Здравейте момчета,
Имам нужда от вашата помощ, а проблема е следния:
Сутрин на студен мотор само като запалиш и святка "количката с гаечното ключе" и влиза в авариен режим. Грешката е Р0400 - Рециркулания на отработени газове. ЕГР-а е електрическия и е сменян с чисто нов преди 1 година от мен. Загрее ли, след 60 градуса и няма и помен от проблема.
Закачам се на студена кола и се случва следното: при палене дебитомера дава ~600 единици, ЕГР отваря на 100 процента и единиците падат на 450 и след 5 секунди лампата светва. Като загрее се случва същото, но единиците при напълно отворен ЕГР са около 280-300 и "чек-а" не светва. Пробвано с 3 други дебитомера и положението е същото. Махнал съм сивото капаче на ЕГР което скрива механизма на буталцето и на студено и на топло си отваря на 100%.
Какво пропускам и къде според вас е проблема на студен двигател да засмуква повече свеж въздух, при положение, че ЕГР е отворен на 100%? Играят ли някаква роля тук вихровите клапи и клапата за гасене на мотора?
Opel Zafira A 2.2 DTI
Re: Opel Zafira A 2.2 DTI
само като жокер, без да знам има ли връзка - да не са налепени нагари около влизането на изгорелите газове в смукателния колектор и да намаляват сечението? т.е. няма как да няма нагар, да не е това проблема?
Re: Opel Zafira A 2.2 DTI
Днес изпробвано с дебитомер и ЕГР смъкнати от работеща кола. Всмукателния колектор свален и изчистен. Резултат "нула".
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 294
- Регистриран на: Нед Юни 02, 2013 10:48 am
- Местоположение: Видин/София
- Обратна връзка:
Re: Opel Zafira A 2.2 DTI
Проблем със софтуера предполагам.TIS2WEB &TECH2 прекодиране по ноимера.Мойеш ли да прочетеш файла от ЕКУ то?Някой да не се е опитвал да прави нещо...
Малките нации се държат като проститутки,а големите като гангстери...
Re: Opel Zafira A 2.2 DTI
Провери вакума към турбината и към клапите ако имаш донор пробваи да смениш и вакум помпата
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Opel Zafira A 2.2 DTI
Премери с осцилоскоп напрежението на дебитомера на студено и на топло. Ако реално е повече вероятно от някъде на студено имаш теч на въздух след турбото. Като загрее уплътнява. При тези показания е нормално да записва тази грешка. Възможно е и дефектен датчик на температурата на въздуха да прави такъв проблем. Все пак масата на въздуха е калкулация дебит/температура.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67