Страница 1 от 1

Фият Добло 1,3 мултиджет

Публикувано на: Чет Апр 09, 2015 8:18 pm
от stoqn
Въпросното Добло 2008 година някъде има проблем с паленето на топло след престой от няколко минути .Проверено обратно на дюзите няколко теста в норми.Студена сутрин пали веднага.Това го прави като загрее над 80 градуса.Колата върви нормално не пуши, равномерно няма чукане на дюзи.Загрята ако я угасиш и завъртиш до половин максимум минута пали с малко повече въртене но ако изчакаш 3-4 минути върти около 10-15 сек докато запали .На диагностика няма грешки.Обороти има когато не пали виждам налягането се вдига бавно и като стигне 1700 запалва.Има доставна помпа в резервоара,диагностиката показава около 2 бара на контакт.Съмненията ми падат върху регулатор.На пр.ход процентното му е около 16.Исканото и реалното отговарят.20-30 бара се колебаят на пр ход.Другото което ме навежда на регулатор е че след форсирване и връщане на пр ход има понякога леко едвам забележимо захецване не знам как обясня ама мн. леко .Управлението е Мagneti marelli.Веригата е на 200000км релно купена първи собственик.Човека слага двутактово масло от както я купил в навтата.Няма ДПФ.Регуллатора го вадих чист няма стружки сложих го на ултразвук без промяна.Нещо да пропускам

Re: Фият Добло 1,3 мултиджет

Публикувано на: Чет Апр 09, 2015 9:00 pm
от ivanovbg
Прилича на помпа - като стопли нафтата...щом връщащото е добро. Замери ниското налягане с манометър за да си сигурен. Пробва ли да го излъжеш с датчика, че е студен двигателя?

Re: Фият Добло 1,3 мултиджет

Публикувано на: Пет Апр 10, 2015 10:43 pm
от vladistia
Според мен,подкачващата помпа.Има резон също и в предположенията на Краси.

Re: Фият Добло 1,3 мултиджет

Публикувано на: Съб Апр 11, 2015 7:22 am
от karamilev
След като е добре загряла я изгаси и излей една лейка със студена вода върху помпата,но на по-малка струя за да може да отнеме температурата.Ако е помпа ще запали много по лесно,но не е задължително перфектно.Ако има разлика тя е.

Re: Фият Добло 1,3 мултиджет

Публикувано на: Съб Апр 11, 2015 10:07 pm
от stoqn
Въпросната кола на другия ден сутринта с друг проблем.Пали веднага и угася след 1 секунда .Това не беше го правила.Отново няма грешки.На живи данни вдига налягане в рейла но всичко става за секунда и не се вижда добре.Сложих волтметър на реиловоия мап на контакт 0,55 по време на въртене вдига на 1,4 и угася.Викам сега пък вероятно вдига повече налягане и компа я гаси .По Аутодата я дават 1,1 на пр ход.Понеже поръчах нов регулатор вече си викам трябва да е той на топло не вдига на студено вдига повече така си мислех .През това време смених сложих нов Филтър.Дойде новия регулатор сложих го същата работа отчаях се.Замерих налягането между филтъра и помпата за високото ,нормално 2,5 и стой стабилно.На диагностика има адаптация при смяна на Мап на рейла и адаптация при смяна на Веригата и зъбчатките и адаптация на компа направих го и колата запали .Оставих я да работи да загрее пробвах вече си палеше нормално.Понеже тази адаптация я правих и предния ден преди да сменя регулатора да видя проблема с паленето дали ще се оправи но не се оправи.,Викам си на студено ли трябва да се прави:(.В крайна сметка клиента бързаше да си я вземе за празниците.Пробвах добре я нагрях проблема с топлото палене изечезна.Вероятно е от регулатора.Някой казават че веригата се сменяла на тия коли на 70000км верно ли е?Благодаря за отговорите имаше логика да е от помпата найстина ми се въртеше тая мисъл и за поливането съсъ студена вода ми мина през ума.:)

Re: Фият Добло 1,3 мултиджет

Публикувано на: Нед Апр 12, 2015 11:10 am
от rockton
stoqn написа:Някой казават че веригата се сменяла на тия коли на 70000км верно ли е?.:)
-Абсолютно вярно, има сервизен бюлетин от Фиат, там е казано на 75000. Миналата година през сервиза мина един такъв, купен нов от БГ. с реални километри, беше скъсал верига по време на ход. Беше на 150000 , и най невероятното беше че не беше ударил клапани! Имам снимки!...Веригата е като на велосипед! А иначе това е невероятно добър мотор, според мен!

Re: Фият Добло 1,3 мултиджет

Публикувано на: Нед Апр 12, 2015 9:08 pm
от oem
Тези мотори най-често не удрят клапани :)

Re: Фият Добло 1,3 мултиджет

Публикувано на: Вто Апр 21, 2015 7:51 pm
от ogromnii
хмм, при мен 3 от 3 бяха ударили :)
чупят се само кобилици, но и за тях си е разглобяване, вадене на дюзи и.....

първата скъса верига на 102 000, другата на 180, третата на 250, и има една на 290 която още не е. на 75000 звучи разумно като за сигурност, макар че сигурния белег е разщракването - щрака ли - нова.

Re: Фият Добло 1,3 мултиджет

Публикувано на: Съб Апр 25, 2015 8:31 am
от auto215
rockton написа:
stoqn написа:Някой казават че веригата се сменяла на тия коли на 70000км верно ли е?.:)
-Абсолютно вярно, има сервизен бюлетин от Фиат, там е казано на 75000. Миналата година през сервиза мина един такъв, купен нов от БГ. с реални километри, беше скъсал верига по време на ход. Беше на 150000 , и най невероятното беше че не беше ударил клапани! Имам снимки!...Веригата е като на велосипед! А иначе това е невероятно добър мотор, според мен!
Колеги някой случайно да разполага със сервизния бюлетин или линк към него, че от дървени философи клиенти съм вдигнал ръце.В момента теорийте на колко се сменя са много и гравитират около /ЕЖК/ една жена казала.

Re: Фият Добло 1,3 мултиджет

Публикувано на: Съб Апр 25, 2015 9:47 am
от presko79
Хм аз знам за 120 000 км.Това от Опел В.Търново.На мои клиент на 140 000 км се скъса на Комбото в движение ,нямаше ударени клапани.наредих го наново а,после той ходи да разговаря в представителството и там му обявили според сервизния бюлетин ,тази цифра.
Но това беше преди повече от 2-3 години.

Re: Фият Добло 1,3 мултиджет

Публикувано на: Съб Апр 25, 2015 12:04 pm
от auto215
http://www.team-bhp.com/forum/attachmen ... lletin.jpg на тази снимка нещата са още по зле 60000 за 90 коня :shock:Confidential пише долу в ляво на снимката и не се знае партньорите на фиат какво трябва да направят 5 страници е сервизния бюлетин