mitkofitnesa написа: ↑Чет Дек 27, 2018 4:59 pm
Аз не зараждам конфликт,писах за помощ а ме набеждават че съм писател,че за първи път се захващам с газ и т.н. премълчах си от уважение към аудиторията въпреки че видимо аз не получавам такова,все пак не съм дете и не се сърдя,ще се радвам да науча нещо ново,затова първия ми въпрос е как се променя вида на впръскване на горивото на тия мерцедеси.Мозъка съм му сменял защото имам и използвах за донор заедно с EZS модула и ключа като кодирах всичко със Стара.Мапа е 0,31 като не се променя на газ,всичко е ревизирано понеже преди тунинг е препоръчително още повече че автомобила е 20годишен,а аз на моя тезгях нямам условия за смяна на легла и водачи на клапаните и напасване на нови такива.Та защо когато автомобила работи на бензин времената са 3.3мс с трим 1-2% а на газ когато работи и бензиновите са такива трима е 20% и при обогатяване трима стига нула на газ едва при времена на бензина 2.7мс може би пак не питам правилно сори
Добре дошъл отново колега. Радвам се че вече си се понаучил да питаш. Без лоши чувства.
Та така, малко да отговориш: Какво е това трим и кое му влияе, знаеш ли? Това +20% ли е или -20 тогава? За кой трим става въпрос - краткосрочен или дългосрочен. Ако е за краткосрочния колко ти е дългосрочния тогава? Дългосрочната корекция знаеш ли как се определя?
Питам за да съм наясно колко знаеш. Аз не мисля че е от състав на газта или бензина или ако е така нали трябва да го докажем.
Та така, впръскването на горивото компа го коригира на базата показание на ламбда сондата, дебитомера и температурата на въздуха и антифриза. Милисекундите са израз на количество гориво което влиза в цилиндъра за това време. Сондата мери остатъчния кислород в аспуха преди катализатора и го поддържа в определена граница,така че в катализатора да се доокислят недоизгорелите газове. Реално ако диаметъра на дюзите е правилно подбран както и коефициента на корекция на газовото спрямо бензиновото време, то количеството газ трябва да е достатъчно да поддържа кислорода да е в същото отношение както на газ така и на бензин. Тогава и времената мерени по бензиновото време са еднакви. Трима е изразжението на корекцията на горивото ТАКА ЧЕ кислорода да е точно в определена стойност в изгорелите газове. Това е теорията защо трябва да са еднакви.
При тоз двигател нещата са малко по сложни. Сигурен ли си че всички датчици и клапи правилно работят? Да не сте икономисали байпасната клапа или нещо друго заради предстоящия тунинг? Неприятното при този мотор е че дебитомера е след компресора с къс смукателен тракт и е много чувствителен, а това поражда доста проблема при конвертирането с газ защото 90% от корекцията на горивото на празен ход идват от него, да не говоря че и и гъла да дроселовата клапа се определя по неговите показания. Горивото е газообразно и количеството газ е непремерено в обемно отношение от него. Де факто като минеш на газ му спада количеството измерен въздух и мерейки по малко тогава и намалява времето за впръскване за да компенсира по малкото
изчислен кислород в сместа. Тоест за компа при това показание на влезлия в мотора въздух трябва времето да е вече 2,7мс за да е в нулева корекцията.
Затова са ти и различни показанията на времето на впръскване при трим близо до нулата.
На тоз двигател ламбда сондата има по голямо влияние при подадена газ в буст и работи до прекъсвач и на пълна газ, а не както при повечето автомобили да се игнорират показанията и при пълна газ.
Дано си ме разбрал и отговори на въпросите които ти зададох.