Страница 1 от 2

Рязък спад на налягането

Публикувано на: Вто Дек 30, 2014 1:47 am
от mupk0
Здравейте. Събирам мнения за ремонта ,който ми предстои. Трябва да започна още с началото. Преди почти година си сложих газ на колата(поредната,а не първата). ЕвроСондата е Mimgas (сега се чудя аз ли нямах късмет или защо взех такъв боклук(евентуално)).След монтажа заредих 5лв газ,но колата не се обърна.Заредих още 5лв и колата се обърна на газ,но дори нямаше празен ход.Викай си айде може да са ме излъгали нещо и сложих още 10лв(общо 20лв).Колата уви пак нямаше празен ход. Забелязах,че налягането на изпарителя не минава 0.6бара(все пак като не прехвърли след 20лв газ ,я закачих веднага ) абсолютно налягане при всичко чисто ново (Tomasetto Artic+OMVL RegFast). Трасето е 8мм.С моят монтьор ,който ми помага с монтажа решихме да видим какво става за бога със сондата(докато работеше тук таме на празен ход от бутилката се чуваше един звук наподобяващ на смучене от сламка в празна чаша ) .Отворихме бутилката както беше с газта(по нормалният процес) и видяхме,че не пропуска достатъчно газ,защото дори без ел клапана с уста трудно се надуваше през нея(говоря за демонтаж на целият спирателен механизъм задействан от ел.клапана ).Прекарахме я с бургия с дрелката до кажи речи максималният възможен диаметър,който беше нещо от сорта на 3/4мм до 5мм макс(а уж сондата е с 8мм изход....) Колата запали и получи празен ход.Налягането беше 0.8(началното за изпарителя) и колата заработи.Настроих си я и си я карах така. Звука наподобяващ смученето със сламка от бутилката намаля,но не изчезна и вечер при липса на музика в колата го чувам как с натоварването на мотора и честотата му се забързва. Колата е 200кс турбо мотор от 4цилиндъра. Работното налягане при което имах най-добри времена,смеси и разход беше 1.45бара. Така колата мина 25/27 000км. Онзи ден ми се наложи да си сменя дебитомера.От тогава колата взе при удряне на педала в пода да прехвърля на бензин често(преди това го правеше страшно рядко и не ме ядосваше ) . Днес я закачих и установих,че налягането пада до 0.3/4 бара от 1.45 супер бързо при рязко ускорение. Звука от бутилката не се е променил и ако колата се кара нормално ( както и правя) няма проблеми.Друго нещо което е кофтито е ,че изпарителя особенно зимата рядко вдига над 50гр.Вързан е както всички останали Мерцедеси(от парното към изпарителя,от изпарителя маркуча минава ПОД радиатора и се включва преди ел.помпичката ,която е на изхода на водната помпа).Закачал съм 2/3 газови на мерцедеси и всички имат доста ниски температури на изпарителите,особенно ако в системата има и ел.водна помпа,която да работи(както при мен,защото докато помпичката беше изгоряла вдигаше почти 60гр зимата).
Въпросите ми като цяло са следните :
Има ли вариант сондата да е станала за боклука и как да констатирам в нея дефект ( и най-накрая да си взема хубава )
Филтрите на газта не са сменяни(което е мой минус) и веднага след НГ ще ги сменя,но от тях може ли да пада толкова рязко налягането,защото коли на мой познати,които съм монтирал или настройвал след доста повече километри все още нямат такива рязки спадове.
Как най-лесно да констатирам ако има спукана мембрана в изпарителя ? (заради ниската работна температура )
Бихте ли ме посъветвали да вържа по друг начин изпарителя,ако този е грешен ?

Колата :
Mercedes S202 C200Kompressor
192 коня, 4 цилиндъра , 2000кубика
Изпарител : Tomasetto Artic
ECU : KING MP48
Рейка : OMVL RegFast
Сонда : Mimgas 8mm

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Вто Дек 30, 2014 7:07 am
от ivanovbg
Смени първо филтрите на газта пък после ще го мислим.

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Вто Дек 30, 2014 8:14 am
от bobolin4o
Закачаш един манометър преди редуктора и ако не видиш поне 4 бара на празен ход - газта е "лятната".
Ако ги видиш, но не държи поне 2,5 бара в режим "ускорение" - сондата "тапи"... обърни внимание на инерционния клапан в изхода на сондата и провери хода на стержена на газовия вентил, дето е на нея.

Ако налягането преди редуктора е в ред, тогава е ясно, че редукторът не става. Тия "Томасето" имат лек бъг в една от гарнитурите и затапват частично отвор, през който преминава газта... като го отвориш, ще разбереш за какво говоря...
Поздрави!

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Вто Дек 30, 2014 11:04 am
от mupk0
Днес ще видя какво работи и ще видим каква ще я свършим. Ако се окаже изпарителя ,се чудя дали да не го сменя с Шарк или с друго какво?

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Вто Дек 30, 2014 9:19 pm
от ipivan
Инерционния клапан може да се отсрани.Скоро монтирах сонда МимГаз на един РенджРовер 4.4,285 коня и няма грижи ама това нищо не означава.

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Сря Дек 31, 2014 12:36 pm
от mupk0
Така е. Спор няма. На мой авери съм слагал такава сонда,дори последно преди 3-4 месеца на Е36 320i,Honda Civic 5gen VTI са с 8мм Мимгас и нямат никакъв шум. За жалост....след 2ри най-рано ще правя каквото и да е ,защото нямам избор. А относно инерционният клапан ( пружината с топчето ) по спомен май го махнахме на моята кола,но може и да се лъжа.

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Сря Дек 31, 2014 1:15 pm
от ipivan
Аз тези сонди МимГаз 8мм. съм ги изследвал.Разликата със 6 мимлиметровите е че тръбата вътре в бутилката и изхода на сондата са 8мм.Всички отвори през които преминава газта в тялото на сондата са еднакви на двата вида.

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Пон Яну 05, 2015 8:44 pm
от mupk0
Изображение

Ето филтър на 21 000км с газ от ОМВ предимно.Дали има 2/3 хиляди с друга газ. Почистих хубаво и го смених комплект с О пръстените. Сложих и филтър за изпарената газ на Ловато с елемент.

Имам няколко въпроса:
Филтъра в изпарителя на томасето не е ли един от бяла хартия(полиестер) ? Защото от изпарителя извадих филтър с надпис Figas . Да не би да са ми дали някой ползван за нов....няма да се учудя :D


Днес нямах възможност да я закача на компютъра ,но лоша работа.Пак прави така,но доста по-леко.Всмисъл преди копчето почва да пищи и обръща на бензин.Сега се чува клапана как спира и се включва на ново на бутилката и колата прехвърля на бензин повреме на ускорението и се връща на газ веднага щом пусна газта.Не го прави винаги,но често при газ до пода. Представям си какво чудо ще е в изпарителя.Чудя се дали да не го сваля за платна + мод. Нещо обаче не намирам руският сайт с обяснението за мода,а само един постен български. Там по спомен се режеха и дупки на платното с водата и се увеличаваше дебита.При мене е нисък (обичайно за мерцедес) и при 60гр на табло на изпарителя има едва 30гр.И като цяло е по-студен :) Вързан е правилно както се прави масово на W202. Откакто смених ел.водната помпа даже загрява една идея по-бавно спрямо таблото :)

И манометър за налягане на газта преди изпарителя как най-лесно да си направя :) Да видя какво става с налягането.

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Вто Яну 06, 2015 12:52 am
от ivanovbg
Много често при така запушен филтър се натрупва доста и в тръбичката по завоите. Сети ли се да продухаш и нея докато не почне да излиза хубаво течна газ? Прегледай я и за приплескване по завоите. Може още при монтажа да си натиснал повече.
Както виждаш не зависи толкова от километрите замърсяването на филтрите. А за изпарената газ смени ли?

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Вто Яну 06, 2015 8:12 am
от bobolin4o
Изображение

Нещо такова...

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Вто Яну 06, 2015 9:35 am
от mupk0
Естествено..даже на изпрената газ сложих филтър с елемент на Ловато. Продухах,изчистих леглото на филтъра също. Направи ми впечатление,че обаче май е пукнато онова платно за коетп колегата по-горе споменава. Когато погледнах в дупката на входящата газ все едно имаше някаква люспа боклук. Продухах тръбата също. Бутнах с телче това което се виждаше и пуснах пак газ. И то пак се появи сякаш. Имам съмнение за пукнато платно запушващо отвора на изпарителя като цяло. Тръбата няма как да я прещипя докато карам,защото е в тунел в купето. Аз залагам на изпарител,но сега е прекалено студено да се занимавам с нея щом върви и гори нормално(определено е по-добре с новите филтри). Да се стопли малко и ще и направя една безкръвна операция с мод. Помня кое се пробиваше,но не помня мн добре къде се стържеше газовата камера,за по-добро изпарение. Благодаря на Бубулинчо :)

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Вто Яну 06, 2015 6:23 pm
от mupk0
Днес ударих кьоравото :) Из магазините в града търся ОРИГИНАЛНИ платна за Артика...е няма..все тея нашенските.И за мое удивление намерих явно единствените за града.Е купих си ги. Вървят с всички всевъзможни пръстени ,шайбички и прочие. До края на седмицата мой авер ми подаде ръка да направим колата в неговият сервиз.Неговият съвет а и на човека в магазина относно проблема е ,да отворя моя,да го измия и сглобя все още с мойте платна ако са здрави(което най-вероятно е така). Успях да намеря и файла с форсирането в оригинален вид. При развитие ще пиша :)

Ето линк за файла :
ФОРСИРОВАНИЕ РЕДУКТОРА «TOMASETTO-ARTIC».pdf
http://dox.bg/files/dw?a=36339b7eca

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Пон Фев 02, 2015 12:03 pm
от mupk0
Днес ми остана време да се занимавам.Занесох изпарителя на фрезист.Ще го удари на фреза дълбането както си му е реда :) Аз съответно видях и проблема.Платното се е разпънало и запушило почти целият отвор за газта.Платната ги изрязох,останалото го почистих и сряда ще си взема парчето от фрезиста и ще монтирам.Изпарителя ми е ревизирана версия и дупките са близки до тези дето пробиват руснаците. Май няма да ги барам тях.Ето малко снимки..вече никога няма да монтирам томасето без да го "обрежа" предварително. Яд ме е ,че дори платното в средата се е разтегнало,но няма как да се обреже и там....явно държи цялото платно . Щом дори руснаците не са го резнали.Дали да го отрежа?.Иначе самите платна нямат пукнато и цепнато :(
Доста графит беше натрупан в оназ вихрова и глуха зона на изпарителя в горният край.

ИзображениеИзображение
Изображение

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Вто Фев 03, 2015 6:22 pm
от mafiota
замисли се за евентуално зсилване на пружината или направо затапване на клапана за аварийно изпускане на газ. След време може да почне да ти прави проблеми и по вакумната магистрала да вкарва некотролируемо пропан в колектора.

Re: Рязък спад на налягането

Публикувано на: Вто Фев 03, 2015 11:48 pm
от mupk0
Абе и аз го гледах това....някои подлагат гайки и гумени тапички.Аз се чудя как точно да направя.Моето платно е от това,което не се разглабя средата.Ревизираната версия... и за платното се чудя дали да го срязвам :)