Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Имаше подобна тема но е заключена и затова стартирам нова.
Ще помоля колегите които имат някакъв опит или са се интересували повече от подобен тип тестери: тракалка на двата вида common rail (CR) дюзи, с бобина и пиезо както и системи за управление на CR помпата без да участва ECU-то на колата, да споделят какви функции смятат че е добре да се поддържат от подобен тип тестери.
Примерно сега аз се колебая кое е по удобно за работата при тестване на дюзи, дали да се задават общия брой впръсквания на дюзата (примерно 1000 и да спре) или да се задава същия параметър но като обороти на помпата, респективно на двигателя.
Ще помоля колегите които имат някакъв опит или са се интересували повече от подобен тип тестери: тракалка на двата вида common rail (CR) дюзи, с бобина и пиезо както и системи за управление на CR помпата без да участва ECU-то на колата, да споделят какви функции смятат че е добре да се поддържат от подобен тип тестери.
Примерно сега аз се колебая кое е по удобно за работата при тестване на дюзи, дали да се задават общия брой впръсквания на дюзата (примерно 1000 и да спре) или да се задава същия параметър но като обороти на помпата, респективно на двигателя.
??-!!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
За правилното тестване на дюзата трябва да имаш в предвид следното:
1. Налягане.
2. Продължителност на отваряне.
3. Очаквано количество за едно отваряне при горните две условия.
Съответно, щом знаеш тия параметри си правиш няколко тестови цикъла с различни условия, за които трябва да се замери изпръсканото количество гориво.
1. Налягане.
2. Продължителност на отваряне.
3. Очаквано количество за едно отваряне при горните две условия.
Съответно, щом знаеш тия параметри си правиш няколко тестови цикъла с различни условия, за които трябва да се замери изпръсканото количество гориво.
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Време опен 0,2-0,3-0,4-0,5-0,6-0,8-1-1,2-1,4-1,6-1,8-2милисекунди
(като се има предвид че ако се ползва една и съща матрица за пиезо и магнит се получава разлика(поне при мойта силова каскада се получи така) а по малката резолюция при малките времена е нужна за тест на пилотните впръсквания.
Честота от 1 до 50херца като може резолщцията да е през 5.
Напрежение на пиезото 50,70,90.110,130,150,180 волта.
И последно за това дето се чудиш няма кво да се мисли задължително в брой цикли или впръсквания като от 1 до 10 хляди през 1000
Поне до тия параметри се придържат повечето.
Но мое мнение е да го направите с някъкви прости тест планове автоматично че
бай ганьо иска стенд за 200лв,да закача една букса и тръба и да къпи кинти без даже да си губи времето с глупости.
Другото интересно е генерацията на код (което е строго секретно),при бош ако се захване човек е много възможно да се хване алгоритъма но при делфи е страшно май ползват около 60 точки за пресмятане (макар че русите са разковали алгоритъма на база стенд Хартридж който официално подържа програмата на делфи).....................................
Успех и дано не заключат и тая тема.
(като се има предвид че ако се ползва една и съща матрица за пиезо и магнит се получава разлика(поне при мойта силова каскада се получи така) а по малката резолюция при малките времена е нужна за тест на пилотните впръсквания.
Честота от 1 до 50херца като може резолщцията да е през 5.
Напрежение на пиезото 50,70,90.110,130,150,180 волта.
И последно за това дето се чудиш няма кво да се мисли задължително в брой цикли или впръсквания като от 1 до 10 хляди през 1000
Поне до тия параметри се придържат повечето.
Но мое мнение е да го направите с някъкви прости тест планове автоматично че
бай ганьо иска стенд за 200лв,да закача една букса и тръба и да къпи кинти без даже да си губи времето с глупости.
Другото интересно е генерацията на код (което е строго секретно),при бош ако се захване човек е много възможно да се хване алгоритъма но при делфи е страшно май ползват около 60 точки за пресмятане (макар че русите са разковали алгоритъма на база стенд Хартридж който официално подържа програмата на делфи).....................................
Успех и дано не заключат и тая тема.
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
До сега никъде не съм срещал че се изисква да се задава управляващото напрежение с такава точност. Ти сигурен ли си в това? По-какъв начин се разбира коя пиезо-дюза за какво напрежение е?rangel1 написа:Напрежение на пиезото 50,70,90.110,130,150,180 волта.
??-!!
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Точноста не е важна само да има обхвати долу горе през 20волта ,така сметнах аз за удачно на база един документ в който имаше таблица за тестване на пиезо елемента през 10волта от 50 до 150.А на какво напрежение работят ами това го знаят само гъзарските стендове щото явно плащат на производителите за заводска документация на инжектори Другите варианти са с осцито на колата или започваме от 50 и нагоре докато започне да отваря адекватно.
(междо другото мойте тестови бяха от ауди и ги пържих до 175волта и нищо не им стана).
Та така преди 6месеца можех доста да помогна но вече съм го зарязал и не помня доста неща вече и ако искаш мога да ти пратя мойта цъкалка да си поиграете и да ползвате някоя идея +квото съм изровил за рейлите не искам нищо в замяна просто продължете идеята.
(междо другото мойте тестови бяха от ауди и ги пържих до 175волта и нищо не им стана).
Та така преди 6месеца можех доста да помогна но вече съм го зарязал и не помня доста неща вече и ако искаш мога да ти пратя мойта цъкалка да си поиграете и да ползвате някоя идея +квото съм изровил за рейлите не искам нищо в замяна просто продължете идеята.
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Моето виждане за подобни устройства е следното:ditex написа:Ще помоля колегите които имат някакъв опит или са се интересували повече от подобен тип тестери: тракалка на двата вида common rail (CR) дюзи, с бобина и пиезо както и системи за управление на CR помпата без да участва ECU-то на колата, да споделят какви функции смятат че е добре да се поддържат от подобен тип тестери.
Проста щракачка без никакви генератори (пиезо/соленоид), като за соленоид трябва да се добави опцията ограничение по ток след първоначалното отваряне, интерфейс USB/RS и софтуер, който да дава възможност всеки user/клиент да си задава параметри като напрежение, време, брой, налягане (ако ще управлява и помпа) и създаване на собствени тест планове, както и използването на готови такива.
Както показва живота обаче, юзера/клиента (който ще ползва устройството) изобщо не го интересуват такива неща като разни параметри, той иска да натисне един бутон на едно много евтино устройство и то, устройството с нежен рус глас да каже: - "дюзата работи" или "дюзата не работи"
P.S. Не си губи времето тук (казвам ти го от личен опит) ами вземи се ориентирай към руските форуми и постсъветските републики, там хората са по-отворени към такива устройства.
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Никой не спомена че му се намират тестови планове за инжектори!!
??-!!
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Мартине, много благодаря! Тази инфоирмация определено ще съкрати нужното време. rangel1
??-!!
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Един въпрос който ми възникна допълнително доста време след като тази тема е замряла. Каква е нуждата да се задвижва повече от една common rail дюза?
??-!!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Ми пести се време колега.Едно е да правиш 100дюзи на ден , друго е 25.
И да ти кажа че такъв уред е напълно непригоден за диагностика и пълна глупост за човека който с ремонт на дюзи си изкарва хляба.
Това е така защото като разполагаш с колата стенд не ти трябва - въпроса е да му кажеш с точност на човека: Сменяш или ремонтираш това и колата екстра.
Ако пък с ремонта на дюзи си изкарваш хляба, трябва да гарантираш на колегата , че дюзата е в заводски параметри и да му генерираш съответния код.
Същата работа като с новия ви осцилоскоп. Поне успяхте ли да го оправите така че да разчиташ на него? Щот като го тествах повече от 1-2 мин не можех да работя с него без да го ресетвам.
И да ти кажа че такъв уред е напълно непригоден за диагностика и пълна глупост за човека който с ремонт на дюзи си изкарва хляба.
Това е така защото като разполагаш с колата стенд не ти трябва - въпроса е да му кажеш с точност на човека: Сменяш или ремонтираш това и колата екстра.
Ако пък с ремонта на дюзи си изкарваш хляба, трябва да гарантираш на колегата , че дюзата е в заводски параметри и да му генерираш съответния код.
Същата работа като с новия ви осцилоскоп. Поне успяхте ли да го оправите така че да разчиташ на него? Щот като го тествах повече от 1-2 мин не можех да работя с него без да го ресетвам.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Напълно съм съгласен с Вас една обикновена "цъкалка" на CR соленоидни и пиезо инжектори както и на бензинови пиезо инжектори по никакъв начин не може да направи диагностика. Един подобен уред може единствено да задейства инжектора с желаните от оператора параметри.ditex написа:И да ти кажа че такъв уред е напълно непригоден за диагностика и...
??-!!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 568
- Регистриран на: Нед Юни 12, 2005 6:39 pm
- Местоположение: Асеновград
- Обратна връзка:
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
А през това време, кой ще създава налягане в системата? Кой ще го променя (налягането), за да може оператора, да си играе с цъкалката?
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
То дето трябва да има гориво с необходимото налягане е едно на ръка.
Дюзата трябва да се управлява по ток,а не по напрежение и то в микросекунди а не в милисекунди.
Дюзата трябва да се управлява по ток,а не по напрежение и то в микросекунди а не в милисекунди.
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
Моят отговор може да бъде като в добре познатия виц. - Ще има, ще има, има…Todio написа:А през това време, кой ще създава налягане в системата? Кой ще го променя (налягането), за да може оператора, да си играе с цъкалката?
Стар ловец учи младия си колега как да се спаси, ако го нападне мечка:
- По най-бързия начин се качваш на дърво. И там се намазваш с лайна. После чакаш мечката да избяга от миризмата…
- Че къде горе на дървото има лайна?
- Ще има, ще има…
??-!!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 350
- Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
- Местоположение: Варна
Re: Common Rail системи, тестер на инжектори и на помпа
без да можеш да генерираш код, условието е направо без мислено....
Kода да се разбие трябват много тестове предполагам че ще е за основните характеристики на дюзата а и може да е някаква таблица на впръскването ms - d , пълна мъгла..
Kода да се разбие трябват много тестове предполагам че ще е за основните характеристики на дюзата а и може да е някаква таблица на впръскването ms - d , пълна мъгла..
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.