Публикувано на: Чет Фев 23, 2006 9:37 pm
Хайде и аз нещо да кажа. Определено няма да бъде пълно мнението ми, защото сега съм много изморен, но поне ще започна.
Помпите VP 44 и 29/30 никога няма да могат да се програмират на KTS.
За съжаление, в България при проблеми с коли с такива помпи се подхожда неправилно. Разглобяват се масово, подменят се механични или електронни елементи и после я тръгне някакси колата, я не тръгне. Следващата стъпка/диагноза/ е изгорял ел.блок на помпата. Купува се нов, но той е празен. И пак нищо не става. Програмирането на нов, празен блок е доста по-рисковано, доста по-скъпо и сложно. Сигурно България е относително е най-големия консуматор на нови ел. блокове за тези помпи. Тези блокове имат общо 4 места за програмиране, т.е. 3 основни ремонта или освен заводското още 3 проверки, настройки и програмиране/или актуализиране/. Аналогично е и при моторите-2 или 3 основни ремонта и после -брак.
Правилния подход при съмнения за неизправност е проверка на стенд /20-30-40 лева/ и последващо/при нужда/ стендоване, регулиране, т.е.препрограмиране за примерно 400-500 лева. Това е начина.
Както виждам вече масово се ремонтират и Common Rail помпи. Това е гаранция, че много скоро множество коли в България с такива системи ще са неподвижни.
На този етап най-близкото място за правилна,истинска проверка на CR системи е Чехия, но скоро ще има и у нас. Относно фиксирането на CR инжекторите със сериен номер на определеното място-това е незначителен проблем за България. Така трябва да бъде, но неспазването му ще доведе до отклонения от еко нормите-евро 3, например. Това не е актуално сега у нас.
Помпите VP 44 и 29/30 никога няма да могат да се програмират на KTS.
За съжаление, в България при проблеми с коли с такива помпи се подхожда неправилно. Разглобяват се масово, подменят се механични или електронни елементи и после я тръгне някакси колата, я не тръгне. Следващата стъпка/диагноза/ е изгорял ел.блок на помпата. Купува се нов, но той е празен. И пак нищо не става. Програмирането на нов, празен блок е доста по-рисковано, доста по-скъпо и сложно. Сигурно България е относително е най-големия консуматор на нови ел. блокове за тези помпи. Тези блокове имат общо 4 места за програмиране, т.е. 3 основни ремонта или освен заводското още 3 проверки, настройки и програмиране/или актуализиране/. Аналогично е и при моторите-2 или 3 основни ремонта и после -брак.
Правилния подход при съмнения за неизправност е проверка на стенд /20-30-40 лева/ и последващо/при нужда/ стендоване, регулиране, т.е.препрограмиране за примерно 400-500 лева. Това е начина.
Както виждам вече масово се ремонтират и Common Rail помпи. Това е гаранция, че много скоро множество коли в България с такива системи ще са неподвижни.
На този етап най-близкото място за правилна,истинска проверка на CR системи е Чехия, но скоро ще има и у нас. Относно фиксирането на CR инжекторите със сериен номер на определеното място-това е незначителен проблем за България. Така трябва да бъде, но неспазването му ще доведе до отклонения от еко нормите-евро 3, например. Това не е актуално сега у нас.