Страница 1 от 2

MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Пет Май 07, 2010 2:40 pm
от vankopestera
Здравейте, имам следния проблем - това Vito не може да вдигне повече от 3000 оборота. Имаше няколко проблема - запушен маркуч на МАП-а и не отчиташе налягането на турбото, записва клапана за гасенето - имаше проблем в ГНП-то и не гаснеше при активиране на клапана - този проблем е оправен сега си гасне, но интересното е че пак записва клапана и то само на контакт а не при палене и гасене. След отстраняването на тези проблеми продължава да не вдига повече от 3000 оборота. Интересното е че точно до там ограничава като е на място и би трябвало в движение да се изфорсира, което не става. Държи се така, все едно компа не отчита че колата се движи. Това нямам идея как да го проверя. На актуални стойности няма скорост на колата. До колкото разбрах сигнала си го получава по CAN от ABS - а, а CAN комуникациите ги дава, че са добре, ABS-а няма никакви проблеми.
Вече ззапънах яко. Ако някой има идея може да сподели.

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Пет Май 07, 2010 3:25 pm
от gergesevlievo
CDI ли е мотора ?

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Пет Май 07, 2010 3:38 pm
от rabotnika
провери изключвателя на съединителя там често създава ядове и прави точно така

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Пет Май 07, 2010 4:05 pm
от gergesevlievo
Преди около месец мои колеги бяха брадясали с абсолютно същия проблем на СДИ , дойдоха при мен за помощ - сменили клапана , но не могат да изтрият грешката ( аз разполагам със Стардиагноза) . И аз не успях , активирах клапана , но мотора не реагираше по никакъв начин . После учудващо грешката стана временна и колата се форсираше и на място , докато не я угасихме и .....всичко отначало . Усъмних се в регулатора на налягането- сменихме го , после цялата помпа , свалихме сондата в резервоара . Най-накрая сменихме подкачващата помпа , проба в движение - ОК , но въпросната грешка продължи да си изкача като актуална при подаване на контакт и сменя статуса след запалване . Не предизвиква запалване на чека , колата има мощност . На мен ми писна двудневната загубана време и оставих нещата до там . Ако успееш да пребориш проблемът докрай-пиши , ще ми бъде интересно .

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Пет Май 07, 2010 5:36 pm
от Todio
Провери куплунга на компа, да не е зеленясъл и както колегата каза ключа на съединителя. Ако са прали салона, може да очакваш подобни гадости.

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Съб Май 08, 2010 7:40 pm
от bradata
ако мотора е cdi това му е аварийния режим около 3000 оборота .онзи ден се занимавах с едно вито 2004 година ,беше му се скапала клапата на входящия въздух /актуратор на потока/,оправиха я ,на другия ден ,при тест със стар диагнозата ,ми даде небезупречна работа на EGR клапана.и при всяка такава грешка 3000 оборота. така че ако е cdi на диагнозата докато не му се изчистят всички проблеми няма да тръгне,инъче е самолет, със 6 степенна кутия е направо лети като си е наред всичко.

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Нед Май 09, 2010 4:26 pm
от KLESHTITE
докато не изгасиш грешката с клапана няма да тръгне закачи един нов клапан ако не се оправи го закачи директно на компа на буксата нали говорим за пласмасовия до помпата

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Пон Май 10, 2010 10:09 am
от vankopestera
Здравейте, колеги. Днес продължавам да се боря. Проверих ключа на съединителя - наред . Клапана го сменях с нов - не се оправя. Ще пробвам с новия да го забода директно на компа, въпреки че описанието на грешката не е късо или прекъснал ами бавно гаснене, което е още по странно защото я записва без да го паля. А за авариен режим не знам, защото преди време друго Vito пак 110CDI имах същия проблем със клапана, но тогава просто си светеше лампата и записваше постоянно грешката, но колата си вървеше идеално.

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Пон Май 10, 2010 7:23 pm
от ivanovbg
имал съм досега два такива случая-единия беше от мокър комп(сменяли са стълото и как беше влезнала вода там незнам)
Втория беше от дебитомера.

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Пон Май 10, 2010 8:05 pm
от vankopestera
Тоя няма дебитомер. В ESI-то пише, че дебитомер и клапа за затваряне на входящия въздух имат само тези които са Евро 2. Тоя явно е по-стар. А компа го свалях - няма нищо видимо, никаква влага. Но вече всичко ме насочва към него и утре ще търся да го смена за проба.

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Пон Май 10, 2010 9:48 pm
от KLESHTITE
боцни го на компа и ако не се оправи и вземеш нов комп той може и да не търси клапан но ще иска дебитомер

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Пон Май 10, 2010 9:51 pm
от KLESHTITE
имах същия проблем с един спринтер така го оправих но като не е на място гори клапана през месец а това че не гасне не е от него

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Пон Май 10, 2010 10:18 pm
от ivanovbg
Боцни се на датчика за налягането на рейла с осцилоскоп и сравни осцилограмите.Може и да имаш малък проблем с помпата или с някоя дюза и да му пада налягането на изгасена кола.Не си спомням колко беше остатъчно но по осцилограмите си личи.Тези компютри са доста здрави.

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Вто Май 11, 2010 10:03 am
от vankopestera
Интересното е, че обяснението на грешката е не късо или прекъснала верига, а неправилно падане на налягането - до тук добре, но проблема е, че след като колата е стояла без да е палена дълго време иналягането си е паднало каквото си е паднало и няма вече за каде да се променя, трия грешката и без да паля давам на контакт няколко пъти и пак я записва.

Re: MB Vito 110 CDI - Ограничава на 3000 оборота

Публикувано на: Сря Май 12, 2010 8:27 am
от YuliGeorgiev
viewtopic.php?f=18&t=664
Само че тогава не съм написал решението :oops:
Оказа се че има строшена една от пружините на единия елемент в комън райл-помпата.
Незнам по каква причина това отклонение в наляганията КТС-а го четеше като дефектен клапан за гасене :shock: