Здравейте, колеги имам един казус, ако някой има опит в тази сфера:
Мерцедес Е класа 2013 претърпява лека катастрофа от дясната страна (от какво точно естество не знам, но джантата е ожулена, предполагам през някой бордюр). След това има грешка за mehanical fault на преден десен датчик, като я изтриеш не се появява, като тръгнеш да се движиш се записва. В друг сервиз са сменили датчик, главина и шенкел, проблема остава.
Датчика е тип полупроводник (не бубина) и ето тук има обяснено: http://www.archivedsites.com/techconnec ... nosis.html
Тръгнах да меря днес и какво излиза - при контакт и запален двигател има 10 волта, въртя колелото сигнал на осцилоскопа няма, махам главината "търкам" с магнит пред датчика, няма никой.
Свалят колегите лявата гума, правя същия опит - при контакт 10 волта, при запален двигател - 13, въртя и пак няма никой на осцилоскопа.
Та въпроса ми е датчиците на тоз мерцедес от типа описан в сайта по-горе ли са или аз не правя нещо както трябва....?
Как могат да се замерят въобще?
W212 2013 Датчик на АБС?
Re: W212 2013 Датчик на АБС?
До момента:
грешката е за преден десен датчик за mechanical fault.
двете предни гуми са долу и двете страни показват едни и същи стойности, както следва:
при контакт + 10.5 волта, както е показано на клипчето и 0.51 волта на масата на датчика.
При запален двигател - 13.5 волта и отново 0.51 на масата.
При въртене и двата предни хъб-а сигнал НЯМА, и на мултицета и на осцилоскопа, а грешката е само за дясната страна.... объркан съм...
хъбовете ги въртя на ръка, но този тип датчици трябва да вадят правоъгълни импулси, независимо от скоростта на въртене.
PS: измервания липсващ сигнал се мери на масата на датчика и между двата полюса на датчика, сигнал НЯМА!
Давайте мнения колеги.
Благодаря!
грешката е за преден десен датчик за mechanical fault.
двете предни гуми са долу и двете страни показват едни и същи стойности, както следва:
при контакт + 10.5 волта, както е показано на клипчето и 0.51 волта на масата на датчика.
При запален двигател - 13.5 волта и отново 0.51 на масата.
При въртене и двата предни хъб-а сигнал НЯМА, и на мултицета и на осцилоскопа, а грешката е само за дясната страна.... объркан съм...
хъбовете ги въртя на ръка, но този тип датчици трябва да вадят правоъгълни импулси, независимо от скоростта на въртене.
PS: измервания липсващ сигнал се мери на масата на датчика и между двата полюса на датчика, сигнал НЯМА!
Давайте мнения колеги.
Благодаря!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: W212 2013 Датчик на АБС?
За да мериш датчика трябва да е закачен. Или външно захранване през съпротивления като в клипа.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 568
- Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
- Местоположение: Асеновград
- Обратна връзка:
Re: W212 2013 Датчик на АБС?
Смени местата на датчиците и ако пак записва същата грешка - проблема е механичен. Сложен е неподходящ лагер или неправилен монтаж.
Re: W212 2013 Датчик на АБС?
Лагера на главината, който е сменен е не оригинален нали? Имал съм абсолютно същия проблем, на абсолютно същата кола.
Само оригинални лагери на главината за този модел, колкото и неприятна да е цената.
Само оригинални лагери на главината за този модел, колкото и неприятна да е цената.
Re: W212 2013 Датчик на АБС?
Проблема е решен. Всички колеги имат право.
Значи какво се случва:
Колата е претърпяла както казах малък инцидент от дясната страна, какво точно се е случило не знам. Колата се продава на търговец (един италианец) после той я поправя, но след ремонта АБС свети. Идва първи електричар на място, гледа казва датчик, сменяват датчика - ц, не. Сменяват лагери - ц, не, сменяват още веднъж лагери - ц,не и звънят на нас. Двата чифта лагери и единия датчик бяха в колата. Вчера, когато свалихме и левия хъб, ясно си личеше, че магнитната гривна на десния хъб е набита с милиметър по-навътре, разменихме хъбовете и проблема се обърна, дотук всичко ясно. Само, че мен ме сърбеше защо по дяволите не мога да хвана сигнала на осцилоскопа, затова си закачих две кабелчета на буксата на комп-а на АБС и в движение гледах какво се случва: на клипа, както и навсякъде в описанията в интернет на тези датчици, явно боравят с гривна със зъби, тук е магнитна плътна гривна и предполагам магнитите са много ситни (ако някой знае колко "зъба" има на гривната да каже). Какво се вижда в движение - на здравото колело има сигнал, но е с много къс период и ако осцилоскопа е нагласен на по-голямо време, тогава почти не можеш да ги видиш (аз очаквах да са правоъгълни 50/50, но не са. И противно на логиката и клипа при ниска скорост почти изчезваха. На болното колело разбира се не беше така, имаше някакъв рандом непостоянен сигнал.
Та това е колеги, благодаря ви за помощта, надявам се тази тема да е полезна на някой завбъдеще със сходен проблем. Поздрави на всички
Значи какво се случва:
Колата е претърпяла както казах малък инцидент от дясната страна, какво точно се е случило не знам. Колата се продава на търговец (един италианец) после той я поправя, но след ремонта АБС свети. Идва първи електричар на място, гледа казва датчик, сменяват датчика - ц, не. Сменяват лагери - ц, не, сменяват още веднъж лагери - ц,не и звънят на нас. Двата чифта лагери и единия датчик бяха в колата. Вчера, когато свалихме и левия хъб, ясно си личеше, че магнитната гривна на десния хъб е набита с милиметър по-навътре, разменихме хъбовете и проблема се обърна, дотук всичко ясно. Само, че мен ме сърбеше защо по дяволите не мога да хвана сигнала на осцилоскопа, затова си закачих две кабелчета на буксата на комп-а на АБС и в движение гледах какво се случва: на клипа, както и навсякъде в описанията в интернет на тези датчици, явно боравят с гривна със зъби, тук е магнитна плътна гривна и предполагам магнитите са много ситни (ако някой знае колко "зъба" има на гривната да каже). Какво се вижда в движение - на здравото колело има сигнал, но е с много къс период и ако осцилоскопа е нагласен на по-голямо време, тогава почти не можеш да ги видиш (аз очаквах да са правоъгълни 50/50, но не са. И противно на логиката и клипа при ниска скорост почти изчезваха. На болното колело разбира се не беше така, имаше някакъв рандом непостоянен сигнал.
Та това е колеги, благодаря ви за помощта, надявам се тази тема да е полезна на някой завбъдеще със сходен проблем. Поздрави на всички
Re: W212 2013 Датчик на АБС?
В крайна сметка решихте проблем с нов лагер ли?
И в моя случей, колата беше претърпяла "лек" инцидент с предните колела
И в моя случей, колата беше претърпяла "лек" инцидент с предните колела
Re: W212 2013 Датчик на АБС?
Не, колега. Колата се върна на сервиза-клиент с диагнозата, оттам нататък те са на ход.