-Ами те ТРАНЗИСТОРИТЕ всички са с по три крачета ,milennyc написа:И сега да споделя един случай. Идва ми помпа, колата не пали.... чета помпата грешка 59. До тук добре... отварям помпата гледам транзистора ЗДРАВ, меря го не е пробил Обаче транзистора вместо да има 2 крачета в/у него има 3 крачета което много ме учуди. Добре че не беше проблема в него а в инкрементния сензор и клапана за количеството. След смяната им.... колата си пали като по учебник. Само исках да питам някой попадал ли е на такова нещо с 3 крачета. Имало случай и на VP30 с този транзистор. Та ако някой е сменял да сподели как го е вързвал новия транзистор.
биполярни
Е-емитер
В-база
С-колектор
или примерно -полеви , MOSFET
G-гейт
S-соурс
D-дрейн
От трийсет и повече години се занимавам професионално с електроника но за такъв "дзвер" двукрак транзистор за пръв път чувам!
Май ще ти е нужно да прочетеш основно и задълбочено книгата на Шишков " Първи стъпки в радио електрониката".......-сериозно, без майтап и заяждане