Страница 1 от 5

газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Пон Ное 11, 2013 10:26 pm
от dexter
Здравейте , ще монтиран газ на ауди 1.8 турбо след 10 год. стаж в само това не бях пробвал но вече ща неща започнах с газовите преди 1 год... поне гаража е пълен отдавна с скенери, Та значи, не съм слагал на кола с турбина , колегата който ме обучаваше така да се каже , вече е в холандия и сега ...съм сам :? ..Да попитам налягането на изпарителя може би трябва да е по голямо от нормалните , има ли няккви тъ.нкости при коли с турбини. Ще му слагам или PRO GAZ или BSM .

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Пон Ное 11, 2013 10:38 pm
от ipivan
Налягането на газта трябва да е по-високо от това с което надува турбината.Няма нищо особено.

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Вто Ное 12, 2013 10:15 am
от dexter
окей, и аз така си мисля , благодаря !

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Вто Ное 12, 2013 6:12 pm
от mupk0
Зависи малко и от мотора.Защото има 1.8Т от 150кс до 225кс. На 150кс 1.8Т с чип при 2.2мм дюзи и 1.5-6 налягане колата върви дори една идея по-добре на газ(според собственика).Тези коли обикновенно надуват до около 0.8-1бар според зависи кой кво е барал.Изпарителя не е зле да е по-голям,но на няколко коли съм слагал(не съм сервиз или нещо такова,а на познати) ТОмасето Арктик и нямат проблеми.Единият от тях дори с по-агресивен чип и по-високо налягане прави по-добри времена и доускорения на газ отколкото на бензин,но му гори много,което него не го вълнува.При турбо моторите освен по-високо налягане на газта друго не ти е критерии като цяло.Дори и да е леко богато не се усеща така както на атмосферен мотор,а дали колата има чип или не в 90% от случеите при такъв във високите обороти бензиновите дюзи остават постоянно отворени.Това е най-масовото " чипосване"

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Сря Ное 13, 2013 6:31 am
от ogromnii
т.нар. щуцер "вакум" на изпарителя, свързан към смукателния колектор служи за осигуряване на постоянна разлика в налягането върху дюзите. т.е. няма нужда налягането на изпарителя да е по-ниско или по-високо (от кое??)
правилния подбор на налягането и диаметъра на дюзите е такъв, че да осигури работа на дюзите в целия диапазон, т.е. на празен ход достатъчно дълги времена, така че дюзите да се справят, а на пълно натоварване да успяват да захранят двигателя.
на практика с рейлоподобна рейка добри резултати съм постигал при газови времена около 10% по високи от бензиновите, т.е коефициент около 1.1 на празен ход
при по-високо налягане времената на празен ход стават прекалено кратки и системата става трудна за настройване и настройката нетрайна във времето
при по ниско - рискуваш да не захранва при пълно натоварване

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Сря Ное 13, 2013 10:35 am
от dexter
добре де , гледам на живи данни като карам турбината надува до3000-3500 оборота зависи от натовареността на двигателя , чак се учудих 4е не е като при дизелите, когато развърти мотора и wag-a показва 0% натоварване на турбината а колата продължава да се наема, явно тука имаме в единия случай вакуум в колектора в другия +0,5 бар. налягане.....мисля значи да вдигна налягането на изпарителя с 0,5 от нормалното, ДРУГОТО което ме притеснява е че вакуума към изпарителя ще изчезва като надуе турбината. Да ви кажа слагахме на FIAT ULISE TURBO -про газ , и колегата едвам го подкара да върви ама като съм зле с писането на бендзинова карта... точно тогава видяхме че като надуе турбото пропада вакуума, ама бях доста зает с други коли и изтървах тънкия момент при настройката.? Та вакуума къде да го забия ?

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Сря Ное 13, 2013 12:20 pm
от bobolin4o
След дросела естествено!

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Сря Ное 13, 2013 7:37 pm
от ogromnii
вакуума изчезва при подаване на пълна газ, а като надуе турбината се превръща в налягане
измерено в абсолютни единици варира да кажем между 0.4 и 0.9 при атмосферен двигател, и между 0.4 и 1.5 при турбо двигател. точно това го интересува изпарителя, за да прави налягането върху дюзите постоянно. когато изпарителя е настроен на да кажем 0.7атм. надналягане на празен ход ще дава 1.1 абсолютно налягане, на пълна газ 2.2
затова ти казвам че налягането не е функция на това с турбо ли е колата, а се подбира според времената на дюзите, и съответно диаметъра им.
най добре да използваш каталожни данни за диаметъра на дюзите, за да сведеш броят неизвестни от 3 на 2

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Сря Ное 13, 2013 10:09 pm
от Markony
ogromnii написа:. точно това го интересува изпарителя, за да прави налягането върху дюзите постоянно. когато изпарителя е настроен на да кажем 0.7атм.
Говориш за диференциално налягане.Я кажи как става същата сметка ,като надуе турбината?

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Сря Ное 13, 2013 10:16 pm
от bobolin4o
Markony написа:
ogromnii написа:. точно това го интересува изпарителя, за да прави налягането върху дюзите постоянно. когато изпарителя е настроен на да кажем 0.7атм.
Говориш за диференциално налягане.Я кажи как става същата сметка ,като надуе турбината?
Ми като надуе турбината се вдига още налягането на изпарителя, спрямо това, ако е амосферно налягането на вакумния му вход...
Учудваш ме... или просто се бъзикаш.

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Пет Ное 15, 2013 7:23 am
от ogromnii
мембраната на втория дял на изпарител- редуктора се явява свързана към двете страни на дюзите, през маркуча за газ към страната с налягане, а през "вакуумния" маркуч и смукателния колектор - към другата страна, т.е. диференциалното налягане (разликата в наляганията) от двете страни на дюзата зависи от площта на мембраната и силата на пружината, от рестрикцията която създават маркучите, и от конструкцията на изпарителя, т.е. нужния ход на мембраната за да се осигури необходимия поток през клапана между първа и втора секция на изпарителя, както и от още няколко фактора с пренебрежимо влияние.
на практика нещата опират до правилен подбор на компоненти, и настройка на пружината
моя опит с газови уредби е сравнително скромен, а с такива на компресорни двигатели се свежда до 3 ;) , но наблюдението ми показва че много разпространените "аляска" поддържат диференциално налягане в далеч по широки граници и са със забавена реакция от примерно турските тип мимгаз, филтъра за газ влияе много, привидно незапушен филтър (на духане с уста) предизвиква падане на налягането при натоварване, и т.н.
реално при добре работещи компоненти съм постигал отклонения от около 5% в диф. налягане във всички режими, а при повечето уредби е около 30 :mrgreen:
най-стабилно работещата система която съм виждал е смешната "изиджет", диф. налягане е бетон, явно за това и няма сензор за налягане, просто не е нужен. на служебните панди има такива на 260 000 със само чистени филтри и сменяни тръби на изпарителя!!!

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Пон Ное 18, 2013 10:21 pm
от karamilev
Какви дюзи позлвате за турбо моторите,нещо доказало се във времето?И въобще трябва ли да се подбират по някакъв допълнителен критерий?

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Вто Ное 26, 2013 9:25 pm
от dexter
Всичко е монтирано и работи НО СЕ ПОЯВИ ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ!!!!! :shock: :shock: Изпарителя държи температура от 30 до 60 градуса и като подкарам колата изстива!!! Връзвах го всякак; с тетки към парното-не става,последователно през него и след това в парното- не ще!!! пробвах и към трасето за охлаждане на маслото-не!!! Датчика за температурата на изпарителя е проверен работи/показва вярно/...колата върви стабилно на 90 градуса и няма колебания в температурата??? термостата работи добре??..Обезвъздушавам ли правилно не знам? Има една малка дупка на маркуча за парното горе в ляво от която се обезвъздушава, пускам да изтече от там никакъв ефект а парното духа горещо-изпарителя седи на 60 градуса а е вързан последователно първо водата да минава през него????!!!!! , явно има въздух някой случвало ли му се е????

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Вто Ное 26, 2013 9:56 pm
от Markony
Колко градуса искаш да държи.Там където е монтиран му измисли малко завет.Направи му неопренов маншон.Едвали ще спечелиш повече от 5-6 градуса.

Re: газов инж. на 1.8 turbo

Публикувано на: Вто Ное 26, 2013 9:59 pm
от ipivan
Това че е на 60 градуса изпаритела как се отразява на работата на мотора?Ако има корекции по температура газовата може с тях да си поиграеш.Не си казал какъв е мотора и каква е газовата?Може да има проблем с водната помпа.На мен веднъж ми се наложи на една Ц класа да направя "елече" на изпаритела от вата,че при висока скорост се обдухваше и изстиваше. :lol: