Страница 1 от 3

VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Вто Фев 19, 2013 5:55 pm
от stefantinkov
Студена се дави и мокри свещите. След слагане на чисти свещи пали, но има съвсем леко замисляне при форсиране. Топла се държи добре, но пак работи богато и свещите почерняват. Свещите са чисто нови.

Пробвах с друг МАП,понеже с нейния ламбда сондата стоеше статична и я пишеше като грешка. Сега не я пише и след 30 градуса работи коректно,но при студен двигател държи 1,5 - 1,6V и за това съм поръчал друга, за всеки случай.

Няма спукани вакууми, дросела е в норми. Направих тест с извадени дюзи и едната не разпръскваше хубаво, поради което изчистих всичките. Симулирах топъл двигател и при извадени дюзи и свещи освен че пръскаше по-малко бензин, искрата също беше по-слаба(проверено на око, но с видима разлика). При сложени дюзи и свещи и същата симулация, двигателят се държи още по зле, не мокри свещите, но пак са доста черни и гърми в ауспуха. Компресия на четирите цилиндъра 12-13 бара.

Някой има ли идея как мога да проверя бобината без осцилоскоп, защото при въртене на стартер, когато е студена и дави свещите искрата е доста силна, но все пак.

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Вто Фев 19, 2013 6:37 pm
от ogromnii
не я пише, а активна ли е? ако е със стандартна 4 проводна ламбда 1.5 е висок волтаж, говорещ за неизправност. какви са процентите на адаптациите?

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Вто Фев 19, 2013 7:22 pm
от ivanovbg
Няма как да провериш адекватно бобина и кабели без осцилоскоп. Най много да я полееш с вода и да видиш дали ще изгасне, но не много сигурно.

Ангренаж? Колко показва мапа? Аванса колко е?

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Сря Фев 20, 2013 12:35 am
от stefantinkov
ogromnii написа:не я пише, а активна ли е? ако е със стандартна 4 проводна ламбда 1.5 е висок волтаж, говорещ за неизправност. какви са процентите на адаптациите?
Да активна е показва си коректно от 0 до 1 Волт. Направи ми впечатление, че без значение дали е включена или не докато е студена не я пише като грешка и държи 1,56 Волта.
Дойде новата сонда 4 пин-ова на Бош и пак същото.
ivanovbg написа:Няма как да провериш адекватно бобина и кабели без осцилоскоп. Най много да я полееш с вода и да видиш дали ще изгасне, но не много сигурно.

Ангренаж? Колко показва мапа? Аванса колко е?
С верига е и не мисля че е неправилно зацепена, защото особено топла работи добре и доста равномерно. Мап-а всъщност го показва като МАФ. Първоначално стойностите му не бяха стабилни на празен ход, но след като пооправих няколко няколко вакуума станаха постоянни. Аванса не го визуализира.

Иначе съм проверил захранването на ECU и кабелите на всички датчици.

П.п. Благодаря за бързите отговори!

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Сря Фев 20, 2013 7:37 am
от ivanovbg
С какво го четеш, че не показва истинските неща?

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Сря Фев 20, 2013 8:42 am
от bobolin4o
С каквото и да го чете, все тая! Не е там проблема.
Що се отнася до напрежението на сондата - това е Simos и за него е абсолютно нормално докато не тръгне сондата да показва волт и половина.
Не видях да си мерил налягане на горивото! Регулатор със спукана мембрана?

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Сря Фев 20, 2013 9:04 am
от stefantinkov
bobolin4o написа:С каквото и да го чете, все тая! Не е там проблема.
Що се отнася до напрежението на сондата - това е Simos и за него е абсолютно нормално докато не тръгне сондата да показва волт и половина.
Не видях да си мерил налягане на горивото! Регулатор със спукана мембрана?
2.8 бара на празен ход с регулатор, при форсиране отива до 3. Без регулатора става 3.2, а и е сух от към вакуум-а, няма капка бензин, за да е спукана мембраната..

Варианти за проблем в мотора? Но при положение, че компресията е наред.. Другото да си е от ЕКУ-то.

Иначе го чета с VCDS.

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Сря Фев 20, 2013 9:10 am
от bobolin4o
Според ЕСИ-то трябва да са:
Празен ход с вакум - 2,5 бара
Празен ход без вакум - 3,0 бара
Но това не значи нищо, може манометъра да показва грешно...

Дюзите дали са оригинални? А МАП-а?

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Сря Фев 20, 2013 9:18 am
от stefantinkov
Дюзите да, мап-а го взех ВДО, старият беше Марели но с оригиналния номер на VW. Мислех си за разпръсквачите на
дюзите, ако не са се изчистили хубаво.

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Сря Фев 20, 2013 9:21 am
от bobolin4o
Добре.
Мерил ли си напрежението на дюзите (+) колко е? Спрямо масата на компа естествено. А напрежението, показвано от ваг-кома колко е?
И стоиността на МАП-а пак през диагностиката на празен ход (нищо че е МАФ)?

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Сря Фев 20, 2013 10:40 am
от stefantinkov
Така.
МАП-а при студен мотор показва 490-500 mg/str
При топъл двигател - 450-460 mg/str
И в двата случая без резки колебания.

Плюса на дюзите е 14.3 волта(спрямо масата на компа), през ваг-а показва същото.
Времето на впръскването при студена 2.9мс, а при топла 1.8 - 1.9.

Снощи сложих нови свещи, защото старите нейни бяха за 1.4 и 1.6(незнам до колко ще окаже влияние, но от нейните едната беше със спукана керамика). След като снощи поработи и пак почерняха, тази сутрин я завъртях без бобина един път, поради което се понамокриха свещите, но после като сложих бобината запали от първия път и без да подавам газ, след което се форсираше сравнително чисто, но пак пушеше доста отзад.

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Сря Фев 20, 2013 11:04 am
от stefantinkov
Ново 20.

За всеки случай запуших вакуума, който идва от клапана за бензиновите пари и провокиран от факта че запали със зацапани свещи студена, въртях по няколко пъти на стартер,за да съм сигурен че ще се удавят иначе мокрите свещи след което запали също така лесно без газ и без да прекъсва и да пука. Тоя тест го повторих два пъти и двата път без проблем..

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Сря Фев 20, 2013 12:02 pm
от bobolin4o
Ако показанието на МАП-а все пак е милибари, то разреждането е слабо и ще дави. Колко показва ма контакт? Колко е захранването на МАП-а? Трябва да е точно 5 волта. Има ли разлика (във волтове) между масата на компа и захранващия нинус на МАП-а? Ако има ги окъси.
Би било полезно да премериш физически с вакууммер какво е реално разреждането!

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Сря Фев 20, 2013 1:03 pm
от stefantinkov
1050 mg/str показва мап-а при контакт, което е с около 100 единици над атм. налягане в мБар. По тая логика ако 450 на загрят мотор са около 350 мБар пак е по-височко, но е горе долу в норми, а и не се изменят стойностите, с изваден вакуум от сервото например стойностите не стават много по-високи а само има голямо колебание 430-500 мг/стр.

Иначе мап-а се захранва с точно 4.99 Волта спрямо неговия и този на ЕКУ (-). Имам вакууммер, но не е точен и за това не съм мерил с него, а иначе не засмуква от никъде въздух, освен от дросела.

И на карая, не го забелязвам да надува, но видимо има конденз по капачката на маслото, обаче дори и да гори антифриз, при тази компресия не съм сигурен до колко съществено влияние ще оказва.

Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.

Публикувано на: Сря Фев 20, 2013 5:59 pm
от bobolin4o
Едно нещо знам със сигурност. На тоя кенеф от първостепенно значение е коректното показание на МАП-а. Все пак той играе ролята на дебитомер.Сега основният въпрос е: той ли мери криво или наистина на празен ход двигателят не може да направи разреждане в тръбите от сорта на 280-320 милибара (достигнал работна температура!).
Повече не се наемам да гадая...