Спиране на помпа

- Пропан-бутан<br>
- Метан
noize
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Съб Авг 08, 2009 12:19 pm
Обратна връзка:

Спиране на помпа

Мнение от noize »

Понеже имаше няколко теми може да се направим 1 за и против.
Първо ще пища неща от личен опит:
При конвеционални уредби спираме помпата чрез реле в прага на колата плюс се взима от ключа.Плюсове: Помпата не работи напразно докато колата е на газ, не се съпви помпата ако налягането се покачи,(в случай че при спрени дюзи не може да циркулира с нормален дебит)
Минуси: Дюзите не се охлаждат, задръстват се повече.
Преди на колата чистих дюзите по крайно първобитен начин... във железно лигенче пълно с ацетон слагах дюзите и със 9 волтова батерия ги отварях да мине ацетона... Ама едни колеги наблизо ги чистат по ефективно с ултразвук и за 10-20лв си струва.

При ГИ става малко по сложно... В системите, с които работим не е изведен плюс от компютъра за спиране на помпа, и няма кумолиран плюс, който да спира пампата когато дюзите на газ работят.Така че засега на ГИ помпата не я спираме, при краъно желание на клиента слагаме ЦК ключ гой да си я спира и пуска сам ама според мен е абсолютно безсмислено, защото ако му свърши газта компютъра автоматично минава на бензин а помпата като е изключена тая опция отпада.


Кажете какво мислите по въпроса, мнени, предложения във всеки случай ще са полезни както на мен така и на други колеги.
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства
rangel1
КОЛЕГА
Мнения: 630
Регистриран на: Пон Апр 20, 2009 6:36 pm
Местоположение: Русе

Re: Спиране на помпа

Мнение от rangel1 »

:roll:
Последно промяна от rangel1 на Нед Мар 14, 2010 10:31 pm, променено общо 1 път.
gt40
КОЛЕГА
Мнения: 387
Регистриран на: Пон Окт 13, 2008 7:06 pm
Местоположение: София

Re: Спиране на помпа

Мнение от gt40 »

Всяка газова има клапан, а някои и при бутилката :!:
VOLUMAX
КОЛЕГА
Мнения: 222
Регистриран на: Чет Яну 19, 2006 9:25 pm
Местоположение: РУСЕ
Обратна връзка:

Re: Спиране на помпа

Мнение от VOLUMAX »

И аз нищо не разбирам ... ама се чудя защо трябва да се обсъжда нещо , което всеки средно технически грамотен човек трябва да може да си прецени кое,как,дали и защо :?:
КТМ is the BEST fuck the rest !
noize
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Съб Авг 08, 2009 12:19 pm
Обратна връзка:

Re: Спиране на помпа

Мнение от noize »

1во при ГИ няма клапана се отваря при подаване на контакт ама колата работи на бензин... трябва да се спре тогава когато започнат да работят дюзите


2ро Искам да споделят мнение защото това ще подобри моята, и на други колеги работа върху коли.
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства
MATRIX
Мнения: 14
Регистриран на: Пет Окт 16, 2009 11:57 pm

Re: Спиране на помпа

Мнение от MATRIX »

Дадох си мнението по този въпрос в темата за бардолинито.
Но ако все пак искате да спрете помпата, трябва да вземете "+" от клапана за газта и да го подадете на реле ,което трябва да изчака околу 1 мин преди да отвори(прави се с една малка електроника).Релето трябва да не е за по-малък ток от 30А,защото при нормална работа на бензин,когато помпата се включва пиковият ток е над 20А тоя пик трябва да мине през нормално затворения контак на това реле!
gt40
КОЛЕГА
Мнения: 387
Регистриран на: Пон Окт 13, 2008 7:06 pm
Местоположение: София

Re: Спиране на помпа

Мнение от gt40 »

Това може да помогне: http://vikiwat.com/product.php?producti ... =57&page=1 . Работи стабилно в автомобили пробвано.
noize
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Съб Авг 08, 2009 12:19 pm
Обратна връзка:

Re: Спиране на помпа

Мнение от noize »

Интересно...
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства
robygas
Мнения: 14
Регистриран на: Чет Авг 27, 2009 3:36 pm

Re: Спиране на помпа

Мнение от robygas »

От цялата тема нищо не разбрах ,камо ли от това реле- време. Какво общо има със спирането на помпата? :cry: Все си мисля, че всеки нормален газаджия може да включи и ли изключи каквото е необходимо с релета. и от какъв зор трябва да се спира помпата при Г.И. ???
noize
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Съб Авг 08, 2009 12:19 pm
Обратна връзка:

Re: Спиране на помпа

Мнение от noize »

Ами една от основните функции при всяка уредба е колата ДА работи на газ тоест не трябва да работи на бензин... и при ГИ и при конвекционална уредба дюзите се спират по един или друг начин и помпата МОЖЕ да се спре, въпроса е дали е необходимо или не.
Относно плюса казах по нагоре ...При ГИ, помпата трябва да се спре когато започнат да работят дюзите а не когато отвори клапана ... релето е добра идея ама не е изпълнимо щото колата има и други условия освен времето. температура, налягане и тн. които не винаги са еднакви, още повече зимата.


Засега единственото изпълнимо е ЦК ключе и действа и като имобилайзер (взимаме хляба на колеги алармаджии... имахме случай когато един с дизел беше дошъл да му сложим ЦК ключе на помпата :D :D :D )
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства
robygas
Мнения: 14
Регистриран на: Чет Авг 27, 2009 3:36 pm

Re: Спиране на помпа

Мнение от robygas »

Не ме разбра колега. Имам някакви познания в областа и зная как работят системите. Не мога да разбера за какъв дявол някои ще се хване да спира помпа при Г.И., след като това не е предвидено и даже в класните уредби има предупреждение- "НЕ СПИРАЙТЕ БЕНЗ. ПОМПА". Не разбирам кой нормален ще вземе да утрепа една от най важните функций , а имено преминаването автоматично на бензин. Или въпросният клиент ще предпочете да се очисти докато изпреварвайки колата му забие муцуна и почне да търси начин да пусне помпата. И не на последно място спирането на последната е нож с две остриета дори при обикновената уредба. Не случайно си има схеми за моделите които това се прави още при монтажа.
noize
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Съб Авг 08, 2009 12:19 pm
Обратна връзка:

Re: Спиране на помпа

Мнение от noize »

При ГИ бензиновата помпа си върши същата работа като на обикновенната уредба... И пак при ГИ спирам помпа само при желание на клиента... иначе при обикновенна винаги с реле и си е чиста работата... и на мойта кола съм спрял помпата(не съм с ГИ) като видя че забива муцуна превключвам на бензин и това е
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства
MATRIX
Мнения: 14
Регистриран на: Пет Окт 16, 2009 11:57 pm

Re: Спиране на помпа

Мнение от MATRIX »

noize написа:Относно плюса казах по нагоре ...При ГИ, помпата трябва да се спре когато започнат да работят дюзите а не когато отвори клапана ... релето е добра идея ама не е изпълнимо щото колата има и други условия освен времето. температура, налягане и тн. които не винаги са еднакви, още повече зимата.
Всички ГИ включеат релето на газта след като е достигната необходимата температура и има достатъчно налягане на газта ,които се задават от софтуера за настройка без значение дали е зима или лято! Просто зимата ще работи повечко на бензин за да достигне температурата на включване..
noize написа: Не разбирам кой нормален ще вземе да утрепа една от най важните функций , а имено преминаването автоматично на бензин.
Не съм съгласен,че това е една от "най-важните функций" всяки нормално монтиран ГИ има нивомер и колкото и да е неточен може да ти покаже кога свършва газта! И отиваш и зареждаш...По същата логика ако си караш на бензин и негледаш бензиномера, и решиш да изпревариш ,и ти забие муцуната на какво ще превключи колата....?
noize
КОЛЕГА
Мнения: 77
Регистриран на: Съб Авг 08, 2009 12:19 pm
Обратна връзка:

Re: Спиране на помпа

Мнение от noize »

И двете грешни, поне при системите, с които работя.Плюс на клапана на евро сондатата на изпарителя идва още при подаване на контакт и при необходимите условия се включват дюзите.
И колата превключва обратно на бензин когато налягането на газта падне под определена стойност, зададена предварително.
www.nofire.free.bg - Форум за огнени изкуства
MATRIX
Мнения: 14
Регистриран на: Пет Окт 16, 2009 11:57 pm

Re: Спиране на помпа

Мнение от MATRIX »

Колега незнам с какви ГИ работиш,но вкючването на газовия клапан с контакта за мен е неоправдано!(освен ако тези дето са я правили не са искали газта да бъде загрята и маркуча до рейката пълен,за да не се усети превкючването...само предполагам)
В масовите ГИ релето което подава + на клапана подава и + на рейката. Провери дали в системата,която ползваш + на рейката е през контакт или идва когато започне да щрака.
Ако идва със започването на щракането на него трябва да се вържеш ако ли не, трябва да ползваш импулс от 1-ви цилиндър на газовата рейка, но там импулсите са "-", за да вържеш релето.Имам скромни познания в програмирането и си написах софтуер на микроконтролер PIC12C629 за такова изчакващо реле...но ако много искаш да спираш помапата в системата,която ползваш провери тези неща хубаво,напиши ми ги (кое кога включва и тн.) и ще гледам да намеря малко време да ти драсна един софт и да ти го пратя.После можеш да си програмираш колкото искаш процесорчета цената им мисля,че е колу 1лв има ги в комет.
А колкото до превключването от газ/бенз исках да подчертая, че не е важна функция,а по скоро екстра...Сещам се за един случай дето клиент на фобос още преди години в първите им разработки си кара колата някаде покрай плевен в 12.30 през ноща и му свършва газта.Колата обръща на бенз.,човека невидял че от зелена свети червена лампичка но имало само 5 кила в резервоара и угаснал някъда в нивите покрай плевен...добре че имал обхват на телефона ,че се обадил на шефа на фобос да идва да го дърпа :lol: ...май след това сложиха зумер вътре да врещи като обръща на бенз...
Публикувай отговор