Здравейте.
Занимавам се с една щуротия за собствено уоволствие. Моно Бош-а е от Пасат '92 1.8 ABS мотор и трябва да го свържа към делко Лукас с обикновенна бобина. Няма датчик на хол, от където да взема сигнал за 13 пин и ми трябва връзка с бобината, от където да се формира сигнал като от хол. Но трябва да се измисли някаква схема. За сега вариантите които пробвах с ценери и ... не дават резултат. Няма да ви ги казвам, за да не ви подведа. Върти ми се нещо с чакащ мултивибратор.
Помогнете със някакви идеи и схеми.
Поздрави
MONO-BOSCH и LUKAS делко
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко
Ся ми дойде друга идея. Вместо бобина слагаш едно съпротивление и сменяш кондензатора с по малък и едно съпротивление. От чукчето ще излезе нормален правоъгълен сигнал. Застопоряваш вакумрегулатора и центробежния, слагаш една гоуфува бобина на делкото и си ти!
Иначе заигравки колкото искаш http://www.pchelar-probvaisambg.com/sta ... spisak.htm
Иначе заигравки колкото искаш http://www.pchelar-probvaisambg.com/sta ... spisak.htm
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко
Колата е с комутатор и няма чукче. Само че датчика не е хол триизводен, а е с бобинка двуизводна. Варианта е да ползвам центробежния и вакуумния, за да е характеристиката като за този си мотор, иначе става още по сложно, трябва да се чипосва.
Поздрави
Поздрави
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко
Е то при всяко положение ще трябва да чипосваш, нали трябва да се нагласи момента на впръскване щом не смяташ да разбутваш положението на делкото... а и количеството... освен това, това "Моно Бош" си гласи оборотите на празен ход не само с актуатора, но и с динамично променяне на аванса. А ти искаш въобще да не го контролира. На времето си бях направил жигулата "моноинжекция"... вярвай ми, знам какво говоря...
Според мен е много по-лесно да се пишат карти за аванс, отколкото да се гласи момент на впръскване според импулс за горна мъртва точка. За първото картите са ясни, за второто си трябва сериозен дамос, какъвто няма да намериш...
Слагай един формировател с "555-ца" (най-добре в компа) и нататък блокаж на делкото, базов аванс - 6 градуса и естествено - ремап.
Поздрави!
Според мен е много по-лесно да се пишат карти за аванс, отколкото да се гласи момент на впръскване според импулс за горна мъртва точка. За първото картите са ясни, за второто си трябва сериозен дамос, какъвто няма да намериш...
Слагай един формировател с "555-ца" (най-добре в компа) и нататък блокаж на делкото, базов аванс - 6 градуса и естествено - ремап.
Поздрави!
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко
Я за по лесно купи едно гоУфче 500коня за 500уева и пей сърце
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко
Ми ,то индуктивни са на Опел вектра А ! Виж как се комутира сигнала към бобината и как се управлява! Там е най просто ! С 3 датчика управляваш мотор! И са с лесен софт. Май искаш да правиш моно джетроник на твоя Форд! Мотроника е на абс мотора ,и знаеш как е без вакуум аванс, докато на RP моторите е каквото търсиш _разделен впръскване и запалване!
С нами Бог!
0886 224486
0886 224486
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко
Мите, анджък. Наместо запалителна бобина сложи съпротивление и хоп - правоъгълен сигнал. Пък нататък както ти казах.gt40 написа:Колата е с комутатор ...
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: MONO-BOSCH и LUKAS делко
Ясен ми е принципа на управление на моно-мотроника.bobolin4o написа:бях направил жигулата "моноинжекция"... вярвай ми, знам какво говоря...
Бях си приготвил моно от 1.4 i F6B със сменен дросел , портвано тяло на моното с 5мм и колектора, делко Бош без регулатори, инсталация, комп , бях говорил с колега за чипосване, за да е за този двигател характеристиката... обаче изгоряха при пожара. Клиент разпродава Пасата и съм го подготвил моното с колектор.
В момента нямам делко за да го направя дирекно Мотроник, а и нямам готовност за тунинг(финансова) . Имам лош опит със счупено бутало преди години заради грешен аванс и не ща да го мисля, и без това няма детонационен датчик.
За това първо искам да го пусна тъй, щото това делко е за него, а и се кара на газ повече, а после като намеря делко (бобина не е проблем от ГоУф или Пасат) ще се настройва.
Поздрави