VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход
VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход
Проблем на тоя пасат е че не си поддържа малките обороти, като не гасне, а ги мени постоянно - пулсират, проверил съм го за пропуски между дроселовата клапа и дебитомера, проверил съм всички вакууми, сменил съм гарнитурата на смукателния колектор, мерил съм ТПС-а на съпротивление опитвах и с друг байпасен клапан за празния ход и нищо, също така като му подам газ и я върна, бавно си сваля оборотите, като ги сваля ссинхронно със затварянето на клапата на моторта за празния ход. А диагностиката на това чудо е с мигащ код, но такя и не успях да го "измигам". Помагайте колеги че направо ми свършват идеите за това чудо. Предварителни Благодарности на всички отзовали се!
Последно промяна от strahil на Сря Юли 22, 2009 7:29 am, променено общо 1 път.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход
Може би температурен датчик на двигателя, разцентрован дросел, голям аванс...
Освен това може да си е объркало представата за върнат педал на газта.
Загрял напълно двигател, гасиш, палиш, на празен ход, вадиш куплунга на темп. датчик за 10 секунди, после пак го слагаш, гасиш. Това при положение, че си убеден, че всичко друго е о.к.
Успех!
Освен това може да си е объркало представата за върнат педал на газта.
Загрял напълно двигател, гасиш, палиш, на празен ход, вадиш куплунга на темп. датчик за 10 секунди, после пак го слагаш, гасиш. Това при положение, че си убеден, че всичко друго е о.к.
Успех!
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход
За представата за върнат педал на газта не се бях сещал, и пропуснах да спомен че при съвсем леко отваряне на дроселовата клапа оборотите се "заглаждат", и другото че не го прави тоя проблем при всяко връшане на газта.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход
Замери с мултицет изходното напрежение на ТПС спрямо масата на ТПС при върнат педал, докато оборотите подскачат.
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 222
- Регистриран на: Чет Яну 19, 2006 9:25 pm
- Местоположение: РУСЕ
- Обратна връзка:
Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход
При тая кола най-важното й е да е с правилен състав на сместа !
Ако сместа е твърде бедна или твърде богата нормално е това да се отрази първо на празния ход
Тия Дигифанти имат няколко разновидности монтирани на двулитровите мотори на ВАГ-овете
някои са дори без ламбда контрол и без възможност за компютърна диагностика .
Затова трябва с газанализатор да се измери сместа и ако е необходимо да се коригира или отстрани проблема който я размества .
Не съм правил отдавна такава кола но имам спомен ,че както каза bobolin4o често им се преебаваше ТПС-а . Спомням си ,че показанието се променяше дори при побутване на самия корпус на датчика .
Ако сместа е твърде бедна или твърде богата нормално е това да се отрази първо на празния ход
Тия Дигифанти имат няколко разновидности монтирани на двулитровите мотори на ВАГ-овете
някои са дори без ламбда контрол и без възможност за компютърна диагностика .
Затова трябва с газанализатор да се измери сместа и ако е необходимо да се коригира или отстрани проблема който я размества .
Не съм правил отдавна такава кола но имам спомен ,че както каза bobolin4o често им се преебаваше ТПС-а . Спомням си ,че показанието се променяше дори при побутване на самия корпус на датчика .
КТМ is the BEST fuck the rest !
Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход
Ако става въпрос за 2E мотор, там има винт за обходен въздух. На газ ако е вероятно крив дебитомер и проблем със сместа, както каза и VOLUMAX! Приятна борба и пиши резултата!
Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход
Мисля най-добре TPS да се мери с осцилосцоп , или ако не , то по-добре мери напрежението отколкото съпротивление . Провери добре и захранване и маса към TPS .
Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход
2Е е мотора и има ламбда контрол. ТПС-а не съм го гледал на осцилоскопа, но напрежението му на изхода в малките обороти се колебае с 0.15 - 0.25в, като може да се каже че колебанието на напрежението му е в синхрон с колебанието на оборотите. Смятам него да набедя.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход
Не е задължително...strahil написа:2Е е мотора и има ламбда контрол. ТПС-а не съм го гледал на осцилоскопа, но напрежението му на изхода в малките обороти се колебае с 0.15 - 0.25в, като може да се каже че колебанието на напрежението му е в синхрон с колебанието на оборотите. Смятам него да набедя.
Колко волта показва на изхода? Колебаят ли се и 5-те волта? А масата на ТПС спрямо масата на двигателя? Проверил ли си напрежението на акумулатора когато играят оборотите?
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход
Едно мое мнение виж дали се затваря напълно моторчето на празниа ход (или още баипасния клапан за въздух)трябва да има много малко разтояние при затворен клапан и дали случаино не е пробит вакума към сервото имах същия проблем точно от този вакум излезе проблема.
Re: VW Pasat 2.0I 1992г. - Проблем с празния ход
Имах преди време подобен проблем със пасат мотор 2Е система DIGIFANT, моторът работеше странно, завишено СО и НС, от СО потенциометъра намиращ се на филтърната кутия..- не се регулира нищо, иначе пали но клатеше обороти и работи някак на пресекулки????? ЕЦУто не пише никакви грешки!? Разкачам дебитомера , пак пали и не пише грешки, разкачам температурен датчик, пак няма грешка и си работи по същият начин????? Измукнах тъпанара(ЕЦУто) и започнах мерене директно на него на 38ми крак трябва да получава захранване + след контакт и по време на работа, от енджин релето, там на 38ми крак се мъдреха някакви си 11.5 волта при положение че двигателя работеше и напрежението в момента беше 13.9 волта???? Зададох на този крак за пробата нормално напрежение с мост директно от акумулатора и всичко си дойде по местата, регулиране на СОто и всичко ОК.
Викам си чакай сега, да разкача моста и да видя това реле защо не включва или не подава цялото напрежение, то е вътре над краката на водача ляво горе на траблото с тредпазителите...отварям и ще да видя...релето липсва, мястото му празно,по точно преместено от някой "умник" на мястото на релето за климатика(а колата няма климатик)!
Значи таблото - насреща от лявао надясно и отгоре надолу реле 1 горе ляво първото е за климатика(там беше поставено реле).... до него 2 е за чистачки-пръскалки отпред(имаше нреле) ..-а на 3 е engine menagment(Там беше празно) ????? така махнах от място 1 и преместих на 3 и нещата заспаха "като пъдарин в колиба"!!!
Така и не ми стана ясно обаче, как и колко време е работила тази кола по този начин и откъде се появяваяше на 38 крак това мижаво напрежение с около волт и половина по ниско от нормалното в системата, като реле липсва и би трябвало да няма никакво напрежение.....???? но така и не ми остана време да изследвам по обстойно проблема...!
Това като споделяне на опит, не знам при тебе дали е това проблема(най вероятно не е) но все пак може да ти е от полза!
Поздрави и успех със "боренето" на Пасата.....
Викам си чакай сега, да разкача моста и да видя това реле защо не включва или не подава цялото напрежение, то е вътре над краката на водача ляво горе на траблото с тредпазителите...отварям и ще да видя...релето липсва, мястото му празно,по точно преместено от някой "умник" на мястото на релето за климатика(а колата няма климатик)!
Значи таблото - насреща от лявао надясно и отгоре надолу реле 1 горе ляво първото е за климатика(там беше поставено реле).... до него 2 е за чистачки-пръскалки отпред(имаше нреле) ..-а на 3 е engine menagment(Там беше празно) ????? така махнах от място 1 и преместих на 3 и нещата заспаха "като пъдарин в колиба"!!!
Така и не ми стана ясно обаче, как и колко време е работила тази кола по този начин и откъде се появяваяше на 38 крак това мижаво напрежение с около волт и половина по ниско от нормалното в системата, като реле липсва и би трябвало да няма никакво напрежение.....???? но така и не ми остана време да изследвам по обстойно проблема...!
Това като споделяне на опит, не знам при тебе дали е това проблема(най вероятно не е) но все пак може да ти е от полза!
Поздрави и успех със "боренето" на Пасата.....
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459