Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

- Пропан-бутан<br>
- Метан
lelemale13
КОЛЕГА
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Ное 16, 2009 12:49 pm

Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от lelemale13 »

Ламбда сондата уж ми е от сащ denso но като е на тихи обороти се държеше все едно е с огромно вътрешно съпротивление и кондензатора от 30нфна ламбда контрола и 20нф на CPU на колата успява едвам и за доста време да го разреди. Сложих буфер с операционен усилвател на който се наложи да сложа и инвертор на напрежение за отрицателното захранване и с с него оборотите на свободен ход се оправиха и вървенето се промени осезаемо мощността идва плавно а не на стъпки и според настроението.
Въпроса ми е че ламбда контрола реагира бавно и не успява да настрой сместа както трябва на свободен ход, непрекъснато отваря и затваря но по малко от преди и това се вижда по претрисането. Дали това не е от бавната реакция на ламбдата или нещо от маркучите на газовата, дълги са. Не съм професионалист но ламбда контрола си го слагах сам и не знам дали съм сложил стъпковото моторче където трябва. В момента е сложено с един маркуч до изпарителя който е приблизително дълъг 8-5см и след това има два дълги маркуча до плочката. В момента стъпките са ограничени да 20 и сместа си стои малко богата но оборотите са добре. Ламбда контрола е ланди les04 с последни фирмуер но разлика няма
ivailoradoev
КОЛЕГА
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Ное 03, 2008 8:19 pm
Местоположение: софия

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от ivailoradoev »

даи една снимка да го видим тоя лес4 аз съм лес2 и честно не знаех че има такъв,захранващият маркуч демек с големият диаметър гледаи дае дългият стъпковият след него и максимално близо до плочката стъпковият де,при мен големият е наи много 10 см а после още 10 пак със същият диаметър гледах плочката да не мие с два 10 мм отвора а с един 16 мм,и така реагира бързо и храни добре,стъпките на корекция трябва да са ти в границите на +25 -25 общо 50 тина на горе и на долу на стъпковият излезешли извън това значи плочката ти е голяма,ако си под това по върви по не прави проблеми,при мен долната граница е 50 стъпки дефола ми е на 60 и мах 120 ,под 50 студен старт е не стабилна и така на татак много е дълга тема та успех :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
газовите уредби дават алтернативата от която имах нужда
lelemale13
КОЛЕГА
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Ное 16, 2009 12:49 pm

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от lelemale13 »

Мисля че е като твоя. При мен след стъпковия има къс маркуч после тройник и дълги по тънки маркучи до плочката, има 2 "входа". Ще ги скъся и дано се оправи че като карам гледам че стъпкович непрекъснато се върти макар и в малки граници. Като я запаля топла на бензин или като позагрее малко оборотите се мятат бясно :) от почти изгаснало до все едно съм настъпил газта рязко после се оправят сигурно като заработи ламбдата. Явно компютъра помни как е било на газ. Ще скъся маркучите и сигурно ще сменя някой от тях, благодаря за съвета. И аз подозирах тях но сигурно ако не ми беше каза щях да ги оставя така с надеждата че е газ и в крайна сметка и не би трябвало да има чак толкова голяма инертност.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от ivanovbg »

Колеги как ги четете тези стъпки?Имам една ламда контрола на аеб и там пише с комп ама не можах да намеря схема на кабела и софтуера .Искам да си поиграя малко и с него-не че имам нужда :lol: .Аз съм монтирал едно стъпково от опел2000кубика с малка доработка и съм го вързал на мястото на дюзите.Сместа ми е идеална и реакцията е по бърза от ламда контрола,ама може да не съм го настроил правилно защото няма с какво да гледам стъпките.Настройвах го по инструкциите от АЕБ и газ анализатор.Ще съм ви много благодарен за повече инфо.
Ако можеш дай и малко повече инфо за колата.Ламда сондата можеш да я имитираш но тогава не показва правилно сместа,а за един двигател това е най-важното.Аз така патих с колата на сина-опел.Неговата сонда беше умряла-сложих една от хонда здрава с един кабел-денсо.Явно параметрите и са други -колата се побърка и на бензин и газ.Докато не сложих такава като за модела(пак денсо) не се оправи.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ivailoradoev
КОЛЕГА
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Ное 03, 2008 8:19 pm
Местоположение: софия

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от ivailoradoev »

еи това е интересно даи схема как си го направил,че така сам нещо не схванах мого добре,а за ламбда контрола даи модел ,качи една две снимки,инак стази информация до тук за никаде не сме,ще помагаме с каквото можем ,имаи на предвид че аев прави всички останали та и моито кето е ланди рензо,така че все няккава работа ще свършим :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.aeb.it/products/feedback-systems
ето тук виж кажи кое е товито чудо
газовите уредби дават алтернативата от която имах нужда
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от ivanovbg »

Ламбда контрола ми е http://www.aeb.it/products/feedback-systems/voila
А това го закачам на мястото на моторчето, а кабелите директно ги връзвам на мястото на дюзите( http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f=27&t=2581 ).С реле се превключват или дюзите или то.Оригиналното болтче го махнах и навих друго за да мога да регулирам началното отваряне(с оргиналната настройка стои малко отворено и като започваш да пускаш импулси първо затваря).
Свършиха ми батериите на апаратчето и не мога да ви изпратя сега и снимка на схемата.
Има и един резистор подбран опитно за начално подмагнитване.И малко и софтуера се пипа - гориво и аванс .Сложил съм си и ламбда монитора на дитекс за да следя какво се случва при реално каране.Доволен съм от него -показва добре смесите и в движение(е не като със широколентова сонда :lol: ),но все пак достатъчна точност за целта.Не мърдам от зеления сектор -както на бензин.Доста по пъргава стана,а и разхода спадна с близо 1 литър спрямо ламбда контрола-при равни други условия(софтуера е същия).
Отдавам го на това че оригинално софтуера гаси дюзите на принудителен празен ход и по този начин ми спира и газта,и реакцията на оргиналния комп е по бърза(а и се адаптира по време на каране)-или че не съм настроил ламбда контрола по тези стъпки както пише в инструкцията.
Не знам как е с ГИ но си мисля че няма да има разлика.Нямам и емулатор на ламбда сондата и компа не записва никакви грешки.Вече и навъртях така около 2000км откакто съм с моторчето.
Между другото опитах с газови дюзи да ги управлявам с компа на колата но неможах да постигна искания ефект поради невъзможноста да измервам налягането на газта при всички режими и температури и съответно адекватно да регулирам сместа,картите за гориво не ми стигнаха.Оказа се управлението на дюзите най малкия проблем.
Въобще не можах да докарам качествени смеси гориво въздух и се отказах от тази идея.А и цената почна да се доближава до цената на ГИ и цялото начинание се обезмисли.
Идеята ми беше да видя дали съм направил нещо по добро от ламбда контрола или е въпрос на настройки.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ivailoradoev
КОЛЕГА
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Ное 03, 2008 8:19 pm
Местоположение: софия

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от ivailoradoev »

ето ти софтуера http://jdmfsm.info/Auto/--General--/Gas/Voila/
комуникацията става с прост мах232 по к и л,или ето това ти върши работа
http://www.sirius-pcb.com/index.php?mod ... g&show=358ето и разпиновката
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic377127.htmlна татак си ти,софтуера е елементарен разгледаиго и щети стане ясно,а колкото до това с дюзите по принцип става ето една фирма дето го пави оспешноhttp://www.icomitalia.it/lang1/imp_jtg.html
http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1това чудо доиде при мен и мога да ти кажа че бачкаше перфектно а в компа немаше нищо същественоhttp://img152.imageshack.us/i/img1499vermu1.jpg/въпроса е че помпата в газовата бутилка подържа мин 5 бара и така на татак :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
газовите уредби дават алтернативата от която имах нужда
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от ivanovbg »

Утре ще го пробвам това.А кой от 4-те софтуера е или който стане?Имам един К-Л на дитекс -с него ще го пробвам,ако ли не ще си поръчам един такъв.
На моята инструкция пише че се връзва някакъв тестер с три светодиода за ламбда сензора. Дали тази програма индицира и това?
А това за течната газ го знам отдавна.В София също го монтират ,но цената си е височка.По скоро помпата -около600 евро и нагоре.Дюзите се настройват с тестер и с подложки им определят дебита с някаква течност-явно по някаква формула се изчислява корекцията за газ.Ако те интересува ще ти кача и ценовата им листа.Преди няколко месеца ми я дадоха и не вярвам да има някакви драстични промени :lol: .При нас на диното тествахме едно субаро2000турбо и на газ и на бензин нямаше никаква разлика в мощностите,макар че бяха казали на клиента че би трябвало на газ да е по висока.(Компа) дето зе закача не е нищо друго освен превключвател на дюзите.На вид дюзите много приличат на дюзи за моноинжекцион,но вътре както ми обясниха са с тефлон за да не залепват при ниската температура и едната е към 60 евро.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
lelemale13
КОЛЕГА
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Ное 16, 2009 12:49 pm

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от lelemale13 »

За схема за буферчето на ламбда сондта ли питаш ще го начертая че го измислях в движение. Софтуера на ламбда контрола показва стъпките,. Аз май имам и проблеми по колата(хонда сивик) капачката на делкото и палеца не са много добре а и свещите май са едно менте.
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от ivanovbg »

lelemale13 написа:За схема за буферчето на ламбда сондта ли питаш ще го начертая че го измислях в движение. Софтуера на ламбда контрола показва стъпките,. Аз май имам и проблеми по колата(хонда сивик) капачката на делкото и палеца не са много добре а и свещите май са едно менте.
Да интересно ми е все пак,ако може с разяснение кое какво прави-особено кондензаторите за какво са.Никога не съм ползвал буфер,а и японките без ламбда сонда умират -много им е бърза реакцията и сондите им са прекалено чуствителни.Мога да ти пратя и аз една схема на забавител ама е с доста по голям кондензатор.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
lelemale13
КОЛЕГА
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Ное 16, 2009 12:49 pm

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от lelemale13 »

Прати схемата, не знаех че бързите ламбди сонди могат да създадат проблем, при мен проблема е точно обратния. Ланда сондата едва разреждаше кондензатор от няколко нанофарада(20нф + 30нф) Като дадох на ланда соната да е свързана и към компютъра на колата без емулатор в началото като дам газ стъпковото моторче стой на 126 и после почва да се върти около 88-106 приблизително, толкова бавно реагираше заради 50нф и все още се питам дали тая сонда е във вред. Сега като слагах буферчето щом откача захранването му оборотите пропадат :) на бензин и като я запаля на бензин топла но като е минало малко време за да истинен колектора и оборотите почват да се мятат:) докато загрее сондата.

Няма никакъв кондензатор, точно кондензатора забавяше реакцията и за това сложих буфер. За точните интегрални схеми който ползвам ще ги видя тия дни, ще сменям входното съпротивление сега 10М ома. С 2 думи ОУ TL082(отпоих го от една платка) ползвам единия канал. инвертираштия вход е свързан направо към изхода(така има 1,9mV напрежение на несиметрия но мисля че не проблем) на входа има един кондензатор и съпротивление към маса 10М ома и няколко пикофарада който едва ли играят някаква роля. на изхода има 10К ома последователно и това е. Захранването задължително трябва да двуполярно и затова ползвам един инвертор на напрежение който е с един кондензатор така елементите са му по малко а също и стабилизирам входното напрежение с 78L05 но съм добавил един свето диод на средния крак та напрежението му се дигна на 6,8V а и свети :) има и някаква индуктивност и кондензатор преди стабилизатора за да филтрира захранването за всеки случай.
Ако искаш точната схема ще я начертая но сега малко ме мързи.

Контрола изглежда точно така но е за 4 инжектора(емулатора на инжекторите не става за моята слагам 2 съпротивления по 18 ома)
Изображение
ivanovbg
КОЛЕГА
Мнения: 2273
Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от ivanovbg »

http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f=27&t=2585 тук го постнах мойто
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
ivailoradoev
КОЛЕГА
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Ное 03, 2008 8:19 pm
Местоположение: софия

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от ivailoradoev »

абе ви ме кефите,обичате да си осложнявате живата,скука ли ви гони,хората са разработвали тия електроники с години,вкарвали са опита от годините натрупани с предишните модели,а вие седнахте да подобрявате модела,замислихте ли се за повредена сонда,ако ли не ,тогава вашто чудо дето са ти го продали не случаино за 80 лева е аут,всики ден правя такива или ако не всеки то често ама такива проблеми като ваште,направо ме свалихте на земята :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
газовите уредби дават алтернативата от която имах нужда
lelemale13
КОЛЕГА
Мнения: 39
Регистриран на: Пон Ное 16, 2009 12:49 pm

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от lelemale13 »

На архива има парола :)
Чак да нямам работа, намира се но свободно време за сега много а и скука също много. За хондите трябва да се слага оригинални сонди между 400 и 500лв. са. Моята е 45лв. и за няма и още 5лв. заработи като с оригинална. Ланда контрола си работи добре вече. Като ми се развали копчето за превключване газ бензин рещих да взема нещо по добро и се почна с глупостите :lol: Сондата малко ме съмнява но тя е уневирсална и може да си е такава, вече работи и тя добре.
ivailoradoev
КОЛЕГА
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Ное 03, 2008 8:19 pm
Местоположение: софия

Re: Кака реших проблема с не оригиналната ламбда, и 1 въпрос

Мнение от ivailoradoev »

http://dox.bg/files/dw?a=dac9b334e8 ето повечко за аи ком
газовите уредби дават алтернативата от която имах нужда
Публикувай отговор