Проблеми с Tamona Progas - решени

- Пропан-бутан<br>
- Метан
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1719
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от bobolin4o »

ivailoradoev написа:светни ме тоя фаил дето си го дал с какво да го разгледамр на тамонта разширението но осцилоскопа е **.osc , тоя твоя ми мяза на текстов ако не даи идея с какво да го отворя, не съм хакерче да съм наясно със всички му там формати
Отваряш си го в Тамоната.
TuningMaster Изображение
0887 704 900
emzo
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 11:49 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от emzo »

Момчета, днес ми прещрака и конвертирах уредбата в LPG.
Всичко 6+, нито един от описаните проблеми.


Преди да сложа ЛПГ, смених сонда, филтри и МАП датчик - без ефект.
Остават 2 варианта:
- редуктор
- ЕКУто , т.е. тамоната да не работи с метан като хората.
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от ipivan »

От собствен опит,за метан е важно къде са щуцерите в смукателните колектори и дължината на маркучите между рейката и щуцерите.Пропан-бутана не е толкова капризен в това отношение.
Крекции по картата прави ли,както споменаха колегите?(на метан)
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
emzo
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 11:49 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от emzo »

По-нагоре съм сложил снимки, къде е пробит колектора.

Дължината на маркучите е еднаква 18см.

Корекции съм пробвал, какви ли не, за да не ми гасне на всяко кръстовище я карам с постоянно бедна смес, само тогава не гасне.

Диря някой колега с метанов ижекцион, да пусна 2 маркуча и да ползвам редуктора, да го елиминирам него като опция.

На ЛПГ си я настройвам, както си искам и няма никакви проблеми.
ipivan
КОЛЕГА
Мнения: 1118
Регистриран на: Сря Май 05, 2010 9:03 pm
Местоположение: Плевен

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от ipivan »

Запалителната система(свещи,кабели...) трябва да е перфектна.Махни катализатора ако не е.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
emzo
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 11:49 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от emzo »

Не е и от това.

Свещите са нови, бобините са сменени, колкото за проба. После си върнах моите.
Катализатора днес беше разкачен също за проба. И много бучи гадината без гърнета :mrgreen:
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 535
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от venelek »

Както писах по горе не съм се борил с метан,но не е ли доста високо това налягане(2бара диференциално).
Калкулатора на блутроник дава това

Изображение

Не знам колко е верен за метан,но за пропан-бутан не ме е подвеждал.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
emzo
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 11:49 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от emzo »

Не случайно написах, че Романото е от 1.8 бара до 2.4 диф. налягане.
Братушките около 2бара ги държат.

Калкулаторите за размера на дюзите пък не искам да ги коментирам.
Де що има документация на ГИ съм я изчел и само 2 имат таблици, в които размера е правилния.
venelek
КОЛЕГА
Мнения: 535
Регистриран на: Вто Яну 30, 2007 5:20 pm
Местоположение: Исперих

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от venelek »

emzo написа:Не случайно написах, че Романото е от 1.8 бара до 2.4 диф. налягане.
Братушките около 2бара ги държат.

.
След празника ще се свържа с приятел който монтира метан.да говоря с него.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
emzo
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 11:49 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от emzo »

OK, благодаря ти предварително, но в случая не се съмнявам във възможностите си, а в редуктора или самата тамона.
Евентуално да приемем, че метана не харесва ъгъла на разпробиване на щуцерите в колектора, другата седмица и това ще елиминирам, като взема такива преходници от линка по-горе.
bobigas
КОЛЕГА
Мнения: 123
Регистриран на: Нед Окт 19, 2008 10:04 am
Местоположение: гр.Самоков

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от bobigas »

Колега не мисля че проблема ти е в щуцерите. Това което виждам от снимките е най добрия вариант за разпробиване и не мисля че с преходни втулки ще имаш разлика. Доста са дълги маркучите на дюзите опитай да ги скъсиш ако имаш възможност. Точно когато ти мени оборотите наблюдаваи налягането на редуктора ,един редуктор ако е неисправен държи едно налягане и след подаване и пускане на гасста налягането се променя.
emzo
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 11:49 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от emzo »

Признавам, че с метан не съм се занимавал, а стана така, че автомобила е личният ми.
Не е проблем да пробвам да пробвам и с много къси маркучи, но по спомени до 20см е препоръката.
А на ЛПГ и с различни дължини съм виждал изпълнения и пак работеше добре.

Ето налягането на редуктора в моменти на падане на оборотите:
Изображение Изображение Изображение

Намерих АЕБ 510Н софт. 12 от колега, в момента си правя собствен кабел, да не разпоявам неговата инсталация и ще пробвам и с него.
Гледам описанието, че ако не вържа единия проводник към ТПС-а, ще има постоянна корекция на аванса и на празен ход.
ivailoradoev
КОЛЕГА
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Ное 03, 2008 8:19 pm
Местоположение: софия

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от ivailoradoev »

добре на мен ли ми се струва че тоя редуктор е доста не постоянен ,пробвали да откачиш вакума та да държи постояно едно налягане,и пак даи ги тия осцилоскопи на фаил да проследим че ми стана интересно
Изображение
а колконто до изпреварване виж може да е от полза
газовите уредби дават алтернативата от която имах нужда
emzo
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 11:49 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от emzo »

Голяма веселба е достъпа до датчика на КВ, отказах се и отворих конектора на ЕКУ-то и там запоих кабелите на ТАП-а.

След малко отивам да пробвам.

-------
Чисто информативно, от хора, които се занимават с метан, може ли да се достигне вървеж като на LPG ?
emzo
КОЛЕГА
Мнения: 109
Регистриран на: Чет Ное 06, 2008 11:49 am
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблеми с Tamona Progas

Мнение от emzo »

ivailoradoev написа:добре на мен ли ми се струва че тоя редуктор е доста не постоянен ,пробвали да откачиш вакума та да държи постояно едно налягане,и пак даи ги тия осцилоскопи на фаил да проследим че ми стана интересно
Утре сутрин първата ми работа ще е това.

----------
Сложих и ТАП (AEB510N soft12), както препоръча Орлов, без ефект.
ТАП-а го пробвах на 9 и на 12гр. има разлика във вървежа определено.

Когато е вързан към ТПС-а не променя предварението, затова го разкачих да дава постоянно такова.

Автокалибровката изобщо не минава, като стигне до 3ия цилиндър и гасне директно.

p.s. пробвах да поставя отметката в програмата за инсталиран ТАП , но с нея и без нея - ефект няма.
Заключено