Сеат кордоба гасне ...

- бензинови двигатели<br>
- дизелови двигатели<br>
- ABS<br>
- AirBAG<br>
- Климатици<br>
- Имобилайзери<br>
- Сервизни интервали(километражи)<br>
- Други системи
na4red
Мнения: 23
Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 4:50 am

Сеат кордоба гасне ...

Мнение от na4red »

Мотора е 1.6 бензин (1F) .Гасне от време на време в движение .Изкарва грешка 00515 hall sender G40 - no signal :roll:
mitko
КОЛЕГА
Мнения: 603
Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 4:35 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от mitko »

Ми то си казва прекъсва датчика на хол.

Best regards
na4red
Мнения: 23
Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 4:50 am

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от na4red »

И аз това казах колега - исках просто да съм сигурен.Понякога тази терминология ме побърква .Благодаря за отговора :wink:
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1719
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от bobolin4o »

Само да спомена, че всяка моноинжекция Бош вади тая грешка, когато мотора не е запален... :wink:
TuningMaster Изображение
0887 704 900
na4red
Мнения: 23
Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 4:50 am

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от na4red »

Тествах колата на запален и незапален двигател - и 2-та случая вадеше тази грешка благодаря колега :wink:
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1719
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от bobolin4o »

Е оправи ли я?
На запален двигател грешката не се ли трие, щото е безумие да вади грешка на работещ двигател - все пак това е датчик колянов вал, как ще работи и ще казва, че датчика е прекъснал ...
TuningMaster Изображение
0887 704 900
dent
КОЛЕГА
Мнения: 169
Регистриран на: Сря Юли 02, 2008 11:47 am

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от dent »

аз имах такъв случай с един Голф GTI 150hp , гаснеше на ниски обороти, а в последствие започна и да не пали всеки път. След като изтрия грешката за датчика на Хол пак се появяваше и на запален двигател , ама клиента беше някъв тъпак и не искаше да го сменяме ; изпратих го поживо поздраво със счупената му "бегачка" . :evil: :twisted: 8)
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1719
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от bobolin4o »

dent написа:аз имах такъв случай с един Голф GTI 150hp , гаснеше на ниски обороти, а в последствие започна и да не пали всеки път. След като изтрия грешката за датчика на Хол пак се появяваше и на запален двигател , ама клиента беше някъв тъпак и не искаше да го сменяме ; изпратих го поживо поздраво със счупената му "бегачка" . :evil: :twisted: 8)
Колега dent, без никакви лоши чувства, а само в интерес на изясняване на ситуацията:
в твоят случай колата е гаснела най вероятно поради това, че когато датчика на хол прекъсне управлението на дюзите преминава от секуенциално в полусекуенциално. Затова гасне само на празен ход и пали трудно но не и на високи обороти...
При колегата na4red ситуацията е коренно различна там датчика играе роля на датчик колянов вал, а не на разпределителен, както е било в твоят случай.
При тази ситуация мога да се съглася с na4red, само ако двигателя работи с чести прекъсвания и той трие грешката в мотора и тя не се трие, или пак се появява без да е гасил двигателя. А най-лесно се проверява със светотиоден пробник :wink:
TuningMaster Изображение
0887 704 900
MOTORSPORT
КОЛЕГА
Мнения: 38
Регистриран на: Нед Яну 07, 2007 9:41 pm
Местоположение: LOVECH

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от MOTORSPORT »

bobolin4o написа:
dent написа:аз имах такъв случай с един Голф GTI 150hp , гаснеше на ниски обороти, а в последствие започна и да не пали всеки път. След като изтрия грешката за датчика на Хол пак се появяваше и на запален двигател , ама клиента беше някъв тъпак и не искаше да го сменяме ; изпратих го поживо поздраво със счупената му "бегачка" . :evil: :twisted: 8)
Колега dent, без никакви лоши чувства, а само в интерес на изясняване на ситуацията:
в твоят случай колата е гаснела най вероятно поради това, че когато датчика на хол прекъсне управлението на дюзите преминава от секуенциално в полусекуенциално. Затова гасне само на празен ход и пали трудно но не и на високи обороти...
При колегата na4red ситуацията е коренно различна там датчика играе роля на датчик колянов вал, а не на разпределителен, както е било в твоят случай.
При тази ситуация мога да се съглася с na4red, само ако двигателя работи с чести прекъсвания и той трие грешката в мотора и тя не се трие, или пак се появява без да е гасил двигателя. А най-лесно се проверява със светотиоден пробник :wink:
Бз лоши мисли ,ноооооо много сложни и поне за мен непонятни термини :D :D :D
Живей за да ядосваш другите!!!
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1719
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от bobolin4o »

MOTORSPORT написа:Бз лоши мисли ,ноооооо много сложни и поне за мен непонятни термини :D :D :D
Кои по-точно термини са ти непонятни, колега да ти ги разясня. Ако това което казах ти е непонятно... :roll:
И, да ме извинява Митко и да не заключва и тая тема, ще моля ако имаш мнение по основния въпрос да го споделиш, а не да се заяждаш с мен заради трети лица.
TuningMaster Изображение
0887 704 900
na4red
Мнения: 23
Регистриран на: Вто Фев 12, 2008 4:50 am

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от na4red »

При колегата na4red ситуацията е коренно различна там датчика играе роля на датчик колянов вал, а не на разпределителен, както е било в твоят случай.
При тази ситуация мога да се съглася с na4red, само ако двигателя работи с чести прекъсвания и той трие грешката в мотора и тя не се трие, или пак се появява без да е гасил двигателя. А най-лесно се проверява със светотиоден пробник :wink:
Абсолютно вярно - мотора си работеше и имаше моменти сривове но не чак толкова чести :o
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1719
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от bobolin4o »

Е, в крайна сметка го смени и вече няма проблем?
TuningMaster Изображение
0887 704 900
yasser
КОЛЕГА
Мнения: 74
Регистриран на: Пон Дек 01, 2008 10:43 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от yasser »

Към колегата Буболинчо,
Понеже явно е в час на нещата бих желал да задам следния въпрос.
Става дума за Сеат алхамбра 2.0B ADY (беше преди около 1 месец и не съм 100% сигурен)
Проблема беше, че в момент на движение изведнъж колата изгасва. Понеже клиента никога не може да обясни точно какво се получава ми остави колата. Обяснението от негова страна беше следно - "както си карам колата изгасва и стрелката на оборотомера пада и стрелката на бензиномера също".Ставало само при горещ двигател.После изчаквал малко да истине ( около 20мин). По пътя на логиката общото между това дали колата ще изгасне и бензиномера ще падне е примерно масата на помпата и респективно на бензиномера. ако отпадне и двете няма да рабтят - от там следва, че и оборотомера ще отиде на "0" , защото и двигатела е угаснал. Пуснах за всеки случай една маса. Закачих я с ВагКом и излезе една грешка - "Датчик на колянов вал"
Имал съм не малко случаи, в които точно релето за компа прегрява и вътре се рапоява. Много често срещано на голф3 и също така пак на Алхамбра. Отварям релетата, и двете (на помпата и на компа) Почиствам ги, но забелязах , че не беше от тях проблема.
Та ...изчистих грешката на ДВГ-то, и я запалих. Два дена не искаше да угасне, на 2-рия разбрах какво прави. Точно като е гореща, притраква няколко пъти главното реле като съответно стрелката на оборотомера започва да подскача от 0 до 5000 оборота и колата изасва. Закачам пак ВАГ-а и онова ми пише - НЯМА ГРЕШКА !!!
Паля колата, работи и след малко пак трак..трак..трак, но като задържах с натисната газ - не изгасна. Повече не пожела да ми направи парчето. Когато при запален дного вг разкача датчика на коляновия вал колата моментално изгасва - то е ясно. Пак чета - пак няма грешка. Закачам КТС и той също не отчита грешка. И така още 2 дена. Мъка, мъка....разкачам датчика на хол в дистрибуторната капачка, колата продължава да си работи , но на диагностика пак не намира проблем.
И така и не можах да разреша въпроса.

След около 3 дена клиената ми се обажда и ми казва, че някой си му бил оправил проблема срещу 50лв и му бил сменил датчика на хол ?!?!?!?!
Много ме съмнява, че е точно така, но повече ме е чд, че не успях да се преборя с колата.

Та въпроса ми към колегата Буболинчо е дали има някаква идея по въпроса.
Предварително да спомена пак, че докато колата работеше я смлях от разкачания на датчика на хол и нито за секунда не си и помисли да изгасне.

Благодаря и се надявам да не съм бил много отегчителен с дългото описание.
bobolin4o
КОЛЕГА
Мнения: 1719
Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от bobolin4o »

Според мен проблема е бил някъде по захранването на моторния ЕЦУ - най-общо казано, ако щеш в лош контакт в куплунга например, или в скапан клеморед на контактния ключ, или.... но в никакъв случай в датчика на хол. В тая система той изпълнява единствено функцията за синхронизиране на 1-ви цилиндър във връзка с последователността на впръскването. Бих заложил и на бобината, щото е възможно като се спече да прави пробив и да връща към ЕЦУ-то, да го шашка демек - няма да запише грешка въобще!
Тия приказки, че за 50 лева е сменен датчик на хол и колата се е оправила са врели-некипели. Излиза, че другият майстор направо го е подарил...
Лошото е, че винаги така става - ти си се зверил в тая кола една седмица, а друг е имал късмета да види проблема от раз.
TuningMaster Изображение
0887 704 900
mitko
КОЛЕГА
Мнения: 603
Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 4:35 pm
Местоположение: Велико Търново
Обратна връзка:

Re: Сеат кордоба гасне ...

Мнение от mitko »

yasser същия проблем го имах на Шаран .Мотора е същия .Пак не пишеше грешка и пак така гаснеше когато пожелае(90% от случаите когато е загрял) .Проблема беще датчика на коляновия вал минава покраи стартера близо до блока и изолацията на кабелите беше прегоряла .от време на време кабела опира на маса и оборотомера подскача и колата гасне. Изолация на кабелите и проблема се реши.

Best regards
Публикувай отговор