Страница 1 от 3

Спиране на помпа

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 10:28 am
от noize
Понеже имаше няколко теми може да се направим 1 за и против.
Първо ще пища неща от личен опит:
При конвеционални уредби спираме помпата чрез реле в прага на колата плюс се взима от ключа.Плюсове: Помпата не работи напразно докато колата е на газ, не се съпви помпата ако налягането се покачи,(в случай че при спрени дюзи не може да циркулира с нормален дебит)
Минуси: Дюзите не се охлаждат, задръстват се повече.
Преди на колата чистих дюзите по крайно първобитен начин... във железно лигенче пълно с ацетон слагах дюзите и със 9 волтова батерия ги отварях да мине ацетона... Ама едни колеги наблизо ги чистат по ефективно с ултразвук и за 10-20лв си струва.

При ГИ става малко по сложно... В системите, с които работим не е изведен плюс от компютъра за спиране на помпа, и няма кумолиран плюс, който да спира пампата когато дюзите на газ работят.Така че засега на ГИ помпата не я спираме, при краъно желание на клиента слагаме ЦК ключ гой да си я спира и пуска сам ама според мен е абсолютно безсмислено, защото ако му свърши газта компютъра автоматично минава на бензин а помпата като е изключена тая опция отпада.


Кажете какво мислите по въпроса, мнени, предложения във всеки случай ще са полезни както на мен така и на други колеги.

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 3:49 pm
от rangel1
:roll:

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 6:15 pm
от gt40
Всяка газова има клапан, а някои и при бутилката :!:

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 6:53 pm
от VOLUMAX
И аз нищо не разбирам ... ама се чудя защо трябва да се обсъжда нещо , което всеки средно технически грамотен човек трябва да може да си прецени кое,как,дали и защо :?:

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 8:19 pm
от noize
1во при ГИ няма клапана се отваря при подаване на контакт ама колата работи на бензин... трябва да се спре тогава когато започнат да работят дюзите


2ро Искам да споделят мнение защото това ще подобри моята, и на други колеги работа върху коли.

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 9:45 pm
от MATRIX
Дадох си мнението по този въпрос в темата за бардолинито.
Но ако все пак искате да спрете помпата, трябва да вземете "+" от клапана за газта и да го подадете на реле ,което трябва да изчака околу 1 мин преди да отвори(прави се с една малка електроника).Релето трябва да не е за по-малък ток от 30А,защото при нормална работа на бензин,когато помпата се включва пиковият ток е над 20А тоя пик трябва да мине през нормално затворения контак на това реле!

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 6:02 am
от gt40
Това може да помогне: http://vikiwat.com/product.php?producti ... =57&page=1 . Работи стабилно в автомобили пробвано.

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 10:30 am
от noize
Интересно...

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 7:04 pm
от robygas
От цялата тема нищо не разбрах ,камо ли от това реле- време. Какво общо има със спирането на помпата? :cry: Все си мисля, че всеки нормален газаджия може да включи и ли изключи каквото е необходимо с релета. и от какъв зор трябва да се спира помпата при Г.И. ???

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 7:59 pm
от noize
Ами една от основните функции при всяка уредба е колата ДА работи на газ тоест не трябва да работи на бензин... и при ГИ и при конвекционална уредба дюзите се спират по един или друг начин и помпата МОЖЕ да се спре, въпроса е дали е необходимо или не.
Относно плюса казах по нагоре ...При ГИ, помпата трябва да се спре когато започнат да работят дюзите а не когато отвори клапана ... релето е добра идея ама не е изпълнимо щото колата има и други условия освен времето. температура, налягане и тн. които не винаги са еднакви, още повече зимата.


Засега единственото изпълнимо е ЦК ключе и действа и като имобилайзер (взимаме хляба на колеги алармаджии... имахме случай когато един с дизел беше дошъл да му сложим ЦК ключе на помпата :D :D :D )

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Чет Окт 22, 2009 3:59 pm
от robygas
Не ме разбра колега. Имам някакви познания в областа и зная как работят системите. Не мога да разбера за какъв дявол някои ще се хване да спира помпа при Г.И., след като това не е предвидено и даже в класните уредби има предупреждение- "НЕ СПИРАЙТЕ БЕНЗ. ПОМПА". Не разбирам кой нормален ще вземе да утрепа една от най важните функций , а имено преминаването автоматично на бензин. Или въпросният клиент ще предпочете да се очисти докато изпреварвайки колата му забие муцуна и почне да търси начин да пусне помпата. И не на последно място спирането на последната е нож с две остриета дори при обикновената уредба. Не случайно си има схеми за моделите които това се прави още при монтажа.

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Чет Окт 22, 2009 4:57 pm
от noize
При ГИ бензиновата помпа си върши същата работа като на обикновенната уредба... И пак при ГИ спирам помпа само при желание на клиента... иначе при обикновенна винаги с реле и си е чиста работата... и на мойта кола съм спрял помпата(не съм с ГИ) като видя че забива муцуна превключвам на бензин и това е

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Чет Окт 22, 2009 10:30 pm
от MATRIX
noize написа:Относно плюса казах по нагоре ...При ГИ, помпата трябва да се спре когато започнат да работят дюзите а не когато отвори клапана ... релето е добра идея ама не е изпълнимо щото колата има и други условия освен времето. температура, налягане и тн. които не винаги са еднакви, още повече зимата.
Всички ГИ включеат релето на газта след като е достигната необходимата температура и има достатъчно налягане на газта ,които се задават от софтуера за настройка без значение дали е зима или лято! Просто зимата ще работи повечко на бензин за да достигне температурата на включване..
noize написа: Не разбирам кой нормален ще вземе да утрепа една от най важните функций , а имено преминаването автоматично на бензин.
Не съм съгласен,че това е една от "най-важните функций" всяки нормално монтиран ГИ има нивомер и колкото и да е неточен може да ти покаже кога свършва газта! И отиваш и зареждаш...По същата логика ако си караш на бензин и негледаш бензиномера, и решиш да изпревариш ,и ти забие муцуната на какво ще превключи колата....?

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Пет Окт 23, 2009 8:54 am
от noize
И двете грешни, поне при системите, с които работя.Плюс на клапана на евро сондатата на изпарителя идва още при подаване на контакт и при необходимите условия се включват дюзите.
И колата превключва обратно на бензин когато налягането на газта падне под определена стойност, зададена предварително.

Re: Спиране на помпа

Публикувано на: Пет Окт 23, 2009 8:31 pm
от MATRIX
Колега незнам с какви ГИ работиш,но вкючването на газовия клапан с контакта за мен е неоправдано!(освен ако тези дето са я правили не са искали газта да бъде загрята и маркуча до рейката пълен,за да не се усети превкючването...само предполагам)
В масовите ГИ релето което подава + на клапана подава и + на рейката. Провери дали в системата,която ползваш + на рейката е през контакт или идва когато започне да щрака.
Ако идва със започването на щракането на него трябва да се вържеш ако ли не, трябва да ползваш импулс от 1-ви цилиндър на газовата рейка, но там импулсите са "-", за да вържеш релето.Имам скромни познания в програмирането и си написах софтуер на микроконтролер PIC12C629 за такова изчакващо реле...но ако много искаш да спираш помапата в системата,която ползваш провери тези неща хубаво,напиши ми ги (кое кога включва и тн.) и ще гледам да намеря малко време да ти драсна един софт и да ти го пратя.После можеш да си програмираш колкото искаш процесорчета цената им мисля,че е колу 1лв има ги в комет.
А колкото до превключването от газ/бенз исках да подчертая, че не е важна функция,а по скоро екстра...Сещам се за един случай дето клиент на фобос още преди години в първите им разработки си кара колата някаде покрай плевен в 12.30 през ноща и му свършва газта.Колата обръща на бенз.,човека невидял че от зелена свети червена лампичка но имало само 5 кила в резервоара и угаснал някъда в нивите покрай плевен...добре че имал обхват на телефона ,че се обадил на шефа на фобос да идва да го дърпа :lol: ...май след това сложиха зумер вътре да врещи като обръща на бенз...