Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
В момента времето е сравнително топло и въпреки че проблема остава не е толкова осезаем. Трябва да я обуя с 4 зимни гуми та там ще заминат едни пари.
Все още не съм ходил при колегата Стоян, но не искам да ходя при него без да мога да си платя за услугата.
Така че ще съчетая полезното с полезното - ще изчакам времето да стане по-студено за да стане проблема по видим, а и да остане лев за диагностика.
Все още не съм ходил при колегата Стоян, но не искам да ходя при него без да мога да си платя за услугата.
Така че ще съчетая полезното с полезното - ще изчакам времето да стане по-студено за да стане проблема по видим, а и да остане лев за диагностика.
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
Приятелю,пробвал съм със смяна на уплътнения и ултразвук,но досега никога не ми се е получавало и д.в.г. работи неравномерно.Бих ти услужил с такъв клапан,но този който го имам е точно с същия проблем-неравномерни обороти и затова съм го сменил.Иди в някоя морга и помоли да ти сменят датчика за проба.Така най-сигурно ще разбереш дали е от него без да ходиш на сервиз. Едва ли ще ти откажат,а такъв вт.употреба е около 150лв.
Успех.
Успех.
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
Имам познат,който казва така: когато се върнах в бг най-много се учудих когато видях,че се опитват износени части да ги оправят чрез почистване.
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
Намерих клапан от автомобил на 86000 км. Даже се бях уговорил с момчето от моргата да отида да го пробвам, но уви в момента е топло и не ми прави проблем колата. Ще изчакам да застудее малко, че да не си губим взаимно времето за напразни проби. Иначе цената му е 100 лв. Мисля, че е повече от разумно.gtg1973 написа:Приятелю,пробвал съм със смяна на уплътнения и ултразвук,но досега никога не ми се е получавало и д.в.г. работи неравномерно.Бих ти услужил с такъв клапан,но този който го имам е точно с същия проблем-неравномерни обороти и затова съм го сменил.Иди в някоя морга и помоли да ти сменят датчика за проба.Така най-сигурно ще разбереш дали е от него без да ходиш на сервиз. Едва ли ще ти откажат,а такъв вт.употреба е около 150лв.
Успех.
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
Леко развитие по темата.
През почивните дни имах на разположение СТАР диагноза.
Направих каквито тестове намерих възможни без допълнителен инвентар.
Тест на ЕГР, тест на турбото, тест на дебитомера, тест на датчика за налягане на горивото, тест на регулатора на налягането, живи данни при празен ход, кодиране на дюзите към компютъра.
Показанията за корекциите на всичките дюзи са под единица. Налягането на рейла го дава в норма. Единственото, което очевадно се видя не в норма при празен ход е количеството инжектирано гориво.
По-малко е от необходимото.
Има ли вариант според Вас въпреки, че корекциите са малки, пак някоя от дюзите да не работи добре, да не дава достатъчно гориво или да го връща обратно?
Възможно ли е преди мен някои да е регулирал по някакъв начин работата на дюзите така, че умишлено да сипват по-малко гориво?
Ще ми се да не са дюзи просто, но така или иначе в най-скоро време ще направя и теста с колбите.
В менюто за кодиране на дозите към компютъра имаше функция за изключване на 1 доза. Не работеше, при изключване на която и да е дюза нищо не се случваше.
През почивните дни имах на разположение СТАР диагноза.
Направих каквито тестове намерих възможни без допълнителен инвентар.
Тест на ЕГР, тест на турбото, тест на дебитомера, тест на датчика за налягане на горивото, тест на регулатора на налягането, живи данни при празен ход, кодиране на дюзите към компютъра.
Показанията за корекциите на всичките дюзи са под единица. Налягането на рейла го дава в норма. Единственото, което очевадно се видя не в норма при празен ход е количеството инжектирано гориво.
По-малко е от необходимото.
Има ли вариант според Вас въпреки, че корекциите са малки, пак някоя от дюзите да не работи добре, да не дава достатъчно гориво или да го връща обратно?
Възможно ли е преди мен някои да е регулирал по някакъв начин работата на дюзите така, че умишлено да сипват по-малко гориво?
Ще ми се да не са дюзи просто, но така или иначе в най-скоро време ще направя и теста с колбите.
В менюто за кодиране на дозите към компютъра имаше функция за изключване на 1 доза. Не работеше, при изключване на която и да е дюза нищо не се случваше.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
Щом е по-малко от необходимото - това означава, че двигателят поддържа празен ход с по-малко ИЗЧИСЛЕНО гориво от нормалното. Така или иначе горивото за поддържане на празния ход си е същото, каквото трябва да е.ahileus написа:...Единственото, което очевадно се видя не в норма при празен ход е количеството инжектирано гориво.
По-малко е от необходимото....
Това означава, че дюзите впръскват повече гориво от реално зададеното и компа автоматически го намалява (това ти виждаш като стойност на впр. гориво; ако не го намали, тогава оборотите ще са по-високи от зададените)... иначе казано - или дюзите ти не са каквито трябва (разпръсквачи), или налягането в рейла е по-високо от номиналното в тия обороти.
Поздрави!
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
По тази логика, щом показва налягането в норма, то остава дюзите да не работят коректно. Ясно, вече е крайно време да се направи теста с колбите.
Предполагам той ще внесе малко повече яснота по въпроса.
Предполагам той ще внесе малко повече яснота по въпроса.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
Тестът с колбите ще покаже само какво е износването на клапаните на дюзите. А това има отношение към коефициента на запълване на управлението на клапана, регулиращ налягането в рейла. С други думи, от много голямо количество обратна нафта от дюзите ще пали зор - докато не вдигне налягане, или ще забива в движение, пак поради липса на налягане. Другият ефект ще е твърде големи корекции на количествата при празен ход, а ти казваш, че не са повече от 1-ца... В грешна посока дълбаеш, Ахиле! Аз залагам на грешни разпръсквачи (сменени дюзи, не за този мотор).ahileus написа:По тази логика, щом показва налягането в норма, то остава дюзите да не работят коректно. Ясно, вече е крайно време да се направи теста с колбите.
Предполагам той ще внесе малко повече яснота по въпроса.
Я кажи каква е разликата в изчисленото и реалното количество гориво за цикъл на празен ход? И в крайна сметка колко е реалното, че не разбрах...
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
Ами не знам колко е реалното и колко изчисленото, но реда, в който показваше количеството инжектирано гориво пишеше че количеството трябва да е между 8 и 14 (не помня точно мерната единица нещо от сорта беше на mg/HUB), а при мен отчиташе текуща стойност на празен ход между 4,5 и 6. При теста с включване и изключване на принудителния подгрев това количество се покачваше доста, но двигателя започва да претриса по-осезаемо. Предполагам пак поради недостатъчно гориво.
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
Хубаво си си поиграл с диагностиката,какво беше налягането?Ние не приемаме данните за чиста монета,гладаш данни от сензори,които могат да лъжат ,а показанията им влизат в сметките.Хванал си баш най-смотаната система за ново хоби.Сори за спама.
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
виж за всеки случай показанията на педала на газта, правих една ц-220 на която и танцуваха оборотите и се оказа счупен педал, на отпуснат не падаше на 0%, на пълна газ не стигаше 100%, беше малко кретенско защото и ремонтирах помпата за високо, и като я запалихме и взе да клати обороти се шашнах в стил "кво пък осрах сега???", съвпадения не стават ама педала се беше счупил точно при нас
но с "нов" педал заспа
но с "нов" педал заспа
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
Гледах ги, на отпуснат педал пишеше 0%.ogromnii написа:виж за всеки случай показанията на педала на газта, правих една ц-220 на която и танцуваха оборотите и се оказа счупен педал, на отпуснат не падаше на 0%, на пълна газ не стигаше 100%, беше малко кретенско защото и ремонтирах помпата за високо, и като я запалихме и взе да клати обороти се шашнах в стил "кво пък осрах сега???", съвпадения не стават ама педала се беше счупил точно при нас
но с "нов" педал заспа
Малко развитие по темата. Помпата за високото налягане протече. Ремонтен комплект на бош и някой друг лев за майстор и за момента е ок.
Проблема с оборотите остава, но има още 2 грешки, за които не споменах, като погрешно прецених за незначителни.
Едната беше свързана с клапана на края на тръбата за вакум от страната на сервото за спирачките. Явно не работи, защото когато оставя колата за известно време нямам вакум в сервото и педала на спирачките е твърд до запалване на колата. Би било логично некоректната му работа да бърка нормалната работа на цялата вакум система а оттам и геометрията на турбото и EGR клапана. Понякога след като изгася колата се чува преминаване на въздух през трансдюсера за геометрията на турбото.
Втората беше свързана с принудителния електрически подгрев. Описанието на грешката за съжаление не записах, а имаше описано точно кой конектор да се провери. Явно ще трябва да се разглобяват неща, за които ще се чака по-топло време.
При включен подгрев оборотите започват видимо да се сменят нагоре надолу, затова за момента спрях да го използвам и колата се държи осезаемо по-добре.
Добавих в схемата и добавка на WURTH за почистване, за която мисля, че не съм сбъркал по поведението на двигателя.
За момента ще гледам да отстраня проблема с вакума и по натам ще видим.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 568
- Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
- Местоположение: Асеновград
- Обратна връзка:
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
При тази ситуация, трябва да свлиш AGR-a и да го почистиш, а най-добре е да го затапиш само за проба. Вакума управлява и клапите на всмукателния колектор и ако те се държат не адекватно може да играят оборотите. Скоро имах подобен проблем с 2,2 cdi, беше счупена рейката на клапите и дете бяха отворени, а дете затворени - пълна отврат.
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
ЕГР-а съм го свалял собственоръчно 2 пъти и е почистен до блясък, а доколкото знам тези вихрови клапи се управляват от двигател, известен още като m55. В схемата на вакумната система клапите, за които говорите въобще не присъстват.
Не успях обаче да разбера при мен има ли ги тези клапи - няма ли ги. Навирах си ръцете докъдето можах под всмукателния колектор но нищо подозрително не напипах. Нито лостова система нито двигател - нищо. Дано някой да ги е ликвидирал преди мен .
В случая става въпрос за клапана, който задържа вакума към сервото.
За съжаление втора употреба не намерих, но имам идея за направи си сам. Намерих материал едно към едно с този, от който е направен маркуча, а също и подходящ клапан. Визуално малко по-различен но със същото действие и мисля да си направя нов маркуч, ако в скоро време не намеря втора употреба, че нов около 100 лв.
Не успях обаче да разбера при мен има ли ги тези клапи - няма ли ги. Навирах си ръцете докъдето можах под всмукателния колектор но нищо подозрително не напипах. Нито лостова система нито двигател - нищо. Дано някой да ги е ликвидирал преди мен .
В случая става въпрос за клапана, който задържа вакума към сервото.
За съжаление втора употреба не намерих, но имам идея за направи си сам. Намерих материал едно към едно с този, от който е направен маркуча, а също и подходящ клапан. Визуално малко по-различен но със същото действие и мисля да си направя нов маркуч, ако в скоро време не намеря втора употреба, че нов около 100 лв.
Re: Неравномерен празен ход Mercedes C270 CDI 2001 г.
Как се уреди със стардиагноза за малко знаеш ли от кога се моля на колеги да ми дадат да си бодна мерцедеса за един уикенд Е б..и егоистите в русе ни услуги правят ни под наем дават