смяна двигателния компютър на Ситроен C4 1.6 HDI 2007
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто Авг 20, 2013 5:14 pm
смяна двигателния компютър на Ситроен C4 1.6 HDI 2007
Много моля ако някой си е блъскал главата да сменя контролния модул на двигателя да сподели как се прави!Мога ли да го направя с Лексия като вляза в менюто DIAGNOSE->Engine ECU->MATCHING или трябва да заменя ЕПРОМ от единия модул на другия?Не можах да намеря много информация по въпроса.Четирицифрения код за достъп към БСИ модула го имам,но чета по разни форуми,че и двигателния модул имал също имал код.Вярно ли е това или не?Ако някой лично е сменял двигателен комп на пежо или ситроен ще съм много благодарен да сподели как става.
Re: смяна двигателния компютър на Ситроен C4 1.6 HDI 2007
Намираш компютър със същия ( едно към едно ) сериен номер и прехвърляш еепром-а с иммото (95160) от стария на новия. Няма да ти е необходим ПИН или какъвто и да е друг код за достъп.
Има вариант да се наложи (евентуално, но не и задължително ) да го префлаш-неш след това, ако версията на софтуера е прекалено стара, както и да актуализираш ВИН-а в новото ЕЦУ . ВИН-а може да го направиш с Диагбокс-а ръчно, но флаш - при дилъра с активиран Телекодидж акаунт само. Отнема 20 минути процедурата.
Поздрави
Има вариант да се наложи (евентуално, но не и задължително ) да го префлаш-неш след това, ако версията на софтуера е прекалено стара, както и да актуализираш ВИН-а в новото ЕЦУ . ВИН-а може да го направиш с Диагбокс-а ръчно, но флаш - при дилъра с активиран Телекодидж акаунт само. Отнема 20 минути процедурата.
Поздрави
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто Авг 20, 2013 5:14 pm
Re: смяна двигателния компютър на Ситроен C4 1.6 HDI 2007
Мерси за инфото,ще го пробвам това дето казваш а между другото в един английски форум попаднах на тази информация за рестартиране на всички ел.блокове в колата:
Guests
Posted 24 May 2009 - 12:49 PM
hello all i work in the dealer network and upon reading alot of the posts you may find this info useful
How to reset all ecu's
this procedure is called a power latch
firstly turn on the ignition not engine running,
open bonnet remove battery positive lead and then turn off ignition.
then touch the positive lead to earth,this powers down all ecus and resets erasing intermittent faults in the process.then reconnect the battery lead.
if the vehicle doesnt start straight away leave the ignition on for 2-3 mins as it has gone into anti scanning mode.
IMPORTANT PLEASE READ CAREFULLY
upon starting the vehicle DO NOT TOUCH THE THROTTLE allow vehicle to idle until cooling fans cut in to allow the engine ecu to reset correctly and reprogramme the learning curve,then drive in all gears upto 4,000 rpm accellerating steadily.
as stated this resets all ecus so any electrical faults caused by conflict errors in programming will be erased and fixed.if the fault is still evident there is a problem that will need further diagnosis
Проблема е,че колата отказала да пали внезапно без да са пипали нищо по нея.На таблото не свети никакъв ключ вкаран във ключалка както е обичайно при повредено БСИ.При опит за диагностика с Лексия се свързвам без проблем с БСИ,а с двигателния модул не мога.Грешките ги виждам и ги трия през БСИ модула.Има две грешки,които винаги си стоят-датчик обороти колянов вал и имобилайзер.Датчика го проверих и работи безотказно,съмнението ми е в двигателния модул и в БСИ модула.Ще пробвам първо да рестартирам модулите както е описано по-горе,после ако не помогне ще пробвам да сменя двигателния и ако не стане ще ходя да се гръмна...
Guests
Posted 24 May 2009 - 12:49 PM
hello all i work in the dealer network and upon reading alot of the posts you may find this info useful
How to reset all ecu's
this procedure is called a power latch
firstly turn on the ignition not engine running,
open bonnet remove battery positive lead and then turn off ignition.
then touch the positive lead to earth,this powers down all ecus and resets erasing intermittent faults in the process.then reconnect the battery lead.
if the vehicle doesnt start straight away leave the ignition on for 2-3 mins as it has gone into anti scanning mode.
IMPORTANT PLEASE READ CAREFULLY
upon starting the vehicle DO NOT TOUCH THE THROTTLE allow vehicle to idle until cooling fans cut in to allow the engine ecu to reset correctly and reprogramme the learning curve,then drive in all gears upto 4,000 rpm accellerating steadily.
as stated this resets all ecus so any electrical faults caused by conflict errors in programming will be erased and fixed.if the fault is still evident there is a problem that will need further diagnosis
Проблема е,че колата отказала да пали внезапно без да са пипали нищо по нея.На таблото не свети никакъв ключ вкаран във ключалка както е обичайно при повредено БСИ.При опит за диагностика с Лексия се свързвам без проблем с БСИ,а с двигателния модул не мога.Грешките ги виждам и ги трия през БСИ модула.Има две грешки,които винаги си стоят-датчик обороти колянов вал и имобилайзер.Датчика го проверих и работи безотказно,съмнението ми е в двигателния модул и в БСИ модула.Ще пробвам първо да рестартирам модулите както е описано по-горе,после ако не помогне ще пробвам да сменя двигателния и ако не стане ще ходя да се гръмна...
Re: смяна двигателния компютър на Ситроен C4 1.6 HDI 2007
Две неща:
- Метода за ресет, който си видял в английския форум е FCD - Forced capacitor discharge. Има смисъла на руска рулетка и не е най-професионалния начин за рестарт на системите ( ама като за англичани става). Но в твоя случай, едва ли е от значение.
- Имай в предвид, че тия френски тенекии, БЕЗ изключение страдат от калпава инсталация и още по-калпави BSM модули ( бушонната кутия при двигателя ). Провери си захранванията и масите щателно!
Да не се окаже накрая, че "ловиш риба във ваната".
Поздрави
- Метода за ресет, който си видял в английския форум е FCD - Forced capacitor discharge. Има смисъла на руска рулетка и не е най-професионалния начин за рестарт на системите ( ама като за англичани става). Но в твоя случай, едва ли е от значение.
- Имай в предвид, че тия френски тенекии, БЕЗ изключение страдат от калпава инсталация и още по-калпави BSM модули ( бушонната кутия при двигателя ). Провери си захранванията и масите щателно!
Да не се окаже накрая, че "ловиш риба във ваната".
Поздрави
Re: смяна двигателния компютър на Ситроен C4 1.6 HDI 2007
Може да се направи върджин ако не успееш да намериш същата версия на ЕКУ-то и след това да си го програмираш с ПИН-а. Обаче версията която намериш трябва да е от същия номер мотор със същото оборудване. Евентуално може да ти се наложи да пренаредиш някой кабел в буксите. Най-добре да бъде със същия хардуерен номер поне.
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
O.E.Motorsport - tuning & innovation
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто Авг 20, 2013 5:14 pm
Re: смяна двигателния компютър на Ситроен C4 1.6 HDI 2007
А как може да стане "върджин"?
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: смяна двигателния компютър на Ситроен C4 1.6 HDI 2007
Като изтриеш пин кода, конфигурацията и VIN номера от EEPROM-а на ECU-то.civitanove написа:А как може да стане "върджин"?
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: смяна двигателния компютър на Ситроен C4 1.6 HDI 2007
"върджиносването" става ли само ако се напълни целия чип с нули? или е необходимо да се намери истински virgin донор от някой форум?
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед Юни 02, 2013 10:48 am
- Местоположение: Видин/София
- Обратна връзка:
Re: смяна двигателния компютър на Ситроен C4 1.6 HDI 2007
Земи друго ЕЦУ ,това трябва да е ЕДЦ16 -прочети стария с БДМ и налей в новия също с БДМ,ако файловете ти са ОК палиш и не се занимаваш повече.Не мога да отворя базата данни на Бош за да ти кажа със сигурност,но ако дадеш номер е друго.
Малките нации се държат като проститутки,а големите като гангстери...
Re: смяна двигателния компютър на Ситроен C4 1.6 HDI 2007
EDC16C34 е компа.
С нули върджин не става тук.
Зоро е прав - и по БДМ става ( ако има с какво да го изчетеш. ) Иначе варианта който съм написал в поста става, но трябва да са ти идентични серийните номера.
Поздрави
С нули върджин не става тук.
Зоро е прав - и по БДМ става ( ако има с какво да го изчетеш. ) Иначе варианта който съм написал в поста става, но трябва да са ти идентични серийните номера.
Поздрави
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 350
- Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
- Местоположение: Варна
Re: смяна двигателния компютър на Ситроен C4 1.6 HDI 2007
1 -рво Колега в каква офанзива се вкарваш с този ремонт, просто не е истина..
2-ро няма такова нещо като върджин, никой не умира вържин понеже живота рано или късно те преебава....
2-ро няма такова нещо като върджин, никой не умира вържин понеже живота рано или късно те преебава....
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.