Страница 1 от 2

Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Вто Авг 02, 2011 10:33 am
от MKuzev
Здравейте. Преди да пусна темата написах в търсачката "hdi" - не намерих подобен проблем. Колата е Peugeot 406 2001г. 2.2 HDI (код на двигателя 4HX), проблемът е че турбото пренадува при ускоряване, но не всеки път. Чета я с Пежо Планет 2000, записва грешки Р0235 - МАP-сензор, верига или високо налягане, и Р0245 - високо налягане на пълнене. След изтриване на грешките първо записва Р0235, в произволен момент, дори при леко ускорение (при това понякога на живи данни измереното MAP за секунда-две пада до атмосферно от примерно 1820мбар). Р0245 я записва при пълна газ на висока предавка и високи обороти - като задържи пренадуването по-дълго.

Проверил съм :
- налягането с механичен манометър, в движение - пренадува действително и налягането съотв. с това на живи данни;

- букса на МАP-а, инсталация до УБ (компютъра) - има връзка, няма късо никъде, дори я разплитах и проверих визуално :shock: ; MAP-сензора е нов, оригинален;

- инсталация на соленоида за контрол на турбото - ок, трябва да разглобя буксата и да притисна и там крачетата за всеки случай;

- вакуум маркучи и мембрана на турбото - до соленоида има вакуум 0.8бар, маркучите са ок, байпасния клапан се движи свободно и мембраната му е здрава;

- соленоид на турбото - първо го размених със всичките други еднакви соленоиди в тая кола, после взех от Пежо един нов оригинален за проба - без резултат; Интересното за мен е, че след соленоида има постоянно някакъв слаб вакуум 0.25бар, който в процеса на работа не се променя, явно соленоида не се активира или по няква причина не действа;

- вихровите клапи в колектора работят коректно;

Колата я правя след работа и затова нещата се случват малко бавно :oops: Довечера и масите на компютъра ще проверя. Проблемът изглежда като хлабава връзка някъде, или компютър. Сигурно е нещо дребно и мноого тъпо :lol: Всякакъв опит и съвети са от полза.

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Вто Авг 02, 2011 6:03 pm
от vanelino11
При всичко проверено,проблема ти ще се окаже в турбината.

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Вто Авг 02, 2011 7:11 pm
от venelek
Имах подобен проблем с Ц5.Турбината все пренадуваше.След махане на катализатора сега няма проблеми.

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Вто Авг 02, 2011 7:54 pm
от ivanovbg
На соленоидa на турбото има закачени 3 маркуча.единия е постоянен вакум,втория е към управляващия клапан и третия е към атмосфера(филтър).Провери третия да не е запушен,а най добре го извади и пробвай без него.
Лостчето за управление на лопатките на турбото лесно ли се движи?Да не заяжда?Тогава проблемно е самото турбо.

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Вто Авг 02, 2011 9:17 pm
от KLESHTITE
кокво значи слаб вакуум на кои маркуч да не е разрегулиран вакуумния клапан

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Чет Авг 04, 2011 9:49 am
от MKuzev
Извинявайте, пропуснал съм - катализатора и ФАП-а са премахнати. Има скъсана мека връзка на ауспуха, след турбината, на теория може и да има връзка с проблема, на практика - ще разберем като я сменим... така или иначе все някога клиента трябва да си я смени.
ivanovbg написа:На соленоидa на турбото има закачени 3 маркуча.единия е постоянен вакум,втория е към управляващия клапан и третия е към атмосфера(филтър).Провери третия да не е запушен,а най добре го извади и пробвай без него.
Лостчето за управление на лопатките на турбото лесно ли се движи?Да не заяжда?Тогава проблемно е самото турбо.

Тази турбина не е с променлива геометрия, колега. С байпасен клапан е, който се управлява с вакуум. Соленоида е с два щуцера - вход и изход, отдолу има капачка, на която пише "Atm" - вероятно това е филтъра, но соленоида е нов.
KLESHTITE написа:кокво значи слаб вакуум на кои маркуч да не е разрегулиран вакуумния клапан
"Слаб" вакуум има на изхода от соленоида, към вакуумния клапан на турбото, 0.25bar (0.75bar абсолютно налягане - написал съм горе :) ) . Тази идея и на мен ми мина през акъла онзи ден, ама имам много работа и не мога да работя по тази кола постоянно... ще го проверя.

Вчера разглобих буксата на соленоида на турбото и притиснах крачетата - няма резултат (след 20km каране пак пренаду за кратко и влезе в авариен режим). Пак закачих вакуумметър на маркуча м/у соленоида и турбото - соленоида реагира както се очаква - като направи компресора пълния надув и качи примерно 200mbar над зададеното, към вакуумния клапан се подават 0.75bar вакуум. Но въпреки това пренаду веднъж.

Ще проверя и турбо пътищата, че един приятел и колега скоро имаше проблем с едно Ауди, с което се случваха странни неща, и след не малко борба се оказа че има спукан маркуч :lol: .

Благодаря ви за съдействието, ше ви държа в течение.

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Чет Авг 04, 2011 9:57 pm
от Ilko
Мисля, че си в грешка.
При намаляване на вакума към актуатора, турбината се разтоварва.
Казано на прост език - без вакум няма начин да пренадува, освен ако гейта не е блокиран.
Или аз нещо не разбрах какво обясняваш...

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Пет Авг 05, 2011 7:05 pm
от ifidik
турбината е със променлива геометрия е и най вероятно задира.поредната френска простотия е, че когато няма вакум тогава пренадува.

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Пет Авг 05, 2011 8:49 pm
от Ilko
Тази турбина не е с променлива геометрия, колега. С байпасен клапан е, който се управлява с вакуум. Соленоида е с два щуцера - вход и изход, отдолу има капачка, на която пише "Atm" - вероятно това е филтъра, но соленоида е нов.
Прочитайки това, предположих просто...
С такав проблем при 2,2хди не съм се борил, ама 2,0хди е точно както съм написал.

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Съб Авг 06, 2011 8:39 am
от steich
Мотора на 2.2 HDI 4HX е с турбо с променлива геометрия. При него при проблем с вакумите турбото работи постоянно на макс. При 2.0 е обратното.

Имах подобен проблем при ускорение от 1500 до 2000 оборота при определено натоварване и колата забиваше. Пробвахме какво ли не и накрая се оказа разменени 2 вакума към соленоидите за студен и топъл въздух към AIR DOSER-a го водят. Реално имаше проблем с догонването между реална и зададена стойност на налягането на турбото. Каква е ситуацията при теб с тези стойности ?

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Съб Авг 06, 2011 11:37 am
от autobo
Колега провери мембраните на вихровата и останалите клапи.Въпреки че се движат най вероятно има някоя спукана.

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Съб Авг 06, 2011 7:59 pm
от MKuzev
Ок, щом казвате, значи е с променлива геометрия, но явно не е изпълнена с лопатки като на VAG-овите GARRETТ ( тях ги разглобявам и ако не са се разтопили ги връщам към живота :lol: ). Извинявам се за невежеството си, просто на външен вид ми се стори че е с някъв шантав байпас :oops: Ей такова е турбото - http://reconditionari-turbine.ro/turbin ... 133cp.html . В понеделник ше има развитие по темата, ще пиша.

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Съб Авг 13, 2011 6:06 pm
от MKuzev
steich написа:Мотора на 2.2 HDI 4HX е с турбо с променлива геометрия. При него при проблем с вакумите турбото работи постоянно на макс. При 2.0 е обратното.

Имах подобен проблем при ускорение от 1500 до 2000 оборота при определено натоварване и колата забиваше. Пробвахме какво ли не и накрая се оказа разменени 2 вакума към соленоидите за студен и топъл въздух към AIR DOSER-a го водят. Реално имаше проблем с догонването между реална и зададена стойност на налягането на турбото. Каква е ситуацията при теб с тези стойности ?
При ускорение на пълна газ (когато не пренадува) се движат добре, измерената стойност прави пик от около 200mbar за секунда-две, след което пада до зададената - 2100mbar. Когато пренадува измерената е закована на нещо около 2400mbar и си стои така докато не влезе компа в авариен режим.

Соленоидите на клапите за студен и топъл въздух са съответно на торпедната стена (до тези на турбото и ЕГР-а) и на кутията на въздушния филтър. Съдейки по движението на клапите май са свързани правилно. При темп. на околония въздух около 25 градуса тази за топъл въздух си стои затворена. Тази за студения в един момент се затваря на половина, заради ЕГР предполагам, това при работа на празен ход. Вакуум маркучите на соленоидите са се втвърдили, очвеидно е кой от къде е, не вярвам някой да ги е разменил, не че е невъзможно :lol: .
autobo написа:Колега провери мембраните на вихровата и останалите клапи.Въпреки че се движат най вероятно има някоя спукана.
Спукани мембрани няма - проверени на двете клапи за топъл и студен въздух, на вихровите клапи, на ЕГР клапан, барабар с маркучите до тях.

Проверих и турбопътищата и кулера на 1.5bar, няма теч.

Проблема с пренадуване ше дойде от турбото явно. Аз поразгледах насам-натам, тая турбина явно e от тоя тип, дето сечението на каналите в топлата част се променя с осово изместване на втулка (Variable Sleeve Turbine). Клиентът си взе колата да ходи на почивка, имал си човек, който щял да му смени скъсаната мека връзка, и след това да ми я докара отново. Ще свалям турбото.

Относно грешка Р0235 - измереното налягане на живи данни в движение за секунда-две пада на 941mbar (действително, с механичен манометър, такова нещо не се случва), ако няма промяна от меката връзка или турбото (съмнявам се да има...) ще пробвам с друг компютър. Чипът на иммото дали е 95P08C3 , BOSCH EDC 15 C2 ?

Поздрави

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Чет Авг 18, 2011 9:16 pm
от delio
чипа на иммото ти е 95P08 но трябва да прехвърлиш и флаша

Re: Peugeot 406 2.2 HDI - пренадува понякога

Публикувано на: Сря Сеп 21, 2011 1:51 pm
от oem
Не знам точно как е настроен флаша на тази кола, но има коли които са настроени на границата. И като им махнеш катализатора и пренадуват. Другата причина може да е дебитомера или наистина запекла геометрия. Пробвай да откачиш дебитомера и я подкарай така. Ако пак пренадува чисти геометрията. Със сигурност ще има нужда дори и да не се оправи напълно. Ако след почистването пак пренадува причината или е в това, че ги няма катализаторите или гейта не е на ред или някаква игра с вакумите имаш.