вървеше, а с другия направо си гаснеше. Компа ги разпознаваше правилно и си записваше съответните грешки.

Сега докато пиша ми дойде и друга идея. Какво би станало ако е запушено обратното гориво? Утре и това ще проверя.

Е лека вечер на всички! :D

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 8:14 pm
от KLESHTITE
имах подобна кола със същия проблем беше обиколила доста места лепнах изолирбанд през средата на тръбата на дебитомера да не минава толкова въздух през него и заспа .

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Сря Сеп 30, 2015 8:24 pm
от ivanovbg
Не се сетих :D Утре и това ще пробвам, макар че не ми се вярва да има ефект, защото с изключен пак пуши същото и си върви.

Re: Тойота Корола 2004г Д4Д

Публикувано на: Чет Окт 01, 2015 7:32 am
от rudoni
Краси,нали говорихме как поправих моята.Тук системата предполагам не е по различно!? Нямам пряк поглед на тази марка.