Страница 1 от 2

ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 2:55 am
от tnikolov
Колата е китайска, реплика на Опел Комбо. Д-л 1.6 90 кс, 8 клапана, пълна инжекция, бензин,газ. Температура 85гр. обороти около 950 Показание на МАП 35 kPa- /с вакууммер около 0.6 бара/,положение на др. клапа - 0%, предварение 10-12 гр. При постепенно отваряне на дроселната клапа до 7-8% няма реакция на оборотите, разреждането пада малко/0.55 бара/, предварението става 5-6 гр. При отваряне на клапата над 8-10 % д-ля прекъсва, аванса става около 30 гр., отварям още клапата разреждането се покачва на 0.7 бара и оборотите скачат на 1800-2500. Нагоре нещата изглеждат нормални. При по рязко подаване на газ не се усеща. Случва се и на бензин и на газ.
Иначе колата си върви, разхода е нормален.
Дали проблема е в моментното падане на разреждането - има ли смисъл да си играя с настройки на дросела и с ТПС-а?

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 6:43 am
от ogromnii
закопа ме с описанието на колата, дай малко инфо как се казва та да видя какво е това чудо :mrgreen:
относно проблема - възможно е еку-то да не отчита излизане от празен ход т.е. или тпс-а да има "мъртва зона" или еку-то да очаква по високо показание и докато отваряш леко дросела ако режима си е "празен ход" да компенсира с машинката за празен ход. ако има винт на дросела закачи мултицет на тпс-а и гледай кога скачат оборотите, регулирай дросела до малко под това положение и би трябвало да стане, провери след това има ли принудителен празен ход, т.е. при подаване на газ и отпускане "млъкват" ли дюзите докато падат оборотите.

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 7:23 am
от sinigera
Скоро имах подобен случай с мицибуши,след целодневна игра се оказа бобина,нешто нему харесваше искрата

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 7:45 am
от ivanovbg
И аз не съм виждал такава. Сондата какво показва като почне да прекъсва? Принципно по малкия вакум сваля аванса и вдига горивото. Освен искрата, не забравяй и метода с акумулатора. Да не си е така по рождение? :mrgreen:

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 8:12 am
от gt40
Останал съм с впечатлението, че рядко инжекционите работят със стойност 0%. Реакцията на аванса в случая е най-вече на промяната на вакуума. Мерни му напрежението на ТПС-то. Корекция на 7-8%, нулиране с акумулатора и проба.
Поздрави

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 11:13 am
от oem
По-скоро се бъркаш с проценти и градуси. При някои инжекциони градусите на дросела в режим на празен ход процентно на педала са равни на 0%. Най-вече на тези с електронен дросел.

Колегата който предположи за бобина е извадил логика, но ако беше бобина щеше да прекъсва и на празен ход. Демек бобина би било означавало прекалено късо време на заряд. И за това на празен ход ефекта ще е същия какъвто е и в описания момент, но все пак би било добре да се измери какъв е заряда с осцилоскопа.

ТПС-а ако има мъртва зона с настройка би бил се решил този проблем, но ще се променят много нещата в другите режими на работа. Аз бих мернал с мултимер тпс-а за мъртав ход.

Другата причина може да е неправилно газоразпределение въпреки, че вакума изглежда в нормите.

И все пак каква е колата?

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 5:49 pm
от sinigera
Колега Оем,и аз цял ден се мотах с тези разсаждения но това е истината,мицибушито на малки обороти си мъркъше като коти,тя ненапразно беше сменила трима майстори преди да дойде

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 6:03 pm
от ipivan
oem написа:Колегата който предположи за бобина е извадил логика, но ако беше бобина щеше да прекъсва и на празен ход.
Аз имам една бобина от Фолксваген-моно,от тези дето бобина и комутатор са заедно с три извода.Тази бобина на тихи обороти работи добре,като се подаде газ,мотора почва да фъфле. :lol:
Ползвам я за проби на такива мотори дето изобщо не палят.

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 7:26 pm
от rudoni
Хващай осцилоскопа и мери ! Проблемът ти е във високото напрежение- бобина , кабели и свещи!

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 7:51 pm
от gt40
Не смятам, че се бъркам, ма се тая. По моему, щом при рязко подаване на газ не проявява проблем, при високото напрежение едва ли има какво да се търси.
Поздрави

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 8:46 pm
от rangel1
Абе много ме объркахте с тая тема ,най вече оем с тия заряди :roll:
Едно време като бяха чуковете и наковалните бобините се зареждаха докато тока постигаше максимална стойност в първичната (та недостатъка им беше че не могат да подържат оптимален заряд при широкочестотен диапазон...................)
После намалиха съпротивлението на първичната (което влияе при високите честоти) но сложиха електронни ограничители на тока (заради ниските)
И пследно фиксираха оптимално времето на зареждане :idea:
И до там знам аз но виждам че има нещо ново :oops:
Иначе най тежкия режим е преходния и е нормално там да се дъни клпаво запалване а не на празен ход :idea:

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 9:14 pm
от dyaneff
Подкрепям идеята за бобината.

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Пон Яну 21, 2013 9:35 pm
от ivanovbg
tnikolov написа:При отваряне на клапата над 8-10 % д-ля прекъсва, аванса става около 30 гр...
Мисля че не трябва аванса да скача толкова. Не си писал колко показва мапа тогава. Как е маркуча на мапа? Да няма конденз? Клапата чиста ли е?

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Вто Яну 22, 2013 7:41 am
от tnikolov
Колата е Saik Sabre 2006 г. д-л Р1, компа е на Bosch, Не открих нищо из нета, затова пуснах темата. Благодаря за насоките.

Re: ТПС, МАП и предварение

Публикувано на: Вто Яну 22, 2013 8:31 am
от gt40
http://www.carnewschina.com/2011/12/08/ ... panel-van/
Ма вярно е имитация на Опел, чак копие си е :lol:
С какво го чете това? И само предположение: дросела с жило ли е? Че не вярвам в китай да е стигнал Евро 4 и ел дросел.
Поздрави.