"Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
"Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
Здравейте "колеги",
Моля не ме разбирайте погрешно - пиша "колеги" защото аз съм абсолютно начинаещ и почти нищо неразбиращ по вапроса, който искам да задам. Простете ми ако ви се стори елементарен, но всеки е започнал от някъде, и честно казано не виждам по-подходящо място (за начинаещи) от този форум на професионалисти.
И така, за да не доскучавам на аудиторията, преминавам към същината на моето питане:
Искам да си направя анализатор на двигателя на колата ми (не че има съществено значение - Seat Cordoba GLX 1.8i MonoMoptronic) и като всеки начинаещ се чувствам като удавник в морето от информация, която може да се намери в Мрежата. Накратко за мен, разбирам малко (но мисля достатъчно) от електроника и много (колкото и нескромно да звучи) от програмиране и съм убеден, че с ваша помощ мога да се справя. Просто не знам от къде да започна.
Въпросът ми е следният: да речем, че съм направил връзката между колата и анализатора - после какво трябва да се направи? Как да разбера какво да "питам" и какво ми "отговаря" колата? Моля ви за помощ и информация, която да бъде разбираема за несведущи по вапроса хора.
Благодара ви предварително за разбирането и помоща.
Моля не ме разбирайте погрешно - пиша "колеги" защото аз съм абсолютно начинаещ и почти нищо неразбиращ по вапроса, който искам да задам. Простете ми ако ви се стори елементарен, но всеки е започнал от някъде, и честно казано не виждам по-подходящо място (за начинаещи) от този форум на професионалисти.
И така, за да не доскучавам на аудиторията, преминавам към същината на моето питане:
Искам да си направя анализатор на двигателя на колата ми (не че има съществено значение - Seat Cordoba GLX 1.8i MonoMoptronic) и като всеки начинаещ се чувствам като удавник в морето от информация, която може да се намери в Мрежата. Накратко за мен, разбирам малко (но мисля достатъчно) от електроника и много (колкото и нескромно да звучи) от програмиране и съм убеден, че с ваша помощ мога да се справя. Просто не знам от къде да започна.
Въпросът ми е следният: да речем, че съм направил връзката между колата и анализатора - после какво трябва да се направи? Как да разбера какво да "питам" и какво ми "отговаря" колата? Моля ви за помощ и информация, която да бъде разбираема за несведущи по вапроса хора.
Благодара ви предварително за разбирането и помоща.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
вземи си вагком 45лв струва разбий му кода и се ориентирай ,щом разбираш от програмиране.Или ела при мен в хеед91 да ти обясня,каквото искаш да знаеш че е много дълго за обяснение. Пиши и за какво ти трябва всичко това,ако искаш на лични
Аз имам някои идеи но не разбирам от програмиране а само от електроника.
Аз имам някои идеи но не разбирам от програмиране а само от електроника.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 350
- Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
- Местоположение: Варна
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
На какъв език програмираш, аз се мича с асембрер и Ц++
Гледам си от варна от кой квартал си, аз съм от широк център...
Ако искаш ела в елкона ще приказваме, даже можем да закачим твоята с вагком ако желаеш нещо да видим.
Няма ти взимаме пари спокойно..
Гледам си от варна от кой квартал си, аз съм от широк център...
Ако искаш ела в елкона ще приказваме, даже можем да закачим твоята с вагком ако желаеш нещо да видим.
Няма ти взимаме пари спокойно..
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 350
- Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
- Местоположение: Варна
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
Не е толкова просто, инсталационният файл е изпълним бинарен файл, тоя файл е компириран почти до неознаваемост, от програма наречена компилатор..ivanovbg написа:вземи си вагком 45лв струва разбий му кода и се ориентирай
Тая програма първа е била цяла структура от заглавни файлове, основни файлове и цял куп други глупости.
и всички тея един милион шитни, предпроцесора ги прави в един затворен файл наречен exe.
Тук ще трябват задълбочени познания по асемблер
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 116
- Регистриран на: Нед Ное 15, 2009 11:39 am
- Местоположение: Севлиево
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
Аз знам поне 5 програми за деасемблирене не ехе;оттам-нататък зависи къде си учил и къде си бил в часовете по програмиране.
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
Здравейте отново,
Не съм професионалист в никакъв случай. По образование съм машинен инженер (ДВГ и после КММ), а по професия съм корабен механик. Електрониката ми е нещо като хоби, но не съм много на "ти" с нея. По въпроса какво искам да направя - не знам точно как да го нарека. Сигурно си има име, но не го знам. Искам докато си карам колата да мога да наблюдавам на графичен LCD екран някой от най-важните параметри на двигателя, а също така устройството да ги записва на SD или друг вид карта за по-задълбочен анализ на голям PC.
Проблема е, че не знам какво и в каква последователност трябва да се изпраща към бордовия компютър и съответно какво се получава кото отговор. В Нета съм виждал такива устройства, но не ми се дават 200-300 евро при условие, че имам всички части и мога да си програмирам сам чипа.
Занимавам се основно със С и С++ за малки вградени системи на базата на Intel 8051 ядро. Най-често използвам ATMEL AT89 серията поради простата причина, че за нея имам хубав компилатор, RTOS и симулатор. Използвам и серията AT90, но в малка степен.На какъв език програмираш, аз се мича с асембрер и Ц++
kazwa 4e e profesionalist w programiraneto i ne trqbwa da ima problemi (sory za latinicata ama takaw e kompa)
A kato 4eta toj iska da naprawi analizator na dwigatelq-motortester a ne razpitwa4ka za komputara-wagcom ,i dwete sa mnogo razli4ni spored mene
Не съм професионалист в никакъв случай. По образование съм машинен инженер (ДВГ и после КММ), а по професия съм корабен механик. Електрониката ми е нещо като хоби, но не съм много на "ти" с нея. По въпроса какво искам да направя - не знам точно как да го нарека. Сигурно си има име, но не го знам. Искам докато си карам колата да мога да наблюдавам на графичен LCD екран някой от най-важните параметри на двигателя, а също така устройството да ги записва на SD или друг вид карта за по-задълбочен анализ на голям PC.
Проблема е, че не знам какво и в каква последователност трябва да се изпраща към бордовия компютър и съответно какво се получава кото отговор. В Нета съм виждал такива устройства, но не ми се дават 200-300 евро при условие, че имам всички части и мога да си програмирам сам чипа.
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
Трябва ти по умна кола! ВАРИАНТ1
На това моно почти няма какво да анализираш.Но все пак ако искаш да гледаш живи данни,приготви си 1-2 месеца труд по платката.
Защо толкова много????
Окабеляване на инсталацията,изчисляване за всеки отделен датчик;аналагов-АЦП-КОДЕР-МИКРОКОНТРОЛЕР-ДЕКОДЕР-ДИСПЛЕЙ
Сигурен сам че даже вече се отказа от този вариант:)
ВАРИАНТ2
ВАГ КОМ-МИНИ ЛАПТОП
ВАРИАНТ3
Ако ти интересна автомобилната диагностика,започваш в един сервиз за тежки ремонти по двигателя,бачкаш минимум 4-5години,след това в диагностичен сервиз още толкова,след това си отваряш твой и докато станеш на 50 ще имаш200-300хиляди:)
ГОСПОД ЗДРАВЕ ДА НИ ДАВА ДА МОЖЕМ И ДА ГИ ПОХАРЧИМ
На това моно почти няма какво да анализираш.Но все пак ако искаш да гледаш живи данни,приготви си 1-2 месеца труд по платката.
Защо толкова много????
Окабеляване на инсталацията,изчисляване за всеки отделен датчик;аналагов-АЦП-КОДЕР-МИКРОКОНТРОЛЕР-ДЕКОДЕР-ДИСПЛЕЙ
Сигурен сам че даже вече се отказа от този вариант:)
ВАРИАНТ2
ВАГ КОМ-МИНИ ЛАПТОП
ВАРИАНТ3
Ако ти интересна автомобилната диагностика,започваш в един сервиз за тежки ремонти по двигателя,бачкаш минимум 4-5години,след това в диагностичен сервиз още толкова,след това си отваряш твой и докато станеш на 50 ще имаш200-300хиляди:)
ГОСПОД ЗДРАВЕ ДА НИ ДАВА ДА МОЖЕМ И ДА ГИ ПОХАРЧИМ
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
То на тая моноижекция мисля че не може да се гледат живи данни през диагностиката, поправете ме ако греша.
http://dragodr78.snimka.bg/tuning/infoboard.426096
Предполагам че нещо такова имаш в предвид?
http://dragodr78.snimka.bg/tuning/infoboard.426096
Предполагам че нещо такова имаш в предвид?
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
Целта ми е направя нещо като VAG-COM (данните които виждам с него са ми предостатъчни), само че без лаптоп и да бъде постоянно в колата. По-конкретно ме интересува най-вече:
- оборотите на двигателя
- температурата на охлаждащата течност
- ламбда фактора
- времето за впръскване на гориво от дюзата и ъгъла на КВ, при който става това
- оборотите на двигателя
- температурата на охлаждащата течност
- ламбда фактора
- времето за впръскване на гориво от дюзата и ъгъла на КВ, при който става това
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
За оборотите- има табла с оборотомер, температурата- термометър, а ако сложиш ламбда индикатор, времето на дюзата не ти е нужно.
Успех!
Успех!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
виж това е готово http://www.sklad66.com/cms/scanners.html и не е скъпо.Вийдал съм подобни правени устройства като това което искаш да направиш но не могат да записват и пречат а ABS и ESP докато работят.И се бъгясват много.Иначе успех
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
Това което сте си намислили аз си мисля че ще можете да го осъществите ако имате достатъчно търпенеие и желание. Ето как би трябвало да изглежда според мен крайния резултат:
http://www.vchecker.com.cn/detail.asp?id=246
http://www.vchecker.com.cn/detail.asp?id=246
??-!!
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
ВАРИАНТ3
Ако ти интересна автомобилната диагностика,започваш в един сервиз за тежки ремонти по двигателя,бачкаш минимум 4-5години,след това в диагностичен сервиз още толкова,след това си отваряш твой и докато станеш на 50 ще имаш200-300хиляди:)
ГОСПОД ЗДРАВЕ ДА НИ ДАВА ДА МОЖЕМ И ДА ГИ ПОХАРЧИМ[/quote]
А който е пропуснал това с тежките ремонти,означава ли 4е като стане на 50 ще има само около 100-150 хиляди
Извинявам се за спама
Поздрави
Ако ти интересна автомобилната диагностика,започваш в един сервиз за тежки ремонти по двигателя,бачкаш минимум 4-5години,след това в диагностичен сервиз още толкова,след това си отваряш твой и докато станеш на 50 ще имаш200-300хиляди:)
ГОСПОД ЗДРАВЕ ДА НИ ДАВА ДА МОЖЕМ И ДА ГИ ПОХАРЧИМ[/quote]
А който е пропуснал това с тежките ремонти,означава ли 4е като стане на 50 ще има само около 100-150 хиляди
Извинявам се за спама
Поздрави
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 350
- Регистриран на: Сря Юли 22, 2009 5:01 pm
- Местоположение: Варна
Re: "Жива" диагностика - може ли да се направи от начинаещи?
Значи да не разхождам колегата напразно до сервиза, ще му кажа какво знам, но не е проверено 100 процента...
Връзката между диагностичният адаптер и компютъра на колата е тип "master-slave" като мастер се явява диагностичният компютър.
Първо се праща запитване за протокол компютъра връща да/не не ме питай каква е думата на протокола, нямам представа.
Когато от подчиненото устройство се получи отговор да, се работи на този протокол..
Фолцвагените подържат някой от тези три протокола
9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud)
KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
KWP (fast init, 10.4 kbaud)
Всички стойности се записват на адресно пространство и се четат от там..
Пример на адрес h01 се записва стойноста на оборотите...
За да ги виждаш трябва да обхождаш няколко адресни клетки, адресното пространство е от 0-255 тук ще ти трябва познания по асемблер защото, стойноста 255 е всъщност ff или 11111111
Просто без задълбочени познания по асемблер, незнам до колко би могъл да се справиш...
Това е проблема на езиците на високо ниво, понеже в Ц ти дефинираш променлива RPM самоче това е литерат тоест адресното пространство се управлява от програмата като заделя свободна памет в адресното пространство, и ти нямаш власт над това къде ще е този адрес..
Нещо недопустимо, без да управляваш адресните пространства, може да се получи мазано, като например да задели адрес някъде където нетрябва, и да запишеш стойност която не трябва да е там.
Връзката между диагностичният адаптер и компютъра на колата е тип "master-slave" като мастер се явява диагностичният компютър.
Първо се праща запитване за протокол компютъра връща да/не не ме питай каква е думата на протокола, нямам представа.
Когато от подчиненото устройство се получи отговор да, се работи на този протокол..
Фолцвагените подържат някой от тези три протокола
9141-2 (5 baud init, 10.4 kbaud)
KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
KWP (fast init, 10.4 kbaud)
Всички стойности се записват на адресно пространство и се четат от там..
Пример на адрес h01 се записва стойноста на оборотите...
За да ги виждаш трябва да обхождаш няколко адресни клетки, адресното пространство е от 0-255 тук ще ти трябва познания по асемблер защото, стойноста 255 е всъщност ff или 11111111
Просто без задълбочени познания по асемблер, незнам до колко би могъл да се справиш...
Това е проблема на езиците на високо ниво, понеже в Ц ти дефинираш променлива RPM самоче това е литерат тоест адресното пространство се управлява от програмата като заделя свободна памет в адресното пространство, и ти нямаш власт над това къде ще е този адрес..
Нещо недопустимо, без да управляваш адресните пространства, може да се получи мазано, като например да задели адрес някъде където нетрябва, и да запишеш стойност която не трябва да е там.
Диагностичното оборудване е инструмент, както пияното е инструмент...
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.
Всеки идиот може да си купи инструмента, но само талантливите могат да се научат да свирят на него.