Страница 1 от 1

Форд Ескорт

Публикувано на: Пон Дек 16, 2013 10:07 pm
от stoqn
Стар Форд Ескорт 1,6/16 -ЗЕТЕК 96год с Газов инжекцион.Сутрин пали от раз ако не подадеш газ гасне и при форсирване глъхне гърми в смукателния.Всичко сочи бедна горивна смес при подаване на газ и почерпка с бензин със спринцовка супер.Това е около 10 мин като постепенно се пооправя.Мине ли на газ е супер.После мине ли отново на бензин е супер.Клиента е сменил свещи бобина кабели температурен датчик.Аз замерих налягане 2,2 с вакуум 2,7 без вакуум .На форд съм го мерил на моя уред винаги така го е давал ,може да има малка неточчност на манометъра.По Аутодата отговаря.Замерих дебит супер бензинов филтър нов.Чистене на инжектори 2 пъти няма промяна.Сложих от автоморга от коля без газово няма промяна изчистих и тях .ламбда работи .Дебитомер смених няма разлика.Ревизирх маркуча след дебитомера до смукателлния.Пръсках със спрей за въздух на маркучите на газовия инжекцион във смукателния.Чета я с ТЕКСА няма грешки.Извадих вакуума на клапана за обратнодо да го вдигна няма прпмяна .Замерих + на инжекторите да няма пад 13,7 волта.Може ли газовия комп да прави мизериий .Колата е от 2 години с газов инжекцион миналата зима била добре сега есента почнала да прави мизерий.Разскачих акумулатора за 20 мин ресет няма подобрение при форсирване припатква като бедна горивна смес като загрее е почти супер.Проппускам ли нещо идеи някакви колеги ?

Re: Форд Ескорт

Публикувано на: Пон Дек 16, 2013 10:49 pm
от rockton
когато е студена я запали и веднага виж в живи данни какъв е инжекторният цикъл на бенз.инжектори в реално време ,и пиши тук да поумуваме.
ако можеш свали всички живи данни на студено на бензин!

Re: Форд Ескорт

Публикувано на: Вто Дек 17, 2013 3:40 am
от Markony
Тия ги забраниха 97 година.Беля на главата.Измери една компресия на студено,клапаните им са келяви,ако имат нагар едвам затварят с гъсто масло.Вкопават клапани,пукат бутала,дебитомера винаги е виновен...един път да е кихнал.

Re: Форд Ескорт

Публикувано на: Вто Дек 17, 2013 7:13 am
от ogromnii
колата е с кофти адаптации поради недобре работещ г.и. най-вероятно са се разшляпали дюзите от което сместа на газ е богата, колата компенсира, после на бензин не е добре. ако се настрои добре газта след около седмица ще се оправи и на бенз.

Re: Форд Ескорт

Публикувано на: Вто Дек 17, 2013 2:31 pm
от Markony
Теоретично е абсолютно вярно,но на практика ,как ще се настрои добре на газ ,като има кофти адаптации.Пък клиента как плаща като чуе че след седмица ще се оправи :mrgreen:

Re: Форд Ескорт

Публикувано на: Вто Дек 17, 2013 8:59 pm
от stoqn
Тази сутрин закачих диагностиката.Колата нарочно беше навън защото в сервиза е около 10 градуса а навън е около 0 градуса.Темп. на водата беше 10 градуса.Новия темп датчик който клиента сам си е сменил има изместена стойност.Както и да е запалих я запали и угасна.Запалих я повторно запали от ряз нареди ги изчаках няколко секунди газ до пода супер форсирва се не прекъсва не припатква викам явно чистенето си е казало думата.Угасих я запалих наново всичко е ок.Вкарах в сервиза и се обадих на клиента за ориг.воден викам сравня стойностите.Донеси го колата вече беше леко загряла с неговия нов вече показваше 30 .Сложих оригиналния с 6-7 градуса показваше по малко което е по близо до истината и оставих старият оригинален .Запалих я беше супер само в един температурен диапозон при газ до дупка леко припаткваше после като мина 60 градуса беше супер.Реших да я видя на Газ по ламбда заради адаптациите наистина на пр ход ламбдата стоеше на богато на високите циклеше което ме навежда на мисълта че може от газта да се скапва бензиновия.и я карах на бензин само.На диагностика за жалост няма време на впръскване да видя разминаването между времето на газ и бензин .тази вечер е наново отвън утре последно пробвам мисля че колата се оправи на 90 процента ще го изспратя после на газаджия коригира газста на ниските да ....мойто заключение е запушени дюзи адаптация от газста и маничко темп датчик .Досега дърт форд не ми е идвал лошо адаптиран .То не е Сименс ,Симтек,Симос и някой Бошови компове коййто се адаптирват и осирват бензина.Благодаря за отзивите:)

Re: Форд Ескорт

Публикувано на: Вто Дек 17, 2013 9:23 pm
от rudoni
Стояне,да не обидя колегите газаджии ,но аз редовно се ровя в стари като тази коли с монтирани АГУ и ГИ.Изчаках да видя развитието на темата и до къде си стигнал.Аз правя така- Елиминирам временно ГИ,АГУ и да покара на бенц,и ако всичко е ОК го пращам отново при колегата АГУ да си оправи мазалото.При нас много майстор на АГУ!Малко кофти, но така трябва!Всеки да се простира според чергата(и уменията) си!

Re: Форд Ескорт

Публикувано на: Вто Дек 17, 2013 10:48 pm
от stoqn
При нас са 70-80 % предимно коли с газови .Бактисах да чистим инжектори смяна на помпи и кабели и свещи адаптаций на бензин .На чисто бензинови коли почти няма проблеми.Тука нашия град половината бензин коли са на газ и метан.И аз съм на мнение който е сложил газовото да носи отговорност.То мн. газови марки там е една бъркотия и инжектори който се скапват на 10000км.Не ми се занимава с паянтови газови
щото на клиентите с газ няма угодия.Ако му го направиш както трябва идва след 20 дена харчи ,намали я намаляш и след 20 дена лампата свети и влизаш във водовъртежа на тънко изспиляване на нервите взимаш 200 лева от газовото и гаранционна угодия цяла година даже газаджията трябва да отговаря и за свещите чувал съм всякакви селски тъпизми

Re: Форд Ескорт

Публикувано на: Сря Дек 18, 2013 10:09 pm
от ogromnii
stoqn написа: Досега дърт форд не ми е идвал лошо адаптиран .То не е Сименс ,Симтек,Симос и някой Бошови компове коййто се адаптирват и осирват бензина.Благодаря за отзивите:)
зетека е доста адптиращ се и злопаметен, няма (или аз нямам) ресет на адаптациите и доста бавно се връща в час, точно около седмица каране за да е 100%
а газаджията просто да изравни времената на газ и бензин, после адаптациите ще си се оправят, не пречи че е зле в момента

Re: Форд Ескорт

Публикувано на: Чет Дек 19, 2013 7:51 pm
от stoqn
Благодаря колеги не знаех че Зетека е капризен утре ще звънна на клиента да я покара малко на бензин няколко дена и да ходи на газаджия:)

Re: Форд Ескорт

Публикувано на: Пет Дек 20, 2013 8:16 am
от gt40
Те доста коли си патят от кофти адаптации при газ. Форд само моното оцелява, ВАГ групата и моно даже се стряска и не работи добре сутрин, Пежо и Цитрус с Бош също омазват. Реле да прекъсне сондата на газ и спира да атаптира. Задължително два дена на бензин цялостно и после как иска.
Говоря за обикновенни газови.
Поздрави.

Re: Форд Ескорт

Публикувано на: Съб Дек 21, 2013 8:30 pm
от stoqn
Наскоро се борих с едно Пежо 206 2003 г май 1,1 кубика ли беше или 1,0 не помня с Метан обикновенно не инжекцион на метан супер работи на бензин чистя грешки оправя се малко работа на метан и всичко в канала слагали му метанджийте емулатори не се оправя прекъсва люлее обороти на бензин типично за PSA.Преди една година едно пежо 306 със същия проблем придърпване на бензин с обикновенно газово ми изстрови нервите накрая с изсключване на кл.30 към 14 кр. реле се оправи но тоя начин не ми допада.Година след това ми дойде един Сутиен Ксара 1,6 стария мотор имаше нещо странно без обяснение с газов инжекцион сутрин трудно пали.Чистили са му инжектори няма подобрение.Един ден бенз. помпа сдаде багажа и я смених.Викам му клапана на помпата може да връща гориво или да не прави налягане и затова.смених му нова помпа същата работа.Клиента ми каза сутрин пали от второто завъртане никога от първото. И каза че като даде на контакт сутрин не чува помпата а веднъж като запали после след всяко подаване на контакт я чува.Аз му викам не вярвам !?Остави я една вечер на др.ден пробвам найстина като вързах лампа верига помпа няма найстина ток към помпата.Завъртам не пали изсключвам от контакт давам 2 път помпата се чува викам компа се е смотал нещо.Отивам на компа гледам едно реле до компа тука викам има нещо made in BG.Аха реле прекъсва кл.30 на компа направих байпас и помпата сутрин при първоначално подаване на контакт си тръгваше и от тогава този метод за рестарт не ми е любим.А това първото Пежо се оправи с реле изсклюване на ламбда на метан а инжекционите с адаптаций как ги лекувате че има мн .Пежа и Сутиени с газови инжекциони заради адаптаций гаснат на бензин люлеят обороти на бензин там ламда не може OFF?

Re: Форд Ескорт

Публикувано на: Пон Дек 23, 2013 9:18 am
от bobolin4o
stoqn написа:...а инжекционите с адаптаций как ги лекувате че има мн .Пежа и Сутиени с газови инжекциони заради адаптаций гаснат на бензин люлеят обороти на бензин там ламда не може OFF?
Аз лично ги лекувам с подобаваща игра с настройката на уредбата. Стига проблемът да е там естествено.
Зануляване на ЕЦУ, 20-30 км на бензин, последващи регулировки на газта, така че да не виждам интегратор (шорт трим) да ми ходи в "-" и вуаля...