Страница 1 от 2

Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.986

Публикувано на: Сря Окт 17, 2012 9:47 pm
от Markony
Неприятен проблем с диагностиката имам.ДПФ е премахнат в именит варненски сервиз.Най вероятно са ползвали "външен" колега за софтуера.Камиончето е вървяло известно време след това добре.В момента има проблем-загуба на мощност.Диагностиката няма грешки,не свети чек лампичката.Живи данни виждам.Сменях дебитомер,датчика за налягането в смукателния колектор,проверих,маркучи,интеркуулер,вакууми,всичко което се вижда.Обслужих кумплунзи и ЕКУ-то с контактен шпрей.Правих адаптации на сменените датчици.Никакъв резултат.Не съм запознат с начина на чипването и за това пиша тук.Какво може да се е насрало в компютъра или колегата умишлено е махнал диагностиката.

Отделно днес звънях в сервиза във Варна и помолих най-учтиво за архива на оригиналния дъмп.Отговора беше... Кое?
Та съм в някаква странна безизходица.Направо съжалих клиента.Буса още е лизингов,а досега има 2 скъсани колянови вала.Ремонта е правен във "именития" сервиз,който много странно е препоръчан от сервиз Мерцедес във Варна,който са потвърдили ,че ремонт на тоя мотор не се прави и само там можели да го ремонтират....тук трябва да сложа подходящия емотикон може би...

Молбата ми е ,ако някой от вас е по-навътре в нещата с конкретния блок ако може да ми помогне или поне да знам какво мога да направя от тук нататък за някакви нормални пари.Мотора като механика е добре.Успявам за малко да го изкарам от сервизен режим и върви добре ..около 100 метра.

Ако някой от колегите се познае в горната схема,може да ми пише на лични,пък ще измислим нещо..

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Чет Окт 18, 2012 7:35 am
от bobolin4o
Ползвали са вероятно "екусейф" за премахване на ДПФ-а, освен че трие картите за пост инжекшъна, трие и кодовете за грешки... всичките... Правилно си се насочил за връщане на оригиналния софт, потърси VOLUMAX, най-наблизо ти е. Вярвам, че може да ти предложи решение на проблема.
Поне изчел ли си настоящият софт? Ако си - по номера на софта може да се намери оригинал...

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Чет Окт 18, 2012 12:47 pm
от rockton
bobolin4o написа:Ползвали са вероятно "екусейф" за премахване на ДПФ-а, освен че трие картите за пост инжекшъна, трие и кодовете за грешки... всичките... Правилно си се насочил за връщане на оригиналния софт,
-И аз съм на същото мнение, няколко случая до сега съм имал такива с подобна некоректна намеса!

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Чет Окт 18, 2012 8:28 pm
от ogromnii
а аз съм на мнение че след като клиента е решил да си маха дпф има право да страда и да плаща :) - ново еку и дпф и буса ще заспи :) егати тарикатите, зорлем си осират колите и после вият като вълци на пълна луна

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Чет Окт 18, 2012 9:05 pm
от Markony
Трудна работа това да стане при техните доходи.Буса е 5 годишен и още е на лизинг.Километража е на 420к.По груби сметки сега трябва да сменят втори път...

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Чет Окт 18, 2012 10:06 pm
от Todio
Извинявай, ама не се стърпях - за тези 420к километри, колко е далаверата на клиента? По 0,20лв (на километър) да остават за него - ти направи сметка. Всички ние работим и се бъхтим, за да спечелим, а не някакъв мрънкач да се прави на интересен. Щом буса е лизингов, решението е едно - нов филтър и компютър и колата пее. Стига ги жалите такива - на ваш гръб пари правят и се оплакват. Извинявам се много, ама това е истината.

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Чет Окт 18, 2012 10:25 pm
от ivanovbg
Todio написа:...
+1

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Пет Окт 19, 2012 7:21 am
от bobolin4o
Todio написа:Извинявай, ама не се стърпях - за тези 420к километри, колко е далаверата на клиента? По 0,20лв (на километър) да остават за него - ти направи сметка. Всички ние работим и се бъхтим, за да спечелим, а не някакъв мрънкач да се прави на интересен. Щом буса е лизингов, решението е едно - нов филтър и компютър и колата пее. Стига ги жалите такива - на ваш гръб пари правят и се оплакват. Извинявам се много, ама това е истината.
Ми по мои сметки печели по 1400 на месец. Не смятам, че е забогатял. Един майстор МАЗАЧ печели повече! Ма вие не като вълк, ами като върколак... :mrgreen:
А иначе по темата мога да кажа, че тая работа с ДПФ-а може и се получава, когато е направена както си трябва. Във всеки случай не с "оная програма".

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Пет Окт 19, 2012 8:18 am
от Markony
Не ви познавам.Може да сте прави.Мога да кажа ,че за скромния си 20 годишен опит,като влезе един клиент мога да преценя кое как е...
Обади се един колега ,който каза ,че ще ми удари едно рамо.Отделно колегата правил компа от Варна...издирих го,обеща ,че ще прати оригиналния дъмп.И трето ,докато чакам нещо да се случи поразглобих малко двигателя да проверя нещата по бабешката на ръка.Трагична картинка е тоя мотор.
Така или иначе имам още един мотор на салата и мога да прехвърлям датчици и изпълнителни механизми за проба,но не съм сигурен адаптациите дали стават.Имам и девствен компютър с ключ,но не съм правил процедура по смяна на блокове и прочие.

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Пет Окт 19, 2012 8:57 pm
от ogromnii
брал съм ядове с турбо на такъв мотор, геометрията му се движи ама почти, буса върви ама почти, накрая откачих управлението и като пробвах да раздвижа на ръка се светнах какво е. иначе всичко изглеждаше добре :) може да му хвърлиш едно око за всеки случай

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Пет Окт 19, 2012 10:42 pm
от Markony
Задължителна проверка.Движи се мазно...

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Пет Окт 19, 2012 11:11 pm
от ivanovbg
Щом се движи мазно е зацапана геометрията. Като го откачиш от клапана трябва да дрънка :mrgreen:

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Пон Окт 22, 2012 9:22 pm
от KLESHTITE
абе тоя мотор не е ли с две турбини аз съм правил няколко 315ки и са с две турбини

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Вто Окт 23, 2012 10:19 am
от Markony
Точно,една малка и една по-голяма.

Re: Проблем след премахване на DPF MB Sprinter 515 2,1 646.9

Публикувано на: Вто Окт 23, 2012 10:28 am
от steich
Тепърва предстои бум на такива автомобили на които няма да може да се прави диагностика и проблемите ще са много трудно откриваеми. Първото нещо в случая особенно ако колата е имала FAP/DPF е проверка и коригиране на софтуера. Лошото е че в този случай може да ти отнеме време за което може да отремонтираш други 2-3 автомобила. После ходи обяснявай на клиента че това че са му взели 50-100 лв. по евтино за тази процедура ( не е задължително ) ... ще му излезне през ... г..а, защото всичко трябва да се прави наново с определени условности за да работи всичко както трябва.