Настройка на BRC на кола със VALVETRONIC
Публикувано на: Пон Апр 07, 2014 11:56 pm
Здравейте Колеги
Имам следния проблем от една година съм собственик на BMW 318 E46 2002 година, двигател N42 с валветроник. Колата я взех със монтирана в Италия газова уредба BRC Sequent 24. И започнаха проблемите - когато изгасях двигателя на газ след това колата палеше много трудно. Когато работеше само на бензин нямаше подобни симптоми, напротив палеше си от раз. Затова реших да закарам колата на сервиз "газаджия" след като обиколих всички майстори в моя град (м/у другото не са много в град като Ямбол) и те категорично отказаха да се занимават с подобна газова уредба защото не работили със BRC нямат нужното оборудване като кабели, софтуер и др. a и не разбирали от подобна газова уредба (за което им прави чест че ми казаха на време). Само на едно място се съгласиха да ми приемат колата за ремонт защото само те поставяли в града ни BRC. Обаче се оказа че инсталирането на газова уредба не е като диагностика и ремонт на същите. След като ми смениха оригинални изпарител и MAP-датчика, отидох да си взема колата и се оказа че не само не бяха отстранили проблема, ами взеха че ми изтриха и настройките на компютъра на газовото, картата на режимите на работа, всичко. А за капак на всичко не можаха и да ми я настроят повече. От там тръгнах да търся друг майстор, който да ми настрой уредбата. В един местен сервиз попаднах на друг псевдо майстор който след двучасова тирада как бил гурото на газовите уредби за цяла югоизточна България и той оправял и най-отчаяните случаи, ми гарантира че за нула време ще ми настрои газовото, тъй като имал подходящия кабел и софтуер. На другия ден отивам при "подходящия" майстор радостен и готов да заплатя щедро за свършената работа че даже и да почерпя. Само след 5 минути работа вече вътрешно съжалявах че съм му се доверил. След като закачи кабелите и започна да настройва газовото със софтуера на BRC се оказа че програмата посредством MAP - датчика на газовото, отчита много ниска стойност на вакуума във всумателния колектор нещо от рода на 950 mbar. и програмата спира дотам и не иска да продължи с настройката на газовото. Което го усъмни че новия ми МАP-датчик не е отчита вярно. Както и да е махнахме го и сложихме стария, оригинален МAP-датчик. Естествено той показа абсолютно същата стойност на вакуума. След като каза че и двата датчика не отчитат вярно домъкна отнякъде трети МAP-датчик, естествено неговите показания бяха абсолютно същите 950 mbar. Забравих да кажа че стойностите на вакуума варираха от 950mbar на празен ход (750 об/мин) до към 910 mbar при 4000 об/мин. Такаааа до тук бяхме и с този майстор. След което започнах да търся друг майстор и същевременно да чета и аз из форумите за подобни проблеми с газово. След половин година издирване на подходящия майстор, много консултации с нета приятели и колеги. Стигнах до извода че трябва да отида до Сливен при най-добрия майстор на газови уредби в нашия регион т.н. Камен. Между другото още отначало като си купих колата бях чувал за този Камен от Сливен че е много съвестен майстор и много познати на които им имам доверие ми го хвалеха. И така отидох в Сливен при Камен и се започна пак същата процедура - кабели, лаптопи, програми и пак същото - вакуум в смукателния колектор 950 mbar. и настройката спира дотам. т.е. никаква настройка. след дълго чудене как въобще работи този двигател след като няма вакуум в колекторите и Камен вдигна ръце и ме отпрати. Между другото никой от споменатите майстори не можа да ми: каже правилно ли е свързан МAP-датчикa; от правилното място ли взима вакуум; какви трябва да са стойностите на този вакум.
А в резултат на дългото проучване из интернет от чуждите сайтове се оказа че това е масов "проблем" при този тип двигател, произтичащ от принципа на работа на двигателя.
Та да си дойдем на думата
Може ли някой от Вас да ми каже къде да отида да ми настроят газовото като имате предвид ,че двигателя е с VALVETRONIC.
И все пак да е в региона ми ямбол, сливен, бургас, ст.загора
Другия вариант е сам да си я настройвам, вече си купих и кабел и софтуер на БРЦ. Проблема е как да да излъжа софтуера с тези вакууми. И от къде въобще МAP-датчика трябва да взима вакуум при този тип двигател.
Ама все пак не ми е работата. След като съм готов да си платя. И някой читав човечец да ми я направи като хората
Не вярвам да няма начин как да се настрои тази газова уредба.
Благодаря Ви предварително
Имам следния проблем от една година съм собственик на BMW 318 E46 2002 година, двигател N42 с валветроник. Колата я взех със монтирана в Италия газова уредба BRC Sequent 24. И започнаха проблемите - когато изгасях двигателя на газ след това колата палеше много трудно. Когато работеше само на бензин нямаше подобни симптоми, напротив палеше си от раз. Затова реших да закарам колата на сервиз "газаджия" след като обиколих всички майстори в моя град (м/у другото не са много в град като Ямбол) и те категорично отказаха да се занимават с подобна газова уредба защото не работили със BRC нямат нужното оборудване като кабели, софтуер и др. a и не разбирали от подобна газова уредба (за което им прави чест че ми казаха на време). Само на едно място се съгласиха да ми приемат колата за ремонт защото само те поставяли в града ни BRC. Обаче се оказа че инсталирането на газова уредба не е като диагностика и ремонт на същите. След като ми смениха оригинални изпарител и MAP-датчика, отидох да си взема колата и се оказа че не само не бяха отстранили проблема, ами взеха че ми изтриха и настройките на компютъра на газовото, картата на режимите на работа, всичко. А за капак на всичко не можаха и да ми я настроят повече. От там тръгнах да търся друг майстор, който да ми настрой уредбата. В един местен сервиз попаднах на друг псевдо майстор който след двучасова тирада как бил гурото на газовите уредби за цяла югоизточна България и той оправял и най-отчаяните случаи, ми гарантира че за нула време ще ми настрои газовото, тъй като имал подходящия кабел и софтуер. На другия ден отивам при "подходящия" майстор радостен и готов да заплатя щедро за свършената работа че даже и да почерпя. Само след 5 минути работа вече вътрешно съжалявах че съм му се доверил. След като закачи кабелите и започна да настройва газовото със софтуера на BRC се оказа че програмата посредством MAP - датчика на газовото, отчита много ниска стойност на вакуума във всумателния колектор нещо от рода на 950 mbar. и програмата спира дотам и не иска да продължи с настройката на газовото. Което го усъмни че новия ми МАP-датчик не е отчита вярно. Както и да е махнахме го и сложихме стария, оригинален МAP-датчик. Естествено той показа абсолютно същата стойност на вакуума. След като каза че и двата датчика не отчитат вярно домъкна отнякъде трети МAP-датчик, естествено неговите показания бяха абсолютно същите 950 mbar. Забравих да кажа че стойностите на вакуума варираха от 950mbar на празен ход (750 об/мин) до към 910 mbar при 4000 об/мин. Такаааа до тук бяхме и с този майстор. След което започнах да търся друг майстор и същевременно да чета и аз из форумите за подобни проблеми с газово. След половин година издирване на подходящия майстор, много консултации с нета приятели и колеги. Стигнах до извода че трябва да отида до Сливен при най-добрия майстор на газови уредби в нашия регион т.н. Камен. Между другото още отначало като си купих колата бях чувал за този Камен от Сливен че е много съвестен майстор и много познати на които им имам доверие ми го хвалеха. И така отидох в Сливен при Камен и се започна пак същата процедура - кабели, лаптопи, програми и пак същото - вакуум в смукателния колектор 950 mbar. и настройката спира дотам. т.е. никаква настройка. след дълго чудене как въобще работи този двигател след като няма вакуум в колекторите и Камен вдигна ръце и ме отпрати. Между другото никой от споменатите майстори не можа да ми: каже правилно ли е свързан МAP-датчикa; от правилното място ли взима вакуум; какви трябва да са стойностите на този вакум.
А в резултат на дългото проучване из интернет от чуждите сайтове се оказа че това е масов "проблем" при този тип двигател, произтичащ от принципа на работа на двигателя.
Та да си дойдем на думата
Може ли някой от Вас да ми каже къде да отида да ми настроят газовото като имате предвид ,че двигателя е с VALVETRONIC.
И все пак да е в региона ми ямбол, сливен, бургас, ст.загора
Другия вариант е сам да си я настройвам, вече си купих и кабел и софтуер на БРЦ. Проблема е как да да излъжа софтуера с тези вакууми. И от къде въобще МAP-датчика трябва да взима вакуум при този тип двигател.
Ама все пак не ми е работата. След като съм готов да си платя. И някой читав човечец да ми я направи като хората
Не вярвам да няма начин как да се настрои тази газова уредба.
Благодаря Ви предварително