Страница 1 от 1

Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Пон Фев 25, 2013 9:05 pm
от rudoni
След толкова проблеми с които се сблъсквам ,обръщам се към колеките Иванов и Боболинчо и моя градски ОЕМ със следното питане :Възможна ли е емулация на МАФ на "маса" с помоща на сешоар със студен въздух и осцилоскоп и какви да са оринтировъчно параметрите му- при захранване,при обдухване бързо и бавно .Би трябвало параметъра като U да се повишава и до каква граница?Искам преди монтаж да ги проверявам , а и знаете с какъв проблем се боря.Възможно ли е повреден ЕБУ да предизвиква моментална "смърт" на МАФ при първото му включване?Може да ви прозвучи лаишки ,но се интересувам защото и от морги предлагат и купуваш ново ,а не знаеш работи ли.Данните от Ауто дата са ми известни ,но търся жив опит!Благодаря предварително!

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Пон Фев 25, 2013 9:36 pm
от ogromnii
при духане с уста волтажа се увеличава (освен ако не е с шим). няма как да разбереш дали е здрав 100% без да знаеш параметрите му, и да осигуриш точен поток въздух, това не е експеримент за маса а за лаборатория :)
брал съм доста ядове с работещи дебитомери но... примерно с 30% грешка, която няма как да хванеш с подръчни средства. с нов колата не работи, с друг нов работи, имат разлика в изхода но... колко трябва да е? данните в аутодата например за шаран 1.8т нямат връзка с реалността :)

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Пон Фев 25, 2013 9:57 pm
от plamenpenisa
за това най добре кадето може ги изключвам :)

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Вто Фев 26, 2013 7:48 am
от bobolin4o
plamenpenisa написа:за това най добре кадето може ги изключвам :)
За това най-добре не си блъскам главата, а сменям с нов, оригинал.

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Вто Фев 26, 2013 7:59 am
от bobolin4o
rudoni написа:След толкова проблеми с които се сблъсквам ,обръщам се към колеките Иванов и Боболинчо и моя градски ОЕМ със следното питане :Възможна ли е емулация на МАФ на "маса" с помоща на сешоар със студен въздух и осцилоскоп и какви да са оринтировъчно параметрите му- при захранване,при обдухване бързо и бавно .Би трябвало параметъра като U да се повишава и до каква граница?Искам преди монтаж да ги проверявам , а и знаете с какъв проблем се боря.Възможно ли е повреден ЕБУ да предизвиква моментална "смърт" на МАФ при първото му включване?Може да ви прозвучи лаишки ,но се интересувам защото и от морги предлагат и купуваш ново ,а не знаеш работи ли.Данните от Ауто дата са ми известни ,но търся жив опит!Благодаря предварително!
1. Не можеш да определиш дебитомер ориентировъчно със сешоар. По-точно би го определил монтиран на колата.
2. Дали повреден комп може да прецака моментално чисто нов дебитомер... не ми се е случвало. В твоят случай не компа е бил виновен, а разменените кабели. Щом се съмняваш в компа направи следното: Премери на буксата дали ги има захранванията и дали са на правилните клеми. Провери какво е входното съпротивление на компа относно сигнала на МАФ-а. Запали тъпата кола и подай през потенциометър сигнал на входа и виж каква е реакцията на компа на живи данни, и на практика как реагира на променящото се напрежение. Ако всичко изглежда наред, монтирваш нов дебитомер - Сименс, и издаваш колата.

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Вто Фев 26, 2013 10:14 pm
от rangel1
Само да потвърдя колегата боболинчо ДАЧИК ИЛИ АКТИВАТОР СЕ ПРОВЕРЯВА НАЙ ТОЧНО НА САМАТА КОЛА :idea: .Това ти го кавам с големи букви защото е самата истина и се пак съм човек дето е най добрия в форума по производство на безмислени боклуци :lol:
Само един пример :едно време идва клиент с проблем ,правя квото трябва и констатирам че има проблем с дачик колянов вал (индуктивен) ,(но тъй като нещо човека не ми хареса и от реалния проблем който беше се усъмних и не му казах точния проблем),той вика неможе да е той дачика е нов пък и двата ги носих на стенд да ги проверят при еди кого си "ПЕРФЕКТНИ СА".Викам еми тогава немога да се справя с проблема но ако случайно ти писне да обикаляш сервизите обадисе и срещу 150лв си щастлив :lol: (предположих че колегите които биха видяли проблема реално са по малко от пръстите на едната ми ръка а клиента няма как да стигне до тях защото даже не биха погледнали колицата :lol: )
И ходил човечеца по много диагностики но проблема си остава и идваше да ми се оплаква само и така докато го изгоних (Така и този човечец не ми повярва че решението на проблема щеше да ми коства 10 минути и 10лв разход от моя страна но той бил ходил в кви големи сервизи на кви диларски скенери :lol: :lol: :lol: )Къв е бил проблема не мога да кажа поради широкия кръг потребители.
Извинете за хубавата приказка но не бях писал отдавна та се заплеснах :roll:

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Вто Фев 26, 2013 10:39 pm
от alex07
rangel1 написа:Само да потвърдя колегата боболинчо ДАЧИК ИЛИ АКТИВАТОР СЕ ПРОВЕРЯВА НАЙ ТОЧНО НА САМАТА КОЛА :idea: .Това ти го кавам с големи букви защото е самата истина и се пак съм човек дето е най добрия в форума по производство на безмислени боклуци :lol:
Само един пример :едно време идва клиент с проблем ,правя квото трябва и констатирам че има проблем с дачик колянов вал (индуктивен) ,(но тъй като нещо човека не ми хареса и от реалния проблем който беше се усъмних и не му казах точния проблем),той вика неможе да е той дачика е нов пък и двата ги носих на стенд да ги проверят при еди кого си "ПЕРФЕКТНИ СА".Викам еми тогава немога да се справя с проблема но ако случайно ти писне да обикаляш сервизите обадисе и срещу 150лв си щастлив :lol: (предположих че колегите които биха видяли проблема реално са по малко от пръстите на едната ми ръка а клиента няма как да стигне до тях защото даже не биха погледнали колицата :lol: )
И ходил човечеца по много диагностики но проблема си остава и идваше да ми се оплаква само и така докато го изгоних (Така и този човечец не ми повярва че решението на проблема щеше да ми коства 10 минути и 10лв разход от моя страна но той бил ходил в кви големи сервизи на кви диларски скенери :lol: :lol: :lol: )Къв е бил проблема не мога да кажа поради широкия кръг потребители.
Извинете за хубавата приказка но не бях писал отдавна та се заплеснах :roll:
ей такива клиенти така се лекуват БРАВО КОЛЕГА

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Сря Фев 27, 2013 7:52 am
от gt40
Аз не разбрах от заглавието за ЕМУЛАЦИЯ ли става въпрос или за проверка, калибриране ...
При колеги занимаващи се само с Опел преди време видях прибор за проверка на дебитомер. Представляваше вентилатор и дебитомер (от С20ХЕ Мотроник 2.5) изработени в общ корпус и къс въздуховодза свързване на проверявания. Електрониката даваше възможност за регулиране на оборотите и осигуряваше захранвания. На дисплей излизаха данните за двата. Беше само за този вариант, ама казаха, че с приближение си проверяват и други.
Ама тази ако е с прецакан компютър и гори дебитомери си е мъка.
Поздрави

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Сря Фев 27, 2013 8:06 am
от ivanovbg
Проверката на мафа е лесна. Трябват само вентилатор на които се знае дебита - обикновено в спецификацията си го пише. Ползвам вентилаторче за баня Ф80 с 250куб метра/час - това са си около 280кг/час. Пускаш го да духа и закачаш дебитомера мериш показанията. Като го притваряш с ръка и рязко го отваряш може да се направи преценка са бързодействието му.

Аз това не го ползвам за проверка, а за тариране когато се налага да му се променя диаметъра на тръбата за да не се тавани.

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Сря Фев 27, 2013 9:24 am
от rudoni
Благодаря ,това ми е достатъчно колега Иванов ! Ще експериментирам!

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Съб Мар 02, 2013 10:12 am
от rudoni
Експеримента бе повече от положителен ,за което още веднъж благодаря на колегата Иванов.Надух маф-а самостоятелно и през смесителя за газ.Показанията бяха различни -смесителя затваряше потока и стигам до извода ,че не е подходящ за този мотор.Сам си отговорих на питането -може на масата да се проверява !
Темата за ключ!

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Съб Мар 02, 2013 12:38 pm
от bobolin4o
rudoni написа:Експеримента бе повече от положителен ,за което още веднъж благодаря на колегата Иванов.Надух маф-а самостоятелно и през смесителя за газ.Показанията бяха различни -смесителя затваряше потока и стигам до извода ,че не е подходящ за този мотор.Сам си отговорих на питането -може на масата да се проверява !
Темата за ключ!
Е па то и на колата можеше да го разбереш това - със смесител какво показва и без него. Що трябва да го правиш на масата?
А иначе искам да ти кажа, че за този мотор няма подходящ смесител, който да на намалява потока и колата да не се осира. Много поздрави на приятеля ти с препоръка да изхвърли тая уредба.

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Съб Мар 02, 2013 6:12 pm
от oem
Искате да емулирате нещо което е от първостепенна важност. :) Много неразумно според мен.

Утре ще попитате как да емулирате и някой цилиндър :) Или целия мотор да вземем да емулираме с едно магаре в пряг. :)

Re: Възможна ли е емулация на МАФ?

Публикувано на: Нед Мар 03, 2013 10:20 am
от rumensr
За проверка на дебитомер Bosch:
крак
2-плюс 12в.
3-минус 12в.
4-плюс 5в.
5-изход
При добре работещ дебитомер на 5-ти крак трябва да има 0,98-1,02 волта когато не минава въздух през него(запушен от двете страни).При обдухване със струя с духалка от компресор може да достигне до 4.85 волта.
Пет волта се постигат с 7805.