Страница 1 от 1

Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Пон Ное 21, 2011 2:00 am
от Ilko
Незнам дали е точно за тук темата, но ако трябва я преместете където трябва...
Въпроса ми е за ЕКУ-то на въпросния Форд.
Оригиналния е дефектирал вследствие на удар.
Не управлява регулатора на помпата и дюзите иначе се чете и не записва грешки
Номера му е 0281011701.

Донесоха ми друг, за който ме увериха че е от същия автомобил.
Приех го на доверие.
Номера му е 0281012486.
Прехвърлих всичко на новия (софт и имо) и вече се появи проблема.
Колата тръгва да върти на стартер, вдига налягане в рейката, има управление на дюзите и в един момент стартера прекъсва заедно с импулсите на дюзите за около секунда и след това отново се появява, но колата не пали. Да отбележа, че прекъсва управлението на релето на стартера откъм ЕКУ-то. Ако го пусна принудително да върти
започва да припушва бяло от ауспуха и аха да запали, ама не. На живи данни няма синхронизация и като го задържа повече на стартер или на "спрей" записва грешка в датчика на разпределителния вал. Датчика е сменен,кабелите до ЕКУ проверени, агренажа е проверен, включително и веригата м/у валовете - всичко си е на място...
Други грешки не записва, освен за подгревни свещи , ама това мисля не е важно в случая.

След като се поразрових за новия комп. установих, че май е за 109 к.с. версията.
Обаче според схемите дето имам не виждам разлика в изводите. и в ел.инсталацията.

Малко дълго стана, ама по-кратко не мога да го обясня.
Давайте някакви идеи...

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Пон Ное 21, 2011 8:05 am
от bobolin4o
Виж за разлика в шайбите (положение на датчиците или положение на маркерите за ГМТ спрямо двата модела).
Успех!

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Пон Ное 21, 2011 8:48 am
от ivanovbg
Свери софта за всеки случай. http://dox.bg/files/dw?a=c470262548

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Пон Ное 21, 2011 10:32 pm
от Ilko
Благодаря за съветите.
За софта - пробвах с два различни и с двата се държи по един и същи начин...
Ааа ... забравих нещо интересно - ако няма налягане в рейла (отвивам една тръбичка на дюза) не си изключва стартера...

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Пон Ное 21, 2011 10:35 pm
от ivanovbg
Като пусне няколко импулса към дюзите и си мисли че е запалил и гаси стартера.
А компресия мери ли? Прилича на механичен проблем щом пуши а не пали. Значи впръсква. Задай си въпроса от какво не пали:гориво- има,свещи?,компресия?...ред на впръскване? След като е имала удар да няма някой счупен зъб на датчик? Свери им с осцилоскопа сигналите и синхронизацията м/у тях.

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Пон Ное 21, 2011 10:51 pm
от Ilko
Ами и аз в това се усъмних (свръхналягане), щото като въртя повече време найстина прави пикове в налягането. Обаче не знам на какво се дължи.
Много ме озадачава поведението на управлението стартера - ако задържа ключа след като прекъсне, след секунда се включва отново и съответно някой път се случва да чукне зъб с/у зъб с венеца. Не ми се вярва това да е фабрично софтуерно решение за защита...
Компресия не е мерена, но на спрей работи нормално. Дюзите клиента си ги носи на проверка и са му казали, че са наред.


Лошото е, че колата е нов внос и въобще незнам какво е правено и сменявано по нея в чужбина. По състоянието и опитите за ремонт на компа, мисля че колегите там са били доста "смели".

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Пон Ное 21, 2011 10:54 pm
от ivanovbg
А инсталацията беше ли прекъсната някъде? Разменени дюзи?

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Пон Ное 21, 2011 11:00 pm
от Ilko
Не няма прекъсване.
Разменени какво имаш предвид - електрически ли? Ако е това няма шанс щото снопа си е подреден и няма как да размениш буксите.
След като е имала удар да няма някой счупен зъб на датчик? Свери им с осцилоскопа сигналите и синхронизацията м/у тях
Удара не е толкова сериозен - мотора не е засегнат просто компа е бил на "неподходящо" място :lol: . Синхронизация и диагностиката си казва, че няма...

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Вто Ное 22, 2011 12:22 am
от ivanovbg
виж тук http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f=18&t=3655
Макар че щом пуска дюзите....но знае ли човек :lol:

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Вто Ное 22, 2011 8:06 pm
от mitko
При Fорд има система PATS тя гаси и стартера . Как прехвърли мото ? При инициализация на модул форда взема под внимание номера на модула . Но за мене щом гаси релето на стартера (което се управлява от PATS ) има проблем с инициализирането на модула или по точно другoто ECU.

best regards

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Вто Ное 22, 2011 9:29 pm
от Ilko
Пробвах два варианта да прехвърля софтуера -
1.всичко с БДМ
2.флаша през ОБД а епрома на програматора
И в двата случая се държи еднакво.
Освен това си направих и друг опит - оригиналния софт от новото ЕКУ със записа от стария епром 95160 - отново си разпознава имото и отново се държи по същия начин
или поне не записва грешка свързана с него.
Другата важна подробност (която открих случайно), е че гаси стартера само когато вдигне налягане в рейката. Ако отвия тръбичка на някоя дюза мога да въртя докато падне акумулатора.

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Вто Ное 22, 2011 9:40 pm
от ivanovbg
ivanovbg написа:Като пусне няколко импулса към дюзите и си мисли че е запалил и гаси стартера.
След като е имала удар да няма някой счупен зъб на датчик? Свери им с осцилоскопа сигналите и синхронизацията м/у тях.
Като отвиеш дюзата не качва налягане и върти цялото време за да качи. Като спре стартера пада налягането ако държиш на стартер пак се включва. Днес го пробвах на едно мондео със такъв двигател. Като запалеше развивах дюза за да загасне, а един колега държеше ключа на стартер. Патса спира въобще стартера, а не го гаси като върти.

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Сря Ное 23, 2011 8:03 am
от mitko
Интересно . В таблото можеш ли да влезеш и да видиш дали има проблеми . Там е PATS.

best regards

Re: Ford Focus 1,6tdci 90к.с."06г.

Публикувано на: Сря Ное 23, 2011 9:24 pm
от Ilko
Аха.
Записва грешка "кан ресивър ерор" U1900.
Това си го записваше и със старото и с новото ЕКУ.
Обаче не мисля, че има връзка с имото. Пробвах нарочно с грешен запис в 95160 и тогава си записва грешка за иммо, но не мога да я цитирам по памет.

П.П. Сега се сетих - нещо от рода на "грешна кодова дума" буквално, ама нали знаете че различните диагностики си описват грешката различно. Обаче кода на грешката си отговаряше на неразпознато ЕКУ пък даже и на дисплея на таблото си го изписваше.
П.П.1 Ако мислите че има някакво значение - еърбеците предните са излезли...