Страница 1 от 2

Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Вто Дек 11, 2012 8:02 pm
от rudoni
Пак става дума за Опел с мотор С14NZ.Бях търсил мнение в чужда тема ,но така и не я намерих.Този мотор прекъсва все едно ,че е на три(3) цилиндъра,работи с повишени обороти (950-1000) при загряло състояние,но не отчита никаква грешка освен ДЕФЕКТ В ЕБУ?!Закачам осцито на запалването и е О.К.?!Там са всичките цилиндри! :P На живи данни параметрите са О.К. с изключение на този за температурата на охл. течност.Сменям датчик , пак друг датчик ,варя ги ,пека ги и ги меря и са О.К.,но показва ниска температура (36-42гр.).Закачам тример и го емулирам -реагира на колкото си поискам,но пак не е в час?! :shock: Сменям с друг ЕБУ и се оправя ! Но вече сършиха около мен ЕБУ за тоз мотор и тез коли-Кадет,Корса и Астра.Как да ги оправя тези ЕБУ? Има ли начин?Къде е ключът за бараката?Черпенето отделно от мен!

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Вто Дек 11, 2012 8:08 pm
от ivanovbg
Пробвай от някой здрав да препишеш епрома.

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Вто Дек 11, 2012 8:17 pm
от rudoni
Май само това ми остава . Колеги ,някой да няма записан читав дъмп за тоз мотор?

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Вто Дек 11, 2012 8:26 pm
от ogromnii
не ми хрумва защо ще работи на 3 цилиндъра моноинжекция? имам пред вид от комп. - според мен или дърпа въздух от някъде, или има проблем с газоразпределението - иначе във всички цилиндри ходи едно и също :shock:. някои от тия коли имат егр, да не засича на полуотворено, или нещо от сорта?

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Вто Дек 11, 2012 8:28 pm
от ivanovbg
Ей тук има http://www.scorpion-team.ru/eprom_multec.php
Гледай с какви букви е компа и чипа.

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Вто Дек 11, 2012 10:07 pm
от rudoni
ogromnii написа:не ми хрумва защо ще работи на 3 цилиндъра моноинжекция? имам пред вид от комп. - според мен или дърпа въздух от някъде, или има проблем с газоразпределението - иначе във всички цилиндри ходи едно и също :shock:. някои от тия коли имат егр, да не засича на полуотворено, или нещо от сорта?
Работи КАТО на 3 ц........ Това е на празен ход.При високите се оправя.Това вече ми се случва на 5 (пети )мотор.Наоколо има 2 морги и повече ЕБУ за тоз мотор няма!Монтирал съм ги изправните ,даже и в Гърция замина един.Ще пробвам с дъмп!

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Сря Дек 12, 2012 8:22 am
от gt40
Те и без това измряха от естествена ръждива смърт тези Опели, ама с компютъра са пословични. Проблемите им са основно със спойките на трислойната платка от Сингапур. Преди доста време намерих един електрончик в Сопот, който ги печеше в някаква пещ в завода дето работи и имаше ефект. Неудобство: 250 лВ. Гаранция 1 година си е сериозна и този, дето го правих вървеше доста време, докато го продадоха и нататък не знам. Само че телефона му не е активен вече.
А на единия компютър с работещ на 3 цилиндъра се оказа, че след смяна на запалителния модул от друг с прецакано управление на тихи и смес се оправи.
Поздрави

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Сря Дек 12, 2012 8:38 am
от bobolin4o
rudoni написа:Пак става дума за Опел с мотор С14NZ.Бях търсил мнение в чужда тема ,но така и не я намерих.Този мотор прекъсва все едно ,че е на три(3) цилиндъра,работи с повишени обороти (950-1000) при загряло състояние,но не отчита никаква грешка освен ДЕФЕКТ В ЕБУ?!Закачам осцито на запалването и е О.К.?!Там са всичките цилиндри! :P На живи данни параметрите са О.К. с изключение на този за температурата на охл. течност.Сменям датчик , пак друг датчик ,варя ги ,пека ги и ги меря и са О.К.,но показва ниска температура (36-42гр.).Закачам тример и го емулирам -реагира на колкото си поискам,но пак не е в час?! :shock: Сменям с друг ЕБУ и се оправя ! Но вече сършиха около мен ЕБУ за тоз мотор и тез коли-Кадет,Корса и Астра.Как да ги оправя тези ЕБУ? Има ли начин?Къде е ключът за бараката?Черпенето отделно от мен!
Конкретно на тоя Опел ли си сменил с друг комп за проба? Или говориш за предишен случай?
Така както го описваш прилича или на EGR отворен, или грешно отчетена температура, при това не я взима под внимание. А може да са и двата проблема...

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Сря Дек 12, 2012 8:06 pm
от rudoni
Не е за последната кола.Оправил съм 2 Кадет,2 Корса 1 Астра и сега пак ще е астра ,но нямам ЕБУ.И на всичките все едно и също- "Дефект в ЕБУ".На живи - грешна температура на охл. течност(ниска).Не стана с емулация ,а със смяна на ЕБУ.Последната я хванах на диагностика след частичен "основен" ремонт(гореше много масло).Преди ремонта пак бе същото на диагностика!Мислех ,че ще се оправи!Тези нямат ЕГР-и.Датчиците съм ги варил,пекъл ,монтирал и на добри ЕБУ работят ,а на своите -не!

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Сря Дек 12, 2012 9:31 pm
от ogromnii
Явно се случва, просто не съм се сблъсквал :)

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Чет Дек 13, 2012 6:10 am
от llcoola
колега и при мен идват такива стари щайги около 10 съм оправил с нов комп ,много често даже и дюзата не управляват както трябва ,на мои колега съм му пращал компютъра за номера с епрома но 2 пъти не стана явно има друго не наред но повече не съм се занимавал защото все съм ги намирал за по 40-50 лева от моргите.

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Чет Дек 13, 2012 7:02 pm
от rangel1
Колега конкретно немога помогна но ми хрумнаха идеи :idea:
Всъшност не казваш как се държи захранването на дачика и при емулация :idea:
И защо не пробваш с поялник за разпояване на чипове внимателно да обходиш платката двустранно като предварително посипваш с колофон на прах (не съм го правил никога но пък би се получил същия ефект като ,както поясни колегата по горе с печенето)
Мисля че нищо не губиш да пробваш :roll:
А относно "градските дето те копират" невиждам кво те притесняват :?: Никой неможе да копира ръцете,рама и харда на никого а и сихронизацията между тях (за това сме човеци и би било редно да се допълваме и помагаме а не да се дъвчим и мерим п.....е ..........).

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Чет Дек 13, 2012 8:26 pm
от rudoni
Рангеле ,приятелю ,знаеш ли каква мъка е да почистиш защитния слой?Знам ще пишете ,че има много начини ,ама време няма!Нашите хора тук са перманентно безработни и ми висят на главата и гледат и се чудят и после те коментират и т.н. :mrgreen: Оправията ще пробвам с печене на платката и ако не -разширявам параметъра на търсене на ЕБУ извън Крумовград.
Виж за захранването при емулиране не съм го мерил ,може би защото като видя ,че отчита правилно емулацията при различни "температури" го пренебрегвам :oops: И това ще направя!

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Пет Дек 14, 2012 8:00 pm
от rudoni
Само за информация ! Днес отново сблъсък с Опел Астра Ф с този мотор C14NZ преминаващ през нашия град от Пещера и пак същите грешки и същите симптоми- Дефект в ЕБУ и при загрял двигател с отворен термостат ЕБУ приема 25гр.на охл.течност!? Тестван с Ор сом , Виза сканер и Аутоком.Нямаше време за диференциална диагностика.Преминаващ клиент!

Re: Нерешен проблем с диагностика на стари возила

Публикувано на: Пет Дек 14, 2012 9:21 pm
от bobigas
Колега и аз няколко пъти съм се сблъсквал с подобен проблем и в един от случаите имах повече време и наблюдавах един опел астра с двигател C14NZ с виза скенер. При температура на двигателя около 10 градуса всичко изглежаше нормално ,когато двигателя достигна температура около 40 градуса температурата която наблюдавах в режим живи данни отиде на -10. Двигателя когато достигна около 60 градуса вече показваше около 0 градуса а при 80 градуса показваше около 25 .Смених температурния датчик но разлика нямаше. Автомобила се оправи след смяна на ECU.