Страница 1 от 1

E81/87/ проблем с валвтроника

Публикувано на: Вто Юни 05, 2012 10:47 pm
от nik7dob
Колата е 1 серия,2006 година,120i с мотор N46 B20B 150 hp,проблемът е във валвтроника.Когато си поиска (често,преди намеса) записва P1050 – Variable Valve Timing control circuit,circuit malfunction и P1062 - Variable Valve Timing,limp-home mode,full stroke position not reached и умира – стига до 3к оборота и дотам,не може да отвори клапаните.Гледал съм почти всичко,мотора на валтроника съм свалял – работи,опитах се да отворя екуто да огледам за студени спойки – малко беше капсуловано и не си дадох много зор там,прегледах и захранващото реле на валвтроника – ок е.Това което успях да намеря като проблем е влезнала вода в бушонното табло зад жабката,където задено с половината бушони има един 60 ампреа който е за екуто и беше сериозно оксидирал.Почистих всичко,спрей и всичко останало,монтирах и проблема го няма.Аз лично след това карах колата около 50тина километра – проблем няма,реших че е готова и я издадох на клиента.Но колата не се кара много много и месец по късно ми звъни и казва пак прави същото,закачам я същите грешки същия роблем,поразмърдах бущона и пак изкарала 30-40 км и пак.Другата седмица ми я оставя за довършване.Това което видях в един чужд форум бе за прецакан сноп от еку до мотота на валвтроника,а това не се сетих да погледна когата колата беше при мен.Съмненията ми се коренят около прекъсващ мотор на валвтроник,прецакан сноп кабели,студени спойки в еку и лошо захранване на еку.Като дойде колата почвам проверка на всичко по ред на номерата,въпроса ми е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и има ли слабо място системата за валвтроника.Едно птиченце ми подшушна за слабо място еку или мотор,има ли нещо вярно в това или е само слух?Хайде стига толкова,че темата доскуча много,очаквам предполагаеми и хронични болежки на това немско чудо на техниката,благодаря предварително.

Re: E81/87/ проблем с валвтроника

Публикувано на: Сря Юни 06, 2012 10:07 pm
от KLESHTITE
аз съм имал такъв проблем оправи се с мотор

Re: E81/87/ проблем с валвтроника

Публикувано на: Чет Юни 07, 2012 7:16 pm
от nik7dob
ще поровя още малко и ще кажа на клиента да купим мотор за 400 левчета и да пробваме :)

Re: E81/87/ проблем с валвтроника

Публикувано на: Чет Юни 07, 2012 9:55 pm
от rangel1
Ей такива нови возила не съм пипал но като си открил проблема защо не го отстраниш качествено а търсиш под вола теле :idea:

Re: E81/87/ проблем с валвтроника

Публикувано на: Чет Юни 07, 2012 11:00 pm
от nik7dob
защото,Рангеле нямам ясна диагноза.Казаха ми,че проблемни са мотора и еку-то,аз намерих един очевиден проблем с клеясали бушони,но се оказа,че не е оттам.Не мога да кажа на клиента дай тука едни 400 лв да пробваме,пък ако не е там проблема ще сменим после и компютъра.Това в по-горния пост го казах леко метафорично.Аз трябва да излезна с ясна диагноза и като кажа на клиента струва 400 лв да се знае,че срещу тази сума той получава реално решение на проблема,разбираш ме. :)

Re: E81/87/ проблем с валвтроника

Публикувано на: Пет Юни 08, 2012 7:21 am
от bobolin4o
Аз пък залагам на потенциометъра, дето мери положението на вала. Същите грешки, проблемът беше в него.

Re: E81/87/ проблем с валвтроника

Публикувано на: Пет Юни 08, 2012 10:00 am
от nik7dob
за потенциометъра не би ли трябвало да запише грешки за него,освен това при откачане на буксата на мотора записва същите споменати по-горе грешки.

Re: E81/87/ проблем с валвтроника

Публикувано на: Пет Юни 08, 2012 10:30 am
от bobolin4o
nik7dob написа:за потенциометъра не би ли трябвало да запише грешки за него,освен това при откачане на буксата на мотора записва същите споменати по-горе грешки.
P1062 - Variable Valve Timing,limp-home mode,full stroke position not reached - Означава, че моторчето не достига до крайно положение. Откъде знае? Ако е прекъснат потенциометъра, ще го запише, а ако послъгва само? Както казах, при мен беше в него проблема.
...записва P1050 – Variable Valve Timing control circuit,circuit malfunction... е това си е наистина проблем в инсталация или захранване( окисления ти бушон), или въобще някакъв недъг по веригата...

Re: E81/87/ проблем с валвтроника

Публикувано на: Пет Юни 08, 2012 10:41 am
от nik7dob
А колко му е с времето да се е появил двоен проблем,колата е карана с проблем известно време,като дойде при мен ще се разбере.Благодаря за отговорите :)

Re: E81/87/ проблем с валвтроника

Публикувано на: Нед Юни 10, 2012 9:20 pm
от delio
Имал съм проблем с много нагар по клапаните и пак написваше грешка че не стига в краййно положение
но и през цялото време работеше лошо

Re: E81/87/ проблем с валвтроника

Публикувано на: Пон Юни 11, 2012 8:16 am
от bobolin4o
delio написа:Имал съм проблем с много нагар по клапаните и пак написваше грешка че не стига в краййно положение
но и през цялото време работеше лошо
+1

Re: E81/87/ проблем с валвтроника

Публикувано на: Пет Юли 20, 2012 6:09 am
от ogromnii
много е вероятно от прекалено рядка смяна на маслото/ смотано масло да е задръстено с нагари, не е зле да надзърнеш под капака :)