БМВ е46 и VP44

Всичко което ви вълнува за автомобилите.
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от rockton »

milennyc написа:И сега да споделя един случай. Идва ми помпа, колата не пали.... чета помпата грешка 59. До тук добре... отварям помпата гледам транзистора ЗДРАВ, меря го не е пробил :lol: Обаче транзистора вместо да има 2 крачета в/у него има 3 крачета което много ме учуди. Добре че не беше проблема в него а в инкрементния сензор и клапана за количеството. След смяната им.... колата си пали като по учебник. Само исках да питам някой попадал ли е на такова нещо с 3 крачета. Имало случай и на VP30 с този транзистор. Та ако някой е сменял да сподели как го е вързвал новия транзистор.
-Ами те ТРАНЗИСТОРИТЕ всички са с по три крачета :mrgreen: ,
биполярни
Е-емитер
В-база
С-колектор
или примерно -полеви , MOSFET
G-гейт
S-соурс
D-дрейн
От трийсет и повече години се занимавам професионално с електроника но за такъв "дзвер" двукрак транзистор за пръв път чувам! :mrgreen:
Май ще ти е нужно да прочетеш основно и задълбочено книгата на Шишков " Първи стъпки в радио електрониката".......-сериозно, без майтап и заяждане :idea:
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
milennyc
КОЛЕГА
Мнения: 171
Регистриран на: Чет Ное 12, 2009 7:27 am

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от milennyc »

Колега не ме разбра. Транзистора има 3-крачета веки го знае. Сега който е правил такъв ел. Блок ще види че от плочката на транзистора има 2 крачета и 3-тото краче е дреийна(плочката) Сега това което аз искам да кажа е че тази помпа вместо 2- крачета имаше 3 крачета отгоре и съответно 4-то което си е дрейна. Т.е. този трнзистор прилична на този който е до него и който не се сменя. Аз знам че тук всички те профита. Ама за това пиша че това е странно като изпълнение.

Изображение


Ето така изглеждаше помпата с 3-те крачета. И понеже сега колега ти си 30г. в занаята ми кажи как да свържем евентуално изгорял такъв транзистор


А понеже тук сте братя всички на Шишков, а този човек простичък пише това
До: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44
Мнение на kiki.t
Оригиналният транзистор използван във VP44

FDB44n25
Apologies for not writing in Bulgarian, but I don't understand it and have to use Google Translator. Very good topic.

Isn't FDB44n25 woring under 250V? Others are usually 55V (Vdss).
I was told that the original transistor installed in VP pumps wasMTD3055VL1.


By the way - VP30 has hot 3 legs comming from the transistor main plate, not 2 like VP44.

Аман от разбирачи и профита
Автодиагностика DIS , Отключване на Борд комютър, активиране на дневни светлини, . Продажба и адаптиране/пре програмиране на Дебитомери. Ремонт на ел. блока на ГНП(VP30, VP37 и VP44, ТДС, VE помпи) и реглаж и зацепване на помпи. Темпомат.0887771559
kiki
КОЛЕГА
Мнения: 66
Регистриран на: Вто Дек 08, 2009 11:06 am

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от kiki »

Добре де, аз като гледам снимката си мисля, че допълнителното краче просто дублира другото, за да се комутират по-големи токове.В смисъл, вместо да сложат едно по-дебело краче са сложили две по-тънки.
DEC SUPERSCAN II

ремонт и проверка на стенд Г.Н.П. Bosch VP44 / 30.
0888794435
Кирил Тодоров
milennyc
КОЛЕГА
Мнения: 171
Регистриран на: Чет Ное 12, 2009 7:27 am

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от milennyc »

Това третото краче излиза от транзистора нa отделна плочка и после се събира на платката и 2-те са запоени на обща плочка. Но тестове на чужд гръб не искам да правя и да тествам. Не виждам профитата да говорят. Един беше съученик на Шишков друг продава Аутобос и разбира всичко и дава оценки. А ти си единствения човек направил темата в друг форум и разбулил загатката. Аз ти званях за това и говорехме но.... сега всички мълчат... профита :lol:
Автодиагностика DIS , Отключване на Борд комютър, активиране на дневни светлини, . Продажба и адаптиране/пре програмиране на Дебитомери. Ремонт на ел. блока на ГНП(VP30, VP37 и VP44, ТДС, VE помпи) и реглаж и зацепване на помпи. Темпомат.0887771559
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1719
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от bobolin4o »

До колегата milennyc.
Прочетох темата, и доколкото разбирам евентуалното решение на проблема ти е посочено още във втория пост - елемента на помпата. От там нататък започва някакво надхвърляне в смисъл "вие нищо не знаете..."
Две страници текст, без нищо по същество.
В крайна сметка оправи ли се колата дето не пали след 20 минутен престой на слънце, или собственика си носи минерална вода в хладилна чанта?
TuningMaster Изображение
0887 704 900
milennyc
КОЛЕГА
Мнения: 171
Регистриран на: Чет Ное 12, 2009 7:27 am

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от milennyc »

Колега ама вие наистина не четете :lol: . Онази кола и сложихме нова помпа и запали преди...... мн време. Сега говорим пак за помпа на BMW с VP44(вече друга кола), и за да не отварям 10 теми за БМВ с тази помпа писах пак в тази тема. И за да не се повтарям ..... четете бе хора. Тук сте колеги, тук не е форум за любители на някаква марка. Един ти дава оценка че нищо не си правил( а той няма 1 смислена тема тук, и един полезен отговор за колега), друг ми обяснява че транзистора бил с 3 крачета :mrgreen: :lol:. И наистина стават празни приказки. Защото уж тук много профита а сега ТЕ мълчат, не каза как да се смени транзистор с 3 крачета излизащи от него като и 3-те крачета за на отделни полочки?
Автодиагностика DIS , Отключване на Борд комютър, активиране на дневни светлини, . Продажба и адаптиране/пре програмиране на Дебитомери. Ремонт на ел. блока на ГНП(VP30, VP37 и VP44, ТДС, VE помпи) и реглаж и зацепване на помпи. Темпомат.0887771559
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1719
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от bobolin4o »

milennyc написа:Колега ама вие наистина не четете :lol: . Онази кола и сложихме нова помпа и запали преди...... мн време. Сега говорим пак за помпа на BMW с VP44(вече друга кола), и за да не отварям 10 теми за БМВ с тази помпа писах пак в тази тема. И за да не се повтарям ..... четете бе хора. Тук сте колеги, тук не е форум за любители на някаква марка. Един ти дава оценка че нищо не си правил( а той няма 1 смислена тема тук, и един полезен отговор за колега), друг ми обяснява че транзистора бил с 3 крачета :mrgreen: :lol:. И наистина стават празни приказки. Защото уж тук много профита а сега ТЕ мълчат, не каза как да се смени транзистор с 3 крачета излизащи от него като и 3-те крачета за на отделни полочки?
Напротив, аз поне чета темите, нищо че напоследък рядко се обаждам...
Айде моля те дай ми цитат, където точно си написъл - "сменихме помпата и всичко е наред"
Единственото, което си написал е, че си сменил датчика за оборотите - без ефект.
Та така... мисълта ми е, че форума е за обмяна на опит, а не за надлъгване кой е по-по-най. Тоест, както става ясно, ти знаеш как се сменя въпросният транзистор, по-точно с какъв се сменя, но не казваш... а си пуснал мухата, да видиш кой друг е в час.
От мен толкова по темата...
TuningMaster Изображение
0887 704 900
veli
КОЛЕГА
Мнения: 58
Регистриран на: Сря Апр 09, 2008 12:42 am
Местоположение: Хасково

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от veli »

Колеги не се карайте ,а помислете!
Дублиращия сорс се поставя допълнително от 2003-04,тъй като най-често гори самото краче(знаете)!От Бош предприеха тази стъпка малко късно,но за нас по добре.Първите стъпки в дизеловата електроника от края на 90-те влошиха имиджа на фирмата сред автопроизводителите и беше крайно време да си поправят част от грешките.
milennyc
КОЛЕГА
Мнения: 171
Регистриран на: Чет Ное 12, 2009 7:27 am

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от milennyc »

veli написа:Колеги не се карайте ,а помислете!
Дублиращия сорс се поставя допълнително от 2003-04,тъй като най-често гори самото краче(знаете)!От Бош предприеха тази стъпка малко късно,но за нас по добре.Първите стъпки в дизеловата електроника от края на 90-те влошиха имиджа на фирмата сред автопроизводителите и беше крайно време да си поправят част от грешките.

Ето смислен отговор!!! Много мерси колега. Аз с никой не се карам тук.... ама много профита бяха във форума. Един ми обяснява малоумни неща с колко крака бил транзистора, друг дава оценка кво правя. А уж много помпи са правели а сега мълчат( а аз понеже не ги правя попадам на тези помпи :lol: ).

Ето и заключенето: ел. блокове с VP44(VP30) този транзистор си е както старите, само че от Бош правят друго изпълнение за да се подсигурят. В 90% от случаите се отлепя крачето а не че транзисота е пробил.

п.п. Ел. блока беше от 2000г. не от 2003 и 2004. Като махнах капачката .... отдолната страна беше 2000г.
Автодиагностика DIS , Отключване на Борд комютър, активиране на дневни светлини, . Продажба и адаптиране/пре програмиране на Дебитомери. Ремонт на ел. блока на ГНП(VP30, VP37 и VP44, ТДС, VE помпи) и реглаж и зацепване на помпи. Темпомат.0887771559
sonic
КОЛЕГА
Мнения: 92
Регистриран на: Сря Фев 17, 2010 10:35 pm
Местоположение: София, Толстой

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от sonic »

Май си тук само да черпиш инфо. Не ми отговаряй...
milennyc
КОЛЕГА
Мнения: 171
Регистриран на: Чет Ное 12, 2009 7:27 am

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от milennyc »

sonic написа:Май си тук само да черпиш инфо. Не ми отговаряй...
Май си тук само да дрънкаш, не ми отговаряй :lol:
Автодиагностика DIS , Отключване на Борд комютър, активиране на дневни светлини, . Продажба и адаптиране/пре програмиране на Дебитомери. Ремонт на ел. блока на ГНП(VP30, VP37 и VP44, ТДС, VE помпи) и реглаж и зацепване на помпи. Темпомат.0887771559
daniel4ou
Мнения: 2
Регистриран на: Нед Юли 18, 2010 12:43 am

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от daniel4ou »

milennyc написа:И сега да споделя един случай. Идва ми помпа, колата не пали.... чета помпата грешка 59. До тук добре... отварям помпата гледам транзистора ЗДРАВ, меря го не е пробил :lol: Обаче транзистора вместо да има 2 крачета в/у него има 3 крачета което много ме учуди. Добре че не беше проблема в него а в инкрементния сензор и клапана за количеството. След смяната им.... колата си пали като по учебник. Само исках да питам някой попадал ли е на такова нещо с 3 крачета. Имало случай и на VP30 с този транзистор. Та ако някой е сменял да сподели как го е вързвал новия транзистор.
Колега въпросната помпа е на един приятел и не се хвали че си свършил "работа" която не си. Колата наистина си пали като по учебник но не след "ремонта" извършен от теб, а след подмяна на помпата. Така че по-добре се похвали че си взел пари за помпа която не си направил. Мисля, че тези форуми са да си помагаме по някакъв начин, а не да се лъжем нали? След ремонта грешки имаше ли или това неискаш да го споделиш?! Колегата sonic правилно ти е казал "Май си тук само да черпиш инфо"
kiki
КОЛЕГА
Мнения: 66
Регистриран на: Вто Дек 08, 2009 11:06 am

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от kiki »

Сига се карахте де...., значи излизам прав като предположих,че допълнителното краче е за дублране и разпределяне на тока през по-голямо сечение.Явно до 30А ток идват малко множко за едно краче.Бош се учат в движение, както обикновенно на гърба на клиентите......
DEC SUPERSCAN II

ремонт и проверка на стенд Г.Н.П. Bosch VP44 / 30.
0888794435
Кирил Тодоров
daniel4ou
Мнения: 2
Регистриран на: Нед Юли 18, 2010 12:43 am

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от daniel4ou »

"Майсторе" Божо много те хвалеше ама ти голям мошенник излезе. Да вземеш да пратиш уж изгорелия клапан и лентовия кабел които казваш че си сменил, а защо ли същата грешка дава сега??? Ти маи от форумите си се научил да сменяш един транзистор и като видя, че тоя не е такъв реши да лъжеш момчето, че от клапана било, че от лентовия кабел и в краина сметка "ремонт" прави пък колата не не запали с тази помпа.
rockton
КОЛЕГА
Мнения: 595
Регистриран на: Вто Май 27, 2008 7:29 am
Местоположение: Захарна Фабрика

Re: БМВ е46 и VP44

Мнение от rockton »

milennyc написа:Колега не ме разбра. Транзистора има 3-крачета веки го знае.

И понеже сега колега ти си 30г. в занаята ми кажи как да свържем евентуално изгорял такъв транзистор

А понеже тук сте братя всички на Шишков, а този човек простичък пише това
Аман от разбирачи и профита
-Еми убаво си хортувах аз , - да се почне задълбочено с ...-Първи стъпки в електрониката...амаааа "колегата" milennyc взе че ми се разсърди!
-И не претендирам че съм "профи" както колегата казва, макар и с доста опит знам старата поговорка "човек се учи докато е жив" :idea:

Все пак "рекламата" на профито стои под никнейма

milennyc
Автодиагностика DIS , Отключване на Борд комютър, активиране на дневни светлини, . Продажба и адаптиране/пре програмиране на Дебитомери. Ремонт на ел. блока на ГНП(VP30, VP37 и VP44, ТДС, VE помпи) и реглаж и зацепване на помпи. Темпомат.0887771559

А аз не знам даже за какво се ползва "резервната гума" на атомобил :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
Заключено