Страница 1 от 2

Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Съб Яну 15, 2011 6:54 pm
от motorbox
Здравеите! Нов съм тук.Ако може някои да ме светне за 1кислороден датчик.Искам да помогна на един познат да я сменим сондата примерно с универсална. Колата е поло 2004та двигател BBZ произвежда се от 01година. 2 сонди има, първата е повредена не мърда .Въпросът е там че е 5 изводна.Може ли някои да каже примерно 5ия извод за какво е и дали може да се смени с 4 изводна универсална.Цветовете са-жълт,черен,син,сив и бял.Или самата сонда е широколентова и не се заменя с обикновенна.

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Нед Яну 16, 2011 9:28 am
от bobolin4o
motorbox написа:Здравеите! Нов съм тук.Ако може някои да ме светне за 1кислороден датчик.Искам да помогна на един познат да я сменим сондата примерно с универсална. Колата е поло 2004та двигател BBZ произвежда се от 01година. 2 сонди има, първата е повредена не мърда .Въпросът е там че е 5 изводна.Може ли някои да каже примерно 5ия извод за какво е и дали може да се смени с 4 изводна универсална.Цветовете са-жълт,черен,син,сив и бял.Или самата сонда е широколентова и не се заменя с обикновенна.
Широколентова сонда... само такава.

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Нед Яну 16, 2011 9:54 am
от rockton
5 wire wide band oxygen sensor , или широколентова циркониева ламбда сонда, - Хамруканците(USA) :lol: и казват О2-кислороден сензор , само с това се заменя 5 кабелната , няма начин да я замениш с друга, примерно 4 кабелна! Цената е около 400-480 левчунгера и трудно се намира. преди седмица търсех за едно Сибару Легаси(оригинална Бош), ..в Бош БГ. нямяха, също беше положението и в Аутоплюс и Косер

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Нед Яну 16, 2011 11:01 am
от motorbox
Благодаря за отговара.Ще задам и още един впрос.Значи колата я закарахме за тест и сондата не мръдна от445мв. Да кажем че е напълно повредена.При обикновенните сонди,1но изводни примерно го разбирам. За тази много изводната не ми е ясно принципното устроиство.? Примерно на различните изводи какво излиза.?Дочух че многоизводните си променят съпротивлението(не знам дали е така). Някои наясно ли е и примерно ако на даден извод можеш ли да мериш нещо? Как работи и дали нацяло спира като другите?

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Нед Яну 16, 2011 12:53 pm
от najdobrix

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 1:58 am
от ivanovbg
motorbox написа:Благодаря за отговара.Ще задам и още един впрос.Значи колата я закарахме за тест и сондата не мръдна от445мв. Да кажем че е напълно повредена.При обикновенните сонди,1но изводни примерно го разбирам. За тази много изводната не ми е ясно принципното устроиство.? Примерно на различните изводи какво излиза.?Дочух че многоизводните си променят съпротивлението(не знам дали е така). Някои наясно ли е и примерно ако на даден извод можеш ли да мериш нещо? Как работи и дали нацяло спира като другите?
Значи нищо не разбираш от двигатели и електроника.Един съвет от мене.НЕ ПИПАЙ НИЩО !!!
А този дето е правил теста още повече,щом не може да я провери.

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 5:08 pm
от motorbox
Така. Та въпроса беше такъв, че не съм разбрал как работи този сензор. Определено ясно съм го написал.Не е ставало на въпрос, за тест в сервиза на този сензор.Та мерси, за линка които ми дадохте, но за съжаление не ми стана ясно.Ако беше на български щях да го разбера но и превода в гугъл знаете какъв е.Доколкото разбирам не мога да го заменя с универсален.Въпросът е такъв, за тези датчици има ли универсални заместители,а не само оригинални.
И най важното! Има ли някои, с по простички думи да ми обясни, примерно как работи датчика. И да кажем на определен извод напрежение ли излиза.И да кажем изводи1и2 нагревател извод 3 маса(земя) 4ти сигнал и както е в случая примерно 5ти още един сигнал.Та ето логичен въпрос и то за някои които може да отговори. И то правилно ЗАДАДЕН да го разберат не -(можещите и некадърниците).Та държавата ни е за това на тъкъв ред. Защото се плюем един друг.Не се обиждам от това че не знам,и няма как да оплюя човека който не познавам,а дори и да го познавам и да е направил грешка, та не сме съваршенни.Но да не се отклоняваме от темата по моят въпрос .Ако може някои да го обясни,ще съм благодарен.

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 5:35 pm
от bobolin4o
Държавата ни наистина е на тоя хал - заради това, че всеки иска да разбира от всичко.
По въпроса за широколентовата сонда мога да ти кажа, че не се замислям изобщо - сменям я с нова.
Не ми е нужно да знам как работи, а да виждам, че не работи при все че са изпълнени всички условия да работи.
Мога само да ти подскажа - на живи данни при ламбда 1 се четат едни такива около 2 волта... далеч от този половин волт дето си го видял.
И последно, въпросът ти първоначално беше дали може да се смени с универсална четири изводна сонда - НЕ НЕ МОЖЕ.

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 7:29 pm
от ivanovbg
Ако не я записва като грешка -пак ти казвам-не я пипай.Ти на диагностика за проблеми с колата ли си ходил или само да си гледаш някакви цифри?
А според теб -би трябвало и на английски ли да те науча?
Сондата директно изчислява отношението гориво-въздух.За да се провери адекватно си трябва и малко апаратура ,а не само вагком.
И от мен да запомниш-когато дявола си няма работа си е..е децата :lol:

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 7:47 pm
от najdobrix

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 10:29 pm
от dent
The broadband oxygen sensor consists of two measurement cells, a Nern cell (with which we are familiar from the ordinary lambda sensor) and a pump cell.
A voltage occurs in the Nern cell, as in the ordinary oxygen sensor, when no oxygen is present in the exhaust gas, and the voltage signal approaches 0 V when oxygen is present. This voltage is utilized by the unit passing a current ( AMP) to the pump cell, which then pumps oxygen into the sensor ( when the mixture is rich ) so that the voltage in the Nern cell will ALWAYS attempt to be 0.45 V. When regulation in the other direction is necessary, oxygen is pumped out by the pump cell, i.e. the current strength ( AMP) falls. Regulation thus takes place in amperes from the control unit to the pump cell, and the voltage from the Nern cell will always approach 0.45 V
The broadband oxygen sensor also requires a higher working temperature than the 'normal' types we know. Here it is approx. 7 - 800 °C.
Няма да го превеждам, но накратко:
Стойностите които сте наблюдавали във "живи данни" показват, че дадената сонда B1S1 работи нормално. Моя съвет е да не пипате нищо по първата сонда, успех.

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 10:32 pm
от ipivan
ivanovbg написа:Ако не я записва като грешка -пак ти казвам-не я пипай.
На мен ми се случи на Корса-Ц да покаже че не работи сондата а на практика проблема беше в дебитомера.След смяната му всичко си дойде на мястото.
Май трябва и да се мисли........... :!:

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Пон Яну 17, 2011 10:39 pm
от ivanovbg
Нали затова му казвам да не пипа :lol: Като чета какво пише и аз мисля че не е проблема(ако има такъв) в сондата.Просто си е богатичка малко-ама защо :cry:

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Вто Яну 18, 2011 12:05 pm
от motorbox
В сервиза които направиха теста уреда си беше добър.Преди време колата е изсписвала грешка, но човека не е обърнал достатъчно внимание. След известно време, колата си влязла в норамелн уж режим на работа.И за това решихме, да я тестваме.Оказа се че има, натрупани грешки на сонда 1 .При наблюдаване на живите данни не мърдаше напрежението,от 445мв. което е предпоставка да се смята че сондата не работи.И управляващият блок, заема програмираните стоиности при такъв проблем
Та ако работи нормално трябва да стига до 2 волта ли?И още веднъж питам? по разбиращите, може ли да се обясни как работи този сензор на бълг език.

Re: Кислороден датчик 5 изводен.

Публикувано на: Вто Яну 18, 2011 4:22 pm
от ipivan
dent написа:The broadband oxygen sensor consists of two measurement cells, a Nern cell (with which we are familiar from the ordinary lambda sensor) and a pump cell.
A voltage occurs in the Nern cell, as in the ordinary oxygen sensor, when no oxygen is present in the exhaust gas, and the voltage signal approaches 0 V when oxygen is present. This voltage is utilized by the unit passing a current ( AMP) to the pump cell, which then pumps oxygen into the sensor ( when the mixture is rich ) so that the voltage in the Nern cell will ALWAYS attempt to be 0.45 V. When regulation in the other direction is necessary, oxygen is pumped out by the pump cell, i.e. the current strength ( AMP) falls. Regulation thus takes place in amperes from the control unit to the pump cell, and the voltage from the Nern cell will always approach 0.45 V
The broadband oxygen sensor also requires a higher working temperature than the 'normal' types we know. Here it is approx. 7 - 800 °C.
Широколентовите кислородни датчици се състоят от две измерващи клетки,Nern клетка(както в обикновените кислородни датчици) и клетка помпа.
Напрежението в Nern клетката възниква както в обикновените кислородни датчици когато няма кислород в изгорелите газове и напрежението е 0v. когато има кислород.Това напрежение се използва да протече ток през клетката помпа,който ток помпи кислород в датчика(когато сместа е богата),така че напрежението на Nern клетката да е ВИНАГИ 0,45V.Когато е необходимо регулирането да стане в
обратна посока,кислорода се изпомпва навън от клетката помпа,т.е. тока намалява.
Промяната на тока през клетката помпа става от ECU-то,напрежението на Nern клетката е винаги 0,45V.
Широколентовите кислородни датчици изискват по-висока работна температура от
обикновените.Приблизително 7-800 градуса.

Абе не е ли за ключ тази тема.........? :roll: