Страница 1 от 2

Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Пет Дек 12, 2008 5:11 pm
от na4red
Мотора е 1.6 бензин (1F) .Гасне от време на време в движение .Изкарва грешка 00515 hall sender G40 - no signal :roll:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Пет Дек 12, 2008 5:17 pm
от mitko
Ми то си казва прекъсва датчика на хол.

Best regards

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Пет Дек 12, 2008 5:23 pm
от na4red
И аз това казах колега - исках просто да съм сигурен.Понякога тази терминология ме побърква .Благодаря за отговора :wink:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Вто Дек 16, 2008 10:59 am
от bobolin4o
Само да спомена, че всяка моноинжекция Бош вади тая грешка, когато мотора не е запален... :wink:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Вто Дек 16, 2008 2:57 pm
от na4red
Тествах колата на запален и незапален двигател - и 2-та случая вадеше тази грешка благодаря колега :wink:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Вто Дек 16, 2008 6:16 pm
от bobolin4o
Е оправи ли я?
На запален двигател грешката не се ли трие, щото е безумие да вади грешка на работещ двигател - все пак това е датчик колянов вал, как ще работи и ще казва, че датчика е прекъснал ...

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Вто Дек 16, 2008 6:47 pm
от dent
аз имах такъв случай с един Голф GTI 150hp , гаснеше на ниски обороти, а в последствие започна и да не пали всеки път. След като изтрия грешката за датчика на Хол пак се появяваше и на запален двигател , ама клиента беше някъв тъпак и не искаше да го сменяме ; изпратих го поживо поздраво със счупената му "бегачка" . :evil: :twisted: 8)

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Вто Дек 16, 2008 8:17 pm
от bobolin4o
dent написа:аз имах такъв случай с един Голф GTI 150hp , гаснеше на ниски обороти, а в последствие започна и да не пали всеки път. След като изтрия грешката за датчика на Хол пак се появяваше и на запален двигател , ама клиента беше някъв тъпак и не искаше да го сменяме ; изпратих го поживо поздраво със счупената му "бегачка" . :evil: :twisted: 8)
Колега dent, без никакви лоши чувства, а само в интерес на изясняване на ситуацията:
в твоят случай колата е гаснела най вероятно поради това, че когато датчика на хол прекъсне управлението на дюзите преминава от секуенциално в полусекуенциално. Затова гасне само на празен ход и пали трудно но не и на високи обороти...
При колегата na4red ситуацията е коренно различна там датчика играе роля на датчик колянов вал, а не на разпределителен, както е било в твоят случай.
При тази ситуация мога да се съглася с na4red, само ако двигателя работи с чести прекъсвания и той трие грешката в мотора и тя не се трие, или пак се появява без да е гасил двигателя. А най-лесно се проверява със светотиоден пробник :wink:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Сря Дек 17, 2008 12:49 am
от MOTORSPORT
bobolin4o написа:
dent написа:аз имах такъв случай с един Голф GTI 150hp , гаснеше на ниски обороти, а в последствие започна и да не пали всеки път. След като изтрия грешката за датчика на Хол пак се появяваше и на запален двигател , ама клиента беше някъв тъпак и не искаше да го сменяме ; изпратих го поживо поздраво със счупената му "бегачка" . :evil: :twisted: 8)
Колега dent, без никакви лоши чувства, а само в интерес на изясняване на ситуацията:
в твоят случай колата е гаснела най вероятно поради това, че когато датчика на хол прекъсне управлението на дюзите преминава от секуенциално в полусекуенциално. Затова гасне само на празен ход и пали трудно но не и на високи обороти...
При колегата na4red ситуацията е коренно различна там датчика играе роля на датчик колянов вал, а не на разпределителен, както е било в твоят случай.
При тази ситуация мога да се съглася с na4red, само ако двигателя работи с чести прекъсвания и той трие грешката в мотора и тя не се трие, или пак се появява без да е гасил двигателя. А най-лесно се проверява със светотиоден пробник :wink:
Бз лоши мисли ,ноооооо много сложни и поне за мен непонятни термини :D :D :D

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Сря Дек 17, 2008 1:28 am
от bobolin4o
MOTORSPORT написа:Бз лоши мисли ,ноооооо много сложни и поне за мен непонятни термини :D :D :D
Кои по-точно термини са ти непонятни, колега да ти ги разясня. Ако това което казах ти е непонятно... :roll:
И, да ме извинява Митко и да не заключва и тая тема, ще моля ако имаш мнение по основния въпрос да го споделиш, а не да се заяждаш с мен заради трети лица.

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Сря Дек 17, 2008 3:04 am
от na4red
При колегата na4red ситуацията е коренно различна там датчика играе роля на датчик колянов вал, а не на разпределителен, както е било в твоят случай.
При тази ситуация мога да се съглася с na4red, само ако двигателя работи с чести прекъсвания и той трие грешката в мотора и тя не се трие, или пак се появява без да е гасил двигателя. А най-лесно се проверява със светотиоден пробник :wink:
Абсолютно вярно - мотора си работеше и имаше моменти сривове но не чак толкова чести :o

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Сря Дек 17, 2008 10:23 am
от bobolin4o
Е, в крайна сметка го смени и вече няма проблем?

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Сря Дек 17, 2008 3:40 pm
от yasser
Към колегата Буболинчо,
Понеже явно е в час на нещата бих желал да задам следния въпрос.
Става дума за Сеат алхамбра 2.0B ADY (беше преди около 1 месец и не съм 100% сигурен)
Проблема беше, че в момент на движение изведнъж колата изгасва. Понеже клиента никога не може да обясни точно какво се получава ми остави колата. Обяснението от негова страна беше следно - "както си карам колата изгасва и стрелката на оборотомера пада и стрелката на бензиномера също".Ставало само при горещ двигател.После изчаквал малко да истине ( около 20мин). По пътя на логиката общото между това дали колата ще изгасне и бензиномера ще падне е примерно масата на помпата и респективно на бензиномера. ако отпадне и двете няма да рабтят - от там следва, че и оборотомера ще отиде на "0" , защото и двигатела е угаснал. Пуснах за всеки случай една маса. Закачих я с ВагКом и излезе една грешка - "Датчик на колянов вал"
Имал съм не малко случаи, в които точно релето за компа прегрява и вътре се рапоява. Много често срещано на голф3 и също така пак на Алхамбра. Отварям релетата, и двете (на помпата и на компа) Почиствам ги, но забелязах , че не беше от тях проблема.
Та ...изчистих грешката на ДВГ-то, и я запалих. Два дена не искаше да угасне, на 2-рия разбрах какво прави. Точно като е гореща, притраква няколко пъти главното реле като съответно стрелката на оборотомера започва да подскача от 0 до 5000 оборота и колата изасва. Закачам пак ВАГ-а и онова ми пише - НЯМА ГРЕШКА !!!
Паля колата, работи и след малко пак трак..трак..трак, но като задържах с натисната газ - не изгасна. Повече не пожела да ми направи парчето. Когато при запален дного вг разкача датчика на коляновия вал колата моментално изгасва - то е ясно. Пак чета - пак няма грешка. Закачам КТС и той също не отчита грешка. И така още 2 дена. Мъка, мъка....разкачам датчика на хол в дистрибуторната капачка, колата продължава да си работи , но на диагностика пак не намира проблем.
И така и не можах да разреша въпроса.

След около 3 дена клиената ми се обажда и ми казва, че някой си му бил оправил проблема срещу 50лв и му бил сменил датчика на хол ?!?!?!?!
Много ме съмнява, че е точно така, но повече ме е чд, че не успях да се преборя с колата.

Та въпроса ми към колегата Буболинчо е дали има някаква идея по въпроса.
Предварително да спомена пак, че докато колата работеше я смлях от разкачания на датчика на хол и нито за секунда не си и помисли да изгасне.

Благодаря и се надявам да не съм бил много отегчителен с дългото описание.

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Сря Дек 17, 2008 5:11 pm
от bobolin4o
Според мен проблема е бил някъде по захранването на моторния ЕЦУ - най-общо казано, ако щеш в лош контакт в куплунга например, или в скапан клеморед на контактния ключ, или.... но в никакъв случай в датчика на хол. В тая система той изпълнява единствено функцията за синхронизиране на 1-ви цилиндър във връзка с последователността на впръскването. Бих заложил и на бобината, щото е възможно като се спече да прави пробив и да връща към ЕЦУ-то, да го шашка демек - няма да запише грешка въобще!
Тия приказки, че за 50 лева е сменен датчик на хол и колата се е оправила са врели-некипели. Излиза, че другият майстор направо го е подарил...
Лошото е, че винаги така става - ти си се зверил в тая кола една седмица, а друг е имал късмета да види проблема от раз.

Re: Сеат кордоба гасне ...

Публикувано на: Сря Дек 17, 2008 5:23 pm
от mitko
yasser същия проблем го имах на Шаран .Мотора е същия .Пак не пишеше грешка и пак така гаснеше когато пожелае(90% от случаите когато е загрял) .Проблема беще датчика на коляновия вал минава покраи стартера близо до блока и изолацията на кабелите беше прегоряла .от време на време кабела опира на маса и оборотомера подскача и колата гасне. Изолация на кабелите и проблема се реши.

Best regards