Страница 1 от 1

Проблем с моторите на хидравличните помпи

Публикувано на: Сря Авг 27, 2014 7:03 am
от civitanove
От известно време ме мъчи този досаден проблем и не мога да си обясня на какво се дължи.Имах два случая на напълно здрави мотори,които обаче предизвикваха отказ в системата защото електронния блок отчиташе грешка и отказваше да ги пусне в действие.Първия случай беше с БМВ 530Д 2004 полуавтоматик.Скоростната кутия има хидравлична помпа за задействане на съединителя и смяна на скоростите.Човека дойде с проблема,че колата спира когато си иска защото не включва предавка тогава изключва контакта,пак включва и така до сервиза.Закачваме тестера,дава грешка хидравлична помпа.Вдигаме на подемника и мерим на кабелната връзка,ток има 12 волта.Колегата почукна леко помпата и тя тръгна.Всичко е ясно казва,няма какво да мерим повече сменяме помпата.Сменихме я с чисто нова и колата се оправи.Да обаче старата помпа си работи!Пробвах я сто пъти на акумулатор и то не на сухо ами с масло както си трябва и проблем няма работи без отказ.Измерих съпротивлението на мотора-0,4 ома.Стори ми се прекалено ниско и реших,че може би електрониката ограничава тока към помпата и това и пречи да тръгне нормално.След време обаче идва един стар Пасат 1,9 ТДИ 96г. с проблем в АБС.Лампата светвала от време на време и това го дразнело човека.Закачваме го на стенда и виждаме 04FC проблем в помпата на АБС.Пробвам на акумулатора мотора,работи нормално.Меря съпротивлението,същата история като беемвето-0,3-0,4 ома.Този път си казвам ще излъжа модула и слагам крушка 21 вата последователно на мотора за да докарам съпротивлението на около 1 ом както пише в аутодатата.Е да ама не,резултат никакъв,лампата пак свети като преди.В този случай очевидно не може да става дума за ограничаване на тока,понеже мотора се включва само при задействане на АБС.Явно електронния блок извършва някакво измерване във веригата с определена периодичност,но не знам какво и как точно мери.Дразнещото в случая е,че се налага да сменяш нещо заради капризите на електрониката,което иначе си работи нормално.Човека с пасата казва,че като не свети лампата абс се включва и работи нормално.Ще се радвам,ако някой може да ми разясни проблема или да ме насочи към източник на информация.

Re: Проблем с моторите на хидравличните помпи

Публикувано на: Сря Авг 27, 2014 10:43 am
от ivanovbg
Ми ако има някоя прекъснала секция на мотора е нормално като спре там да не може да тръгне. Или четките да са доста износени... Имай в предвид , че и стартовия ток на мотора е доста по голям от работния и едно евентуално окъсяване на някоя намотка може да го увеличи в пъти.

Re: Проблем с моторите на хидравличните помпи

Публикувано на: Чет Авг 28, 2014 7:05 am
от ogromnii
е ти си го написал "колегата я почукна и тръгна" - здрава помпа тръгва без почукване - какво е - дали запекли четки или нещо друго не знам, но не е здрава...

Re: Проблем с моторите на хидравличните помпи

Публикувано на: Чет Авг 28, 2014 5:52 pm
от ipivan
Там някъде около четки и колектор е проблема.На мен много пъти ми се е случвало отказала бенз. помпа и отказал стартер да тръгнат след почукване.

Re: Проблем с моторите на хидравличните помпи

Публикувано на: Чет Авг 28, 2014 7:41 pm
от Countach
Те тръгват ама не изкарват много след това

Re: Проблем с моторите на хидравличните помпи

Публикувано на: Чет Авг 28, 2014 9:13 pm
от rangel1
Countach написа:Те тръгват ама не изкарват много след това
Точно :lol: Просто електрониката не е капризна а доста умна и ти казва овреме че мотора е пътник.
И това да мериш съпротивление на мотор и да съдиш нещо по това ми се струва доста неудачно :roll:

Re: Проблем с моторите на хидравличните помпи

Публикувано на: Чет Авг 28, 2014 9:37 pm
от civitanove
Ами не знам кво да мисля,ако тоя с пасата се навие да му сложа друг модул от моргата ще гу убедя да ми предостави неговия да му направя десекция и ще пиша какво съм открил.От много хора чух мнение,че спойките на платката към извода на мотора били напукани но докато не го видя не го приемам за вярно

Re: Проблем с моторите на хидравличните помпи

Публикувано на: Съб Сеп 20, 2014 8:06 pm
от civitanove
Значи днес тоя дъртак с пасата пак дойде и му отворих модула за да ведя кво става.Наистина се оказа проблем със спойките,препоих ги и абееса заспа.Съпротивлението но мотора очевидно е нормално да е толкова ниско,просто в аутодатата има доста объркани неща и не трябва човек да взема всичко за чиста монета.