проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.
проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.
Здравйте колеги.Проблема с корсата е че понякога (сравнително често) си мени оборотите и падат до около 600(за продължително).Самодиагностиката открива грешка управление празен ход(или нещо подобно).По принцип избягвам напълно да се доверявам на самодиагностиката и имам съмнения за дебитомера(MAF),тъй като ако има проблем с него то това би се отразило на празния ход.Моторчето за празен ход е изправно по принцип( като съпротивление).И тук идва моята дилема-кое от двете е прецакано-дебитомера или моторчето(и съответно кое да кажа на собственика че е за смяна,а са сравнително скъпи елементи и двете).Ако някой има наблюдения кое често се скапва на тази кола,моля да сподели.
А иначе по принцип кажете добри методи за тестване на дебитомери(MAF) и ISCV.
А иначе по принцип кажете добри методи за тестване на дебитомери(MAF) и ISCV.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 222
- Регистриран на: Чет Яну 19, 2006 9:25 pm
- Местоположение: РУСЕ
- Обратна връзка:
Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.
Според мен първото нещо което трябва да направиш е да установиш от какво падат оборотите .Единия вариант е заради положение на дросела ( заради моторчето ) или заради състав на сместа . След като са паднали оборотите провери състава на сместа дали си е в някви прилични норми . Няма да е лошо и ако следиш положението на дросела през ТПС-а .
КТМ is the BEST fuck the rest !
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.
Имах случай с такава корса.
Дебитомера не работеше въобще, смених го с китайски... дърво. Клиента се нави и поръчах оригинален... добре. И се започна... високи обороти.
Температурен датчик - ок, ТПС - ок ( гледан през диагностиката ),всички необходими и актуални стойности си отговарят...
След 1 час лутане - захранване на компа, маси, флашване... решавам да откача ТПС и оборотите падат... Меря му захранването и масата, ок... решавам, че датчика е прецакан и поръчвам нов - 150 лева, оригинал... междувременно слагам едно съпротивление и му вдигам масата... оборотите - косъм...
след няколко дена го получавам, монтирам, махам съпротивлението, и - същата работа. Сега си имам ТПС, а клиента си кара със съпротивленийцето... та така.
Дебитомера не работеше въобще, смених го с китайски... дърво. Клиента се нави и поръчах оригинален... добре. И се започна... високи обороти.
Температурен датчик - ок, ТПС - ок ( гледан през диагностиката ),всички необходими и актуални стойности си отговарят...
След 1 час лутане - захранване на компа, маси, флашване... решавам да откача ТПС и оборотите падат... Меря му захранването и масата, ок... решавам, че датчика е прецакан и поръчвам нов - 150 лева, оригинал... междувременно слагам едно съпротивление и му вдигам масата... оборотите - косъм...
след няколко дена го получавам, монтирам, махам съпротивлението, и - същата работа. Сега си имам ТПС, а клиента си кара със съпротивленийцето... та така.
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.
Защо не почнеш с по простите неща? 1.Почисти с бензин или нещо подходящо около дроселовата клапа 2.Провери дали не са запушени отворите за вакууми по дроселното тяло, огледай за нехерметичност 3.Активирай моторчето за празен ход няколко пъти до двете му крайни положения и т.н. и т.н. ....
Всъщност това е писано отдавна преди два месеца - какво се случи в крайна сметка? Оправи ли на човека колата. Като имаме зор пишем, като си решим проблема си траем?
Хубаво е да затваряте темите
Всъщност това е писано отдавна преди два месеца - какво се случи в крайна сметка? Оправи ли на човека колата. Като имаме зор пишем, като си решим проблема си траем?
Хубаво е да затваряте темите
Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.
подкрепиам колегата в предниа пост да си довършваме темите като кажем в краина сметка как сме ремонтирали автомобила в какво се състоят ремонтните дейности за да мозем да помогнем и на други колеги.
Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.
Смени моторчето за празен ход мулицета по някога лъже
XUMPI
Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.
Аз в такива случаи подхождам ТАКА:Следя дали електронния блок подава стьпки на моточето,когато не са в норма,за да изключа вазможноста да се е сдухал и сьответно дали има нужните условия да го направи(на CTP на стьпковия мотор на 3 и 4 краче ,при затворена дроселна клапа дали се случва зануляването на напрежението).Ако стьпките се подават и нищо не се случва,моторчето попада под сьмнение,ако липсват стьпки-Електронния блок(компютьра),но когато се стигне до тежката диагноза трябва да се измери всичко.Захранвания,маси и т.н.
Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.
Прав си колега ,така е май, няма да е никак лощо да има крАЕН резултат, описан в темите.tnikolov написа:Защо не почнеш с по простите неща? 1.Почисти с бензин или нещо подходящо около дроселовата клапа 2.Провери дали не са запушени отворите за вакууми по дроселното тяло, огледай за нехерметичност 3.Активирай моторчето за празен ход няколко пъти до двете му крайни положения и т.н. и т.н. ....
Всъщност това е писано отдавна преди два месеца - какво се случи в крайна сметка? Оправи ли на човека колата. Като имаме зор пишем, като си решим проблема си траем?
Хубаво е да затваряте темите
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! тел: 089 6633459
Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.
Колегата явно си е решил проблема ама си трае да не му изядем хляба , както правят старите майстори от едно време.
И аз имам същите проблеми с тия 3 цилиндрови корси и повредите не съм там където ги изписва кодочетеца.Но по принцип им се развалят главно дебитомерите и клапана за рециркулация ,от което колата буквално полудява!!!
И аз имам същите проблеми с тия 3 цилиндрови корси и повредите не съм там където ги изписва кодочетеца.Но по принцип им се развалят главно дебитомерите и клапана за рециркулация ,от което колата буквално полудява!!!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 142
- Регистриран на: Пет Апр 04, 2008 11:53 pm
- Местоположение: Montana
Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.
bobolin4o написа:Имах случай с такава корса.
Дебитомера не работеше въобще, смених го с китайски... дърво. Клиента се нави и поръчах оригинален... добре. И се започна... високи обороти.
Температурен датчик - ок, ТПС - ок ( гледан през диагностиката ),всички необходими и актуални стойности си отговарят...
След 1 час лутане - захранване на компа, маси, флашване... решавам да откача ТПС и оборотите падат... Меря му захранването и масата, ок... решавам, че датчика е прецакан и поръчвам нов - 150 лева, оригинал... междувременно слагам едно съпротивление и му вдигам масата... оборотите - косъм...
след няколко дена го получавам, монтирам, махам съпротивлението, и - същата работа. Сега си имам ТПС, а клиента си кара със съпротивленийцето... та така.
колега прочетох тук за проблема ти и се сещам че оборотите могат да се намалят или повишават с помоща на ктс, аз съм пробвал и става.вече е късно за съвети но щеше да е хубаво да измериш разреждането в смукателния колектор с вакууммер...стойностите ги знаеш на мен ми се е случвало на много коли да е проблем обезвъздушаването на резервоара повредено и смуче оттам,или пък пипано по дроселовата клапа винтчето дето е запечатано е пипано (и клапата стои леко отворена)...
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: проблем с празен ход Opel Corsa B x10xe 97g 3цил.
diagnostic написа:bobolin4o написа:Имах случай с такава корса.
Дебитомера не работеше въобще, смених го с китайски... дърво. Клиента се нави и поръчах оригинален... добре. И се започна... високи обороти.
Температурен датчик - ок, ТПС - ок ( гледан през диагностиката ),всички необходими и актуални стойности си отговарят...
След 1 час лутане - захранване на компа, маси, флашване... решавам да откача ТПС и оборотите падат... Меря му захранването и масата, ок... решавам, че датчика е прецакан и поръчвам нов - 150 лева, оригинал... междувременно слагам едно съпротивление и му вдигам масата... оборотите - косъм...
след няколко дена го получавам, монтирам, махам съпротивлението, и - същата работа. Сега си имам ТПС, а клиента си кара със съпротивленийцето... та така.
колега прочетох тук за проблема ти и се сещам че оборотите могат да се намалят или повишават с помоща на ктс, аз съм пробвал и става.вече е късно за съвети но щеше да е хубаво да измериш разреждането в смукателния колектор с вакууммер...стойностите ги знаеш на мен ми се е случвало на много коли да е проблем обезвъздушаването на резервоара повредено и смуче оттам,или пък пипано по дроселовата клапа винтчето дето е запечатано е пипано (и клапата стои леко отворена)...
Наистина е доста късно вече, но все пак да споделя че и тези неща ги проверих...реално смотания компютър търси стойност от ТПС около 0,8 волта за празен ход и си я намираше при положение на дроселната клапа при което се държаха към 1700 оборота. Експирементално постигнах това напрежение с повдигане на масата на ТПС докато не получих подходящите обороти... Повече не са ме търсили...
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900