Проблем с Тамона - неправилно отчитане на оборотите -Решено
Публикувано на: Чет Май 02, 2013 10:58 pm
Колата е на мой познат - Зафира 1,8 125к.с. 2002г (Z18XE), газовият комп е Tamona TGStream 4, версия на фърмуера 5.50.
Подменихме дебитомера и блокбоината, и решихме да направим нови настройки на празен ход и в движение (събиране на точки). Включих програмата (TamonaGas 3.05) направих връзката с газовият комп, но проблема е че софта ми показва не реални обороти на ПХ, които на моменти скачат до 3000 или 5000, все едно се получават някакви смущения. И при форсиране оборотите са нереални. Също така и времената (газовите и бензиновите) не се отчитат реално. Иначе колата си върви нормално на газ, превключва си , но разходът е доста висок - към 11/100 извънградско. Опитах да направя някаки настроики в менюто (обороти двигателя) но без успех. Иначе автокалибровката незнайно как, но минава. Презаписахме и фърмуера, отново без успех. Включих функцията за виртуално определяне на оборотите - пак без успех. А сигнала за оборотите е хванат от бобината на първи цилиндър. Връзката между ГИ и РС е стабилна, без прекъсване.
Кабела и софа са пробвани на друга зафира със същият мотор и ГИ, и си работят нормално!
Накъде според вас да насоча усилия?
Подменихме дебитомера и блокбоината, и решихме да направим нови настройки на празен ход и в движение (събиране на точки). Включих програмата (TamonaGas 3.05) направих връзката с газовият комп, но проблема е че софта ми показва не реални обороти на ПХ, които на моменти скачат до 3000 или 5000, все едно се получават някакви смущения. И при форсиране оборотите са нереални. Също така и времената (газовите и бензиновите) не се отчитат реално. Иначе колата си върви нормално на газ, превключва си , но разходът е доста висок - към 11/100 извънградско. Опитах да направя някаки настроики в менюто (обороти двигателя) но без успех. Иначе автокалибровката незнайно как, но минава. Презаписахме и фърмуера, отново без успех. Включих функцията за виртуално определяне на оборотите - пак без успех. А сигнала за оборотите е хванат от бобината на първи цилиндър. Връзката между ГИ и РС е стабилна, без прекъсване.
Кабела и софа са пробвани на друга зафира със същият мотор и ГИ, и си работят нормално!
Накъде според вас да насоча усилия?