Страница 1 от 1

Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 7:54 am
от bobolin4o
Монтирах преди няколко дена газ на Гранде Пунто 1.4 16 клапана 95 коня.
Газта е подадена с преходници под бензиновите дюзи, изпарителя държи перфектно налягане, никакви проблеми в поддържането на сместа във всички режими.
Проблемът е, че колата присецва само в режим на ускорение, но не на пълна газ, в диапазона 3000-4500 оборота. Тоест при подадена газ на около 80 процента. Нови свещи, нови 4 бобини, оригинал... проблемът остава. Усещането е за прекъсване на цилиндри, като сигналът от ламбда сондата е перфектен...
Питането ми е - някой правил ли е конкретно такава кола и имал ли е същия проблем?

Re: Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 9:30 am
от stefo
Нови не значи здрави колега. Сменям свещи на един Опел с Дис бобина. Старите нямам думи. Клиента отива и си купува Беру. Слагам, загрее ли колата прекъсва до няма и къде. Със старите мърка. Върнах му старите и още кара със тях. Върви му обяснявай свещите за смяна.Сигурен съм няма да ги смени докато не се издъни някоя.

Re: Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 10:07 am
от bobolin4o
Съгласен съм с теб, колега, такива случаи и аз съм имал много. Конкретно в този обаче, проблемът не би трябвало да е в запалването, макар, че се държи по този начин. Написах, че съм ги сменил тези неща, за да не ме засипвате с препоръки да ги сменям...
Пак ще задам въпроса - някой от вас правил ли е такава кола и имал ли е такива проблеми?

Re: Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 11:40 am
от stefo
Не съм правил, но ми се струва запалване.

Re: Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 12:22 pm
от bobolin4o
Проблемът е локализиран и вече е решен компромисно.
Хватката е, че поради начина на обработка на бензиновите инжекторни времена от газовия комп, се получава фазово разминаване с подаването на газовия импулс (закъснява). Решението не бих казал, че е елегантно, но за сметка на това върши работа. Просто преместих реда на подаване на горивото с един цилиндър напред и се успа. Съответно, поради лошото превключване на газ на празен ход... вече обръща на 1500 оборота.
Поздрави!

Re: Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 1:30 pm
от caravel
Хитро решение,така го "ядох" преди години, когато излезе Нисан Джук 1,6 с по две дюзи на цилиндър, докато не рзместих подаването на импулса към газовите дюзи тая кола не вървеше грам.Вече е на около 70 х. км. без проблем и някакви драми.

Re: Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Пон Юни 30, 2014 8:51 pm
от ipivan
Някои ГИ в софта имат опция за изпреварване впръскването на газта спрямо това на бензина.В мануала пише,че се ползва при прекалено дълги маркучи към колектора.Аз ги мразя тези тези преходи под бензиновите дюзи.Възможно е там да е проблема!

Re: Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 6:11 am
от ogromnii
не, проблема е в бавноразвиващите се газови контролери, които не се справят да обработват адекватно бензиновите импулси. браво на боболинчо, излезнал е елегантно от ситуация :) ще открадна идеята :idea:

Re: Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 7:18 am
от bobolin4o
ipivan написа:Някои ГИ в софта имат опция за изпреварване впръскването на газта спрямо това на бензина.В мануала пише,че се ползва при прекалено дълги маркучи към колектора.Аз ги мразя тези тези преходи под бензиновите дюзи.Възможно е там да е проблема!
Практически няма как да "изпревари" газта, спрямо бензина... Газовият комп отчита началото на бензиновия импулс и в най-добрия случай ще отвори веднага и газовия инжектор. След завършване на бензиновия ще го отчете като дължина и ще пресметне дължината на газовия. Както знаете обикновено той е по-дълъг от бензиновия... ама какво се получава, ако трябва да е по-къс? Това едно... Второ, дори и да го пуска в момента на началото на бензиновия, пак имаме закъсняване - газовите инжектори, повечето и масовите "Рейл", "Валтек" и сродните им евтиняци отварят "бавно"... а и дългия път на горивото по ония ми ти маркучета... Ако знаех предварително, че ще имам проблем, щях да кажа на клиента, че уредбата му ще е по-скъпа с 500 лева заради марковите инжектори... как ли щеше да реагира? :lol: Колата е Пунто, нищо че е "Гранде".
Бая мислих снощи по този въпрос... Може би, ако се изчислява дължината на газовия импулс (за даден цилиндър) на база дължината на предходен бензинов импулс (от същия цилиндър) и се подава с по-ранна фаза изчислена според оборотите на двигателя и броя на цилиндрите му, при появата на бензинов импулс от предходен цилиндър... вероятно това е начина.
Както и да е, важното е, че излязох успешно от ситуацията, макар и да ме дразни начина. Интересното е, че за първи път се сблъсквам с този проблем, а все пак колата не е ФОРД!!! :mrgreen:

За преходниците - не виждам да има по-правилен начин да вкараш газта в тръбите, все пак и бензина влиза от там. Като минус единствено виждам, че бензиновият инжектор се изтегля с около 10 мм, и ако пръска под ъгъл, се получава малко нестабилна работа на празен ход...

Re: Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 7:42 am
от emzo
За преходниците - правих такива на либра 1.8, максимално къси.
Инжекторите бяха iwp006 по спомен и пръскат под ъгъл.
ПХ си имаше идеален, обаче при потегляне се замисляше и като мине 1000 оборота се нормализираше.

Само че човека не искаше да дупчи колектора и не го бъркаше този дефект.

Re: Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 5:22 pm
от ipivan
bobolin4o написа:Практически няма как да "изпревари" газта, спрямо бензина...
Това имах в пред вид.
Изображение
Изображение
Който не знае Руски да е учил!

Re: Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Вто Юли 01, 2014 6:40 pm
от bobolin4o
Е не съм казал, че няма газова система, в случая Ловато, която няма дадената функция.
Казах само, че практически няма как да стане буквално, а именно да се обработи конкретен бензинов импулс и да се подаде по-рано газов от самия същ бензинов! Под "обработка" имам в предвид, отчитане на продължителност и прилагане на сложната формула със променливите "основен коефициент", "температурна корекция", "корекция по налягане", "корекция по захранващо напрежение" и не на последно място "наличието на допълнително впръскване"... сто процента има и други фактори...
Е го че хората са написали - "при използването на тая функция, автоматично се изключва последователното превключване на цилиндрите при обръщане от бензин на газ"... Предполагам се сещаш защо? С една отметка в менюто на програмата се получава същото, което направих и аз, но с няколко...
"Само в краен случай..." :mrgreen:

Re: Гранде пунто странен проблем

Публикувано на: Сря Юли 02, 2014 11:24 am
от Markony
Ъм,времената вървят в една таблица със 100 реда.При поискване може и да включиш х5...демек да чете импулса от преди 5 оборота и да ти го сфазира ,така че да компенсира 30см маркуч.Видях работни кодове от една италианска програма и някои от принципите на измерване.Нещата там изобщо не са логически подредени както ние си го представяме за съжаление.На практика времето на впръскване на бензиновата дюза преминава праз 6 формули,докато се получи точното число на газовото време.Не се препоръчва сфазиране ,защото при смяна на оборотите времената като цяло падат,а маркучите не се скъсяват :).Броя редове назад трябва да се променя динамично и точно това липсва в софтуера.С дадения коефициент за сфазиране решаваш проблема само при едни обороти.