Страница 1 от 2

Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Сря Ное 28, 2012 7:24 pm
от svirepia
Здравейте колеги имам проблем с тази ланчиа, системата за управление е магнети марели IAW 59F. Проблема е следния лампата на двигателя свети записаната грешка е Р0351. Смених бобината но колата не се управи но след като задържах на 2000 оборота и колата спря да прекъсва и грешката съответно се изтри. Инсталацията до компютър е проверена няма късо нито прекъсване на кабелите и ангренажа е добре. На живите данни на бобините времената са много високи и на всичкото отгоре се и разминават с много на тази с проблема е 5.60 ms на другата е 3,50 ms. Интересното е, че когато не работи едната бобина, според кодочетеца, времената са в норма но искра към свещите има а импулса към дюзите го няма. Въпроса ми е дали проблема е в копютъра и дали подлежи на ремонт ?

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Сря Ное 28, 2012 9:02 pm
от ralderon
Имал съм напълно идентичен случай с Фиат Пунто - след цялата проверка на инсталацията и датчици се оказа компютъра. Не знам дали подлежи на ремонт, на мен ми изпадна от една морга за смешни пари и направо го подмених.

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Сря Ное 28, 2012 9:09 pm
от Ilko
От компа е.
Като не работи бобината изключва и съответните дюзи.
Преди време го установих като се опитах да подкарам едно с външно електронно :lol: :lol: :lol: .
Някой път подлежи на ремонт компа, зависи как точно е изгорял.

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Сря Ное 28, 2012 10:04 pm
от svirepia
Благодаря ви за отговорите и аз така си мисля . А намерих и нещо интересно :
http://www.cento-world.de/iaw-59f-und-5 ... 22844.html
Май ще се отрваря компютъра. Тези алуминиеви проводници знае ли някой как да ги "върна на мястото им".

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Съб Дек 01, 2012 12:30 pm
от svirepia
Малко развитие по темата отворих компютъра нищо видимо всичко вътре изглежда наред. След като прочетох цялата тема за този вид копютри се оказа някакъв заводски дефект от дефектирала бобина се претоварвал управляващия чип и той се скапвал. Предлагат рециклиран за мнооооого пари но пък повишена мощност на двигателя и с по малък разход на гориво но 360 евро са си пари.
Някой може ли да го поправи този който е от колата, естесвено клиенката си плаща, пък и тя си заслужава.

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Съб Дек 01, 2012 4:33 pm
от NASKO12234
Колега, и аз бях писал за едно Пунто със същия мотор и комп. При мен не управляваше дюзите на 1 и 4 цил. Рангел1 ми прати снимки как се разглобява, и аз го разглобих, замерих за разпоени споики и го зарязах. Намерих такъв комп. с ключа и иммото за 120 евро / говоря за Гърция/, ама клиента явно няма интерес и колата така седи.

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Съб Дек 01, 2012 6:59 pm
от svirepia
NASKO12234 написа:Колега, и аз бях писал за едно Пунто със същия мотор и комп. При мен не управляваше дюзите на 1 и 4 цил. Рангел1 ми прати снимки как се разглобява, и аз го разглобих, замерих за разпоени споики и го зарязах. Намерих такъв комп. с ключа и иммото за 120 евро / говоря за Гърция/, ама клиента явно няма интерес и колата така седи.


Имаш предвид, че копютъра и ключа все още седят у теб ли?
Ако е така ще питам клиента дали е съгласен.
А снимките седят ли още защото, и при мен е точно същия дефект нямам управление на 1 и 4 цилиндър.

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Съб Дек 01, 2012 11:38 pm
от NASKO12234
Не, аз го намерих от морга но не го купих защото клиента не прояви желание и колата все още седи като паметник, а за снимките ще ти ги пратя. Даи имеил адрес.

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Нед Дек 02, 2012 7:53 am
от svirepia
maistora1974@abv.bg

Да ги видя и да се пробвам какво ще стане.

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Нед Дек 02, 2012 5:22 pm
от rangel1
Фабрични дефекти в тоя слуай мисля че няма просто собстваниците не сменят консумативи като свещи кабели дори бобини :idea: В резултат се получава незабележимо претоварване на вторичната и респективно първичната и шибаните силови транзистори (които нарочно са монтирани в модула да има купон :lol: )
Ако си спортист колега провери транзисторите и връзките им (виждат се на снимките двата бонбона от към широката част дето са 38 и 10)ако има нещо разкачено не го закачай просто а се ориентирай към аналог на транзистора (същата работа като вп44 само че тук ако уцелиш верния транзистор и смениш бобина и т.н. можеш да очакваш и по добър резултат от заводския)
Сега ще питаш ами какъв е транзистора :?: Ами тва е гадното на тия хибриди че никой незнае ами просто нацелваш според характера на управление на работещата каскада :idea:
Никога даже не съм виждал на живо иав59 просто давам идеи защото ми писна от разни дървари и телевизионни техници как ремонтирали модули (като нито дърваря може да смъкни необходими характаристики за анализ нито телевизорджията е наясно с автомобилната техника)
Ако си спортист колега дай някви параметри от работещата каскада може да сътворим някой годен за целта.

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Нед Дек 02, 2012 8:40 pm
от ivanovbg
Имал съм такъв случай, но не на такъв двигател със проблемен повдигач и износен водач на клапан. След като драйвера засече увеличен ток компа минава в авариен режим и спира бензина за да не запушва катализатора. Не изключвам комп, ама свещта как е и компресията? Ако имаш с какво премери и пулсациите в смукателния колектор.

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Нед Дек 02, 2012 9:15 pm
от svirepia
ivanovbg написа:Имал съм такъв случай, но не на такъв двигател със проблемен повдигач и износен водач на клапан. След като драйвера засече увеличен ток компа минава в авариен режим и спира бензина за да не запушва катализатора. Не изключвам комп, ама свещта как е и компресията? Ако имаш с какво премери и пулсациите в смукателния колектор.


Проблема се е появявал и изчезвал клиента е отишъл на сервиз и там са му сменили свещи и кабели и двете бобини но станала по зле и върна ли една от старите и колата пак заработила на след ден отново пак на 2 цилиндъра заработила и така при мен е сега колата . И проблема е в компютър но не виждам къде е дефекта освен , че единия управляващ транзистор е леко на една страна но не е отлепен явно си е така. Щях да кача снимки обаче от апарата нестава.

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Нед Дек 02, 2012 11:16 pm
от ivanovbg
За компресията нищо не каза. Последния път беше на едно БМВ N42B18 мотор със счупен лагер на вала за променливия лифт на клапаните. Точно същия ефект.

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Пон Дек 03, 2012 12:58 am
от svirepia
ivanovbg написа:За компресията нищо не каза. Последния път беше на едно БМВ N42B18 мотор със счупен лагер на вала за променливия лифт на клапаните. Точно същия ефект.
Компресията я мерих 8 атм. на всички .

Re: Ланчиа Y 1.2 v8 2000 г. прекъсва

Публикувано на: Пон Дек 03, 2012 8:48 am
от ivanovbg
Едно временно решение е да сложиш един драйвер за инжектори и да прехвърляш сигнала от работещите дюзи докато намериш друг комп :idea: