Страница 1 от 1

Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Пон Апр 07, 2014 11:56 pm
от Vankata78
Здравейте Колеги

Имам следния проблем от една година съм собственик на BMW 318 E46 2002 година, двигател N42 с валветроник. Колата я взех със монтирана в Италия газова уредба BRC Sequent 24. И започнаха проблемите - когато изгасях двигателя на газ след това колата палеше много трудно. Когато работеше само на бензин нямаше подобни симптоми, напротив палеше си от раз. Затова реших да закарам колата на сервиз "газаджия" след като обиколих всички майстори в моя град (м/у другото не са много в град като Ямбол) и те категорично отказаха да се занимават с подобна газова уредба защото не работили със BRC нямат нужното оборудване като кабели, софтуер и др. a и не разбирали от подобна газова уредба (за което им прави чест че ми казаха на време). Само на едно място се съгласиха да ми приемат колата за ремонт защото само те поставяли в града ни BRC. Обаче се оказа че инсталирането на газова уредба не е като диагностика и ремонт на същите. След като ми смениха оригинални изпарител и MAP-датчика, отидох да си взема колата и се оказа че не само не бяха отстранили проблема, ами взеха че ми изтриха и настройките на компютъра на газовото, картата на режимите на работа, всичко. А за капак на всичко не можаха и да ми я настроят повече. От там тръгнах да търся друг майстор, който да ми настрой уредбата. В един местен сервиз попаднах на друг псевдо майстор който след двучасова тирада как бил гурото на газовите уредби за цяла югоизточна България и той оправял и най-отчаяните случаи, ми гарантира че за нула време ще ми настрои газовото, тъй като имал подходящия кабел и софтуер. На другия ден отивам при "подходящия" майстор радостен и готов да заплатя щедро за свършената работа че даже и да почерпя. Само след 5 минути работа вече вътрешно съжалявах че съм му се доверил. След като закачи кабелите и започна да настройва газовото със софтуера на BRC се оказа че програмата посредством MAP - датчика на газовото, отчита много ниска стойност на вакуума във всумателния колектор нещо от рода на 950 mbar. и програмата спира дотам и не иска да продължи с настройката на газовото. Което го усъмни че новия ми МАP-датчик не е отчита вярно. Както и да е махнахме го и сложихме стария, оригинален МAP-датчик. Естествено той показа абсолютно същата стойност на вакуума. След като каза че и двата датчика не отчитат вярно домъкна отнякъде трети МAP-датчик, естествено неговите показания бяха абсолютно същите 950 mbar. Забравих да кажа че стойностите на вакуума варираха от 950mbar на празен ход (750 об/мин) до към 910 mbar при 4000 об/мин. Такаааа до тук бяхме и с този майстор. След което започнах да търся друг майстор и същевременно да чета и аз из форумите за подобни проблеми с газово. След половин година издирване на подходящия майстор, много консултации с нета приятели и колеги. Стигнах до извода че трябва да отида до Сливен при най-добрия майстор на газови уредби в нашия регион т.н. Камен. Между другото още отначало като си купих колата бях чувал за този Камен от Сливен че е много съвестен майстор и много познати на които им имам доверие ми го хвалеха. И така отидох в Сливен при Камен и се започна пак същата процедура - кабели, лаптопи, програми и пак същото - вакуум в смукателния колектор 950 mbar. и настройката спира дотам. т.е. никаква настройка. след дълго чудене как въобще работи този двигател след като няма вакуум в колекторите и Камен вдигна ръце и ме отпрати. Между другото никой от споменатите майстори не можа да ми: каже правилно ли е свързан МAP-датчикa; от правилното място ли взима вакуум; какви трябва да са стойностите на този вакум.
А в резултат на дългото проучване из интернет от чуждите сайтове се оказа че това е масов "проблем" при този тип двигател, произтичащ от принципа на работа на двигателя.
Та да си дойдем на думата
Може ли някой от Вас да ми каже къде да отида да ми настроят газовото като имате предвид ,че двигателя е с VALVETRONIC.
И все пак да е в региона ми ямбол, сливен, бургас, ст.загора
Другия вариант е сам да си я настройвам, вече си купих и кабел и софтуер на БРЦ. Проблема е как да да излъжа софтуера с тези вакууми. И от къде въобще МAP-датчика трябва да взима вакуум при този тип двигател.
Ама все пак не ми е работата. След като съм готов да си платя. И някой читав човечец да ми я направи като хората
Не вярвам да няма начин как да се настрои тази газова уредба.

Благодаря Ви предварително

Re: Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Вто Апр 08, 2014 6:04 am
от ogromnii
е на валвтроник няма откъде да се сдобиеш с вакуум :) само веднъж съм се занимавал с брц и даже не помня как изглеждаше софтуера, та не мога да ти дам коректен съвет, но доколкото схващам не можеш да направиш автоматична калибровка. може ли да се направи ръчна? т.е. програмата позволява ли? в крайна сметка е била настроена, значи има начин :mrgreen:
кажи какво е брц-то :)

Re: Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Вто Апр 08, 2014 7:48 am
от bobolin4o
Човекът каза - Секуент 24.

Ванка, я удари една шайба... 0887704900.

Re: Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Вто Апр 08, 2014 10:30 am
от ogromnii
не съм чел внимателно :?

Re: Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Вто Апр 08, 2014 3:36 pm
от Markony
Без да съм в конфликт с колегите един съвет към Ванката.Пиши едно писъмце и го преведи на италиански или английски или ползвай преводач и го прати директно на БРЦ .Проблема ти с файла е елментарен.Дилърите тук би трябвало също да имат конфигурационните файлове.

Re: Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Вто Апр 08, 2014 5:52 pm
от bobolin4o
Markony написа:Без да съм в конфликт с колегите, един съвет към Ванката. Пиши едно писъмце и го преведи на италиански или английски, или ползвай преводач, и го прати директно на БРЦ. Проблемът ти с файла е елментарен. Дилърите тук би трябвало също да имат конфигурационните файлове.
Тъй мислех да му кажа и аз, ама на, не се обади...
Пък и като гледам от написаното си личи, че е търпелив човекът. След има няма някое време ще намери в регион "Ямбол" кадърен майстор да му я настрои...
Поздрави!

Re: Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Вто Апр 08, 2014 8:05 pm
от steich
Не знам как е при BRC, но при Romano Antonio има отметка в конфигурирането че системата е Valvetronic и не се ползва вакума. Съответно изпарителя също не взима вакум а се затапва.

Re: Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Вто Апр 08, 2014 8:37 pm
от ipivan
steich написа:Не знам как е при BRC, но при Romano Antonio има отметка в конфигурирането че системата е Valvetronic и не се ползва вакума. Съответно изпарителя също не взима вакум а се затапва.
Тази опция и при други системи я има.Мисля,че най-добре в случая е да се зареди готов файл за мотора и след това ако е необходимо да се правят корекции по него ако е възможно.
Скоро имах случай с Ренцо Ланди и Рено,файла не даваше да се правят корекции.Налях друг файл в газовата и стана настройката.

Re: Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Сря Апр 09, 2014 7:18 am
от bobolin4o
steich написа:Не знам как е при BRC, но при Romano Antonio има отметка в конфигурирането че системата е Valvetronic и не се ползва вакума. Съответно изпарителя също не взима вакум а се затапва.
Съответно вакуума на изпарителя не се затапва, а се оставя отворен към атмосфера...

Re: Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Сря Апр 09, 2014 8:43 am
от steich
Не съм сигурен в това. Имам Peugeot 308 1.6 16V 120hp с двигател разработка на BMW/Mini с Romano Antonio и газаджията твърди че вакума на изпарителя се затапва. Не съм разглеждал дали има монтиран MAP но коментирахме че не се взима налягане от колекторите. Интересно е обаче как се подразбира къде в MAP таблицата се намираме във всеки един момент ... може би го получава наготово през OBD комуникацията. Ще попитам пак, но може и изискванията на различните системи да са различни ... но пък принципа би трябвало да е един и същ.

Re: Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Сря Апр 09, 2014 10:56 am
от bobolin4o
Еми принципът е винаги един и същ.
За да се движи свободно мембраната на редуктор-изпарителя, не трябва да е в затворен обем.
Затова на старите изпарители капакът, затварящ мембраната на ниската степен винаги е с дупки...
Затова и всички електромагнитни клапани (турбо, егр...) са трипътни - вход, изход, атмосфера... както и вакуумните актуатори имат вакуумен вход от едната страна на мембраната, а от другата страна са винаги отворени (към атмосфера)...
Не че няма да работи редукторът за ГИ със затапен вакуум (защото практически ходът на мембраната е изключително малък), но теоретично не е правилно...
Обясни го това на твоя човек.

Re: Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Чет Апр 10, 2014 8:13 am
от steich
Благодаря за пояснението колега. Понеже съм голям карък ... сменям вече втори изпарител. Първия още на монтажа даваше 2.5 бара а втория след около 1000-1500 км пак около 2. Та вчера го сменихме и го оставихме отворен към атмосферата. Газаджията твърдеше че е едно и също, въпреки че според мен не е.

Re: Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC

Публикувано на: Чет Апр 10, 2014 6:10 pm
от Vankata78
Благодаря Ви за идеята :D
Не се бях сетил да изпратя запитване до централата на BRC.
Дано ми пратят карта на газовото.

Звънях в BRC - България / София и те ми казаха че май имали такава карта ама най-добре било да отида в София а пък там щели да видят какво щели да направят.

Все пак ще пиша за резултата

Благодаря още веднъж