Страница 2 от 3

Re: MAF

Публикувано на: Чет Дек 20, 2012 6:10 pm
от Markony
Уф ,наистина не беше за писане...тенкю Бояне!Ще пиша след като проверя нещата.Егати кенефа.

Едит:
На празен ход дебитомера показва 9кг/ч...(от 5 до 12 )
на 5000 оборота,повече не мога да вдигна с плавно форсиране 60кг/ч (до 70кг е скалата в Опком)
Предполагам, че работи адекватно.

Налягането в рампата:оказа се (с помощта на колегата Боболинчо),че вакуум регулатора на рампата не взима вакуум.Маркучето е над дросела-предполагам ще коригира нещо когато се запуши възд.филтър.Демек имаме система с Р=констаната.Включването на въпросното маркуче,под дросела влоши нещата-налягането падна от 3.0 на 2,5 бара,загубих и плавното форсиране.Пробвах да вдигна изкуствено налягането,чрез чираците на обратното налягане-двигателя се форсира като Хаябуза,но това чак при налягане 5.0 бара.Като цяло сместа ми е бедна на всички режими освен празен ход.
В аутодата системното налягане е 3.0+/- 0,2.,но може и да е грешка.

Лутаницата продължава,но поне се знае посоката....

Re: MAF

Публикувано на: Чет Дек 20, 2012 7:39 pm
от ivanovbg
Я виж дали бензина е бензин първо. Закачи един осцилоскоп и виж дали при рязко подаване на газ дебитомера скача на около 4 волта, друг е ама дали е здрав?

Re: MAF

Публикувано на: Чет Дек 20, 2012 7:43 pm
от Markony
Рязко подаване на газ няма да ми доведе до скок в дебитомера ,понеже мотора не реагира и няма промяна в дебита на въздух,поправи ме ако греша...отивам да закача осцилоскопа все пак.

Едит:3,7 при рязко натискане от 2,5в. при около 3000об.

Re: MAF

Публикувано на: Чет Дек 20, 2012 8:06 pm
от ivanovbg
Поправям те - трябва да доведе до скок! Когато си на празен ход имаш вакум, а при рязко отваряне се пълни целия обем на смукателите.
Ако нямаш скок все едно че не работи ускорителната помпа при карбураторите- а и по зле защото не коригира и аванса.
И дебитомер се мери само с осцилоскоп. Това което четеш може да са аварийни стойности при някои автомобили. Тях компа ги калкулира по ТПС и обороти.

Затова имаш 3 показания.
Desired Airflow -очаквани стойности
Actual Airflow - актуално измерени с дебитомера
Calculated Airflow - калкулирани - по ТПС и RPM

Re: MAF

Публикувано на: Чет Дек 20, 2012 8:21 pm
от rudoni
[quote="Markony"]Спамери такива :evil:

Кахърите с Вопела ми продължават.
Двигател Х10ХЕ,3 цилиндъра.Корса 97 година.....с ибания комп.Донесаха ми втора радост дебитомер.Имам някакви показания...да кажем в рамките.Чета с Опком.
С две думи студена пали ,работи 20-на секунди,почва да плете на 1-2 куки и умира.След това пак пали и същото.
Топла :Пали,държи празен ход,мога да форсирам плавно.Не мога да форсирам рязко.
Имах грешка за датчкик к.вал-индуктивния в картера.Смених го,разлика никаква,но поне спря да свети чека.
Проверих бензин има,помпа има,налягане има,при форсиране налягането не пада.Свещи регулирах на 1мм,по бобините видимо пробив няма,лулите са мекички.
Ламбда работи,оцветяване на свещите бива,на мирис ми се струва богато,но като се има предвид,че е бачкала без дебитомер и калпав датчик на К.В. ..чисти гърнета в момента.
Та в заключение: живите данни биват и няма запис на грешка.
Намирисва ми на компютър.Проверих за изгнили пинове-ония игли дето се къртят от блока,всичко изглежда ОК.Полях всичко медно с контактен спрей...
Изчетох опел форума за тоя двигател.Споменават мръсен дросел...ще го видя днес,но симптомите не ми уйдисват.
По механиката някакъв опит ако имате да споделите ще са от полза.Не съм отварял 3-ка.

На софтуера има 3 стринга ,които ме смущават,но не съм обърнал внимание преди как се държат.
Desired Airflow ,Actual Airflow и Calculated Airflow имат разлика.

Всекакви идеи са ми от помощ!

П.П. Самото писане помага някой път:При форсиране налягането не пада,ма не се и качва.Открих спуканото маркуче на вакуума регулатора на рейката.Но проблема си остава.Май ми е дошло много ринненето на сняг сутринта....[/quote


А пък аз казвам ,че е чиста механика!Разтегната верига ,несъгласувани валове и т.н.!Споделям опита на мой колега който купи на жена си такава.Той сигурно чете темата и ако е мъжкар да ти обясни оправянето! Аз го знам - смени веригата и всичко към нея, купи си уред за центровка на валовете и колата се успа!А преди това ,то не бяха ламбди , дебитомери,свещи ,кабели ,шлайфане на глава и т.н.Вече и аз го знам с такива грешки -проверявам механиката за да не се впускам в друг скъп филм.

Re: MAF

Публикувано на: Чет Дек 20, 2012 8:48 pm
от ivanovbg
Може и механиката, но колегата би трябвало да я е проверил.

Re: MAF

Публикувано на: Чет Дек 20, 2012 9:17 pm
от Markony
Поправих се за мафа,както виждаш има скок,макар и много късичък,абсолютно си прав за пълненето на колекторите,просто е едва забележим.Не съм проверявал зацепването.Дано колегата дето е патил да прочете.Колко може да се разтегне тая верига,хора?Взех 98 бензин ,сега ще отворя да го изсипя директно в канчето,да не се меси с другия,поне да го отхвърля и това като вариант.Утре ще го пръсна мотора,той Боболинчо ме предупреди ,че се вкарвам в голям филм...

Re: MAF

Публикувано на: Пет Дек 21, 2012 5:58 pm
от Markony
Не мина номера при смяната на бензина с 98.Сипах директно в помпата.
Ще пръсна капака на клапаните да видя тия валове.Предполагам,че ще ми трябва инструмента за тайминга,дано го намеря от някой колега.
Както спомена колегата Рудони,филма е голям.
Ето хубав нагледен материал за какво става въпрос:
http://www.allcorsa.co.uk/forums/showth ... 905p3.html

Re: MAF

Публикувано на: Съб Дек 22, 2012 8:58 am
от ogromnii
филма е голям ако отваряш ангренажния капак, тия мотори явно имат родилен проблем с ангренажа, последната която правих е купена нова, на 5000 по гаранция е сменен ангр., и след това до 100000 все си щракаше непоносимо. накрая се сдоби с 6 мм. болт с контрагайка в капачката на обтегача, презацепване, и от тогава мърка :)
правих я без приспособления, една дебела метална линия за прорезите на валовете, луфтомерни пластини до точна дебелина, 1-во бутало с индикатор на гмт :mrgreen: . по спомен задния вал беше прескочил 1 зъб

Re: MAF

Публикувано на: Съб Дек 22, 2012 7:12 pm
от Markony
Така,го проверих и аз.Програмното колело,на око си е там.Болтовете са стегнати зверски.Веригата още бива и не е много шумна.Вътре беше киреч да си.... :shock: .Няма мазане по валовете ,отдушника запушен.
Но нищо общо с нашия проблем.Гърбиците са поносими.Хидравликите не се чуват,макар че маслото ми е набор.
Както и да е.Спирам засега ремонта ,че пред сервиза е лудница.Не съм сменял само дюзи.
Направих и снимки,ама ...италианки сте виждали предполагам доволно :twisted:

Re: MAF

Публикувано на: Съб Дек 22, 2012 8:17 pm
от rudoni
Колега , до като не "забодеш" коляновия вал и провериш петите отзад на валовете как са не казвай ,че веригата е добре!Този филм го гледах (защото помагах) на колега ,както писах по горе. Почни от там ,смени всичко ,раздвижи всичко ,центровай колелата ,запали и дай лог.Ще видиш как всичко ще си дойде на мястото. Ама и ти май като мен жалиш клиентите?!

Re: MAF

Публикувано на: Нед Дек 23, 2012 12:58 am
от Markony
Клиентките... :lol:
Ще го довърша естествено,но през седмицата.Ако може да драснете на ръка градусите на инструмента за колелото.Само трябва дасе сложи на един транспортир отгоре и да се видят ъглите на чопа.

Re: MAF

Публикувано на: Нед Дек 23, 2012 11:33 am
от ogromnii
щом не мрънка за синхронизация значи колелото е около норма, виж резките на разпределителните дали са успоредни на главата в гмт1. ако хапва масло отдавна може катализатора и ауспуха да са позадръстени, ламбдата да е мудна...
при тоя нагар не вярвам и дросела да не е налепен с гнус.
няма връзка с проблема, но може и цедката на маслената помпа да е позапушена и да няма дебит маслото, също и масления филтър ако не е сменян. в поло купено от автокъща "боми" съм намирал заводския маслен филтър, двигателя беше ~ремонтиран от тях след блокиране. та не е лошо да хвърлиш едно око, да не заработи и да спре пак скоро след ремонта и ти да опереш пешкира!
името на автокъщата го споменавам нарочно с цел "реклама"

Re: MAF

Публикувано на: Нед Дек 23, 2012 12:43 pm
от venelek
ogromnii написа:щом не мрънка за синхронизация значи колелото е около норма
Преди време имах проблем с таава корса и валовете бяха около норма,но се разминаваха.Компа не записваше грешка,но след запалване изключва искрата на единия цилиндър.Така че според мен е абсолютно задължително да е зацепена както трябва.Аз нямам пети и го правих с осцилоскопа.Мисля че бях писал за проблема във форума.

Re: MAF

Публикувано на: Нед Дек 23, 2012 6:37 pm
от Markony
Дай линк моля ,ако помниш кога е било.