1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
Здравейте колеги,
та това hdi през 2-3 месеца чупи тубо(да не казвам и по често).Всеки път валът на турбото си личи че е прегрят и вече не знам какво да го правя.Редовно се сменят масла и филтри,всеки път когато се счупи турбото се смъква картера и се чисти цедката на маслената помпа и се прави промивка на мотора, сменя се тръбата която захранва турбото с масло, налягането на маслото е добре и така без каквито и да било признаци до следващият път!
Моля ако някои се е сблъсквал с подобен проблем да сподели
Поздрави
та това hdi през 2-3 месеца чупи тубо(да не казвам и по често).Всеки път валът на турбото си личи че е прегрят и вече не знам какво да го правя.Редовно се сменят масла и филтри,всеки път когато се счупи турбото се смъква картера и се чисти цедката на маслената помпа и се прави промивка на мотора, сменя се тръбата която захранва турбото с масло, налягането на маслото е добре и така без каквито и да било признаци до следващият път!
Моля ако някои се е сблъсквал с подобен проблем да сподели
Поздрави
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
Чупи в смисъл къса вала ли? Оттича ли се правилно. Да не е имало някаква заигравка с клапи, турбопътища, катализатор или нескопосан тунинг? Никаква друга информация не даваш.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 165
- Регистриран на: Съб Сеп 29, 2012 8:13 pm
- Обратна връзка:
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
има цедка на тръбата на маслото дето отива към турбото
докато не я почистите ще сменяте турбо всяка седмица
докато не я почистите ще сменяте турбо всяка седмица
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
Един приятел в Испания има чисто нов партнер. ЗА 10х.км счупи два пъти турбото.Естествено сменят му го гаранционно.Върна се лятото и отиде при колега механик.Махнаха цедката(при него била монтирана направо на турбото) и проблема се реши завинаги.
Що ли французите са гоизмислили така,не знам.Ама нещо куца в случая.Явно решението е едно.
Що ли французите са гоизмислили така,не знам.Ама нещо куца в случая.Явно решението е едно.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
Цедката би трябвало да я е махнал още първия път колегата.
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
Първия колега е бил работника в пежо-сервиз Мадрид.Явно там имат друг стил на работа.ivanovbg написа:Цедката би трябвало да я е махнал още първия път колегата.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
Цедката е в тръбичката и е сменяна всеки път!!
Няма тунинг, оттича се правилно и катализатора е наред.
Валът е прегрят и скъсан.
Няма тунинг, оттича се правилно и катализатора е наред.
Валът е прегрят и скъсан.
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
Дюзите гледахте ли ги?Само една да изпуска компресия и на всеки 5-6 хиляди ще сменяте турбина!
Докато една жена мълчи не я прекъсвай!
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
Не мисля че дюза е проблема,нещо се случва с маслената система,мисля че както казват колегите трябва да премахна цедката и да рискувам отново!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 60
- Регистриран на: Пон Фев 12, 2007 8:12 pm
- Местоположение: Varna
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
tozi film sum go igral na nqkolko puti.
Sloji manometur za nalqgane na masloto na vhoda na masloto v turbinata,pri izforsirvane trqbva da ima okolo 4 atm,a na min oboroti okolo 2.Ako e po malko -kolqnow val - iznosen(golqma veselba v Pegeot za razmeri i cvetove).
Ve4e 3 takiva iznoseni vala sum smenql,i pak taka si tro6aha turbinite prez nqkolko hilqdi km.
P.S. izvinqvaite za kirilicata ama ot telefon e taka
Sloji manometur za nalqgane na masloto na vhoda na masloto v turbinata,pri izforsirvane trqbva da ima okolo 4 atm,a na min oboroti okolo 2.Ako e po malko -kolqnow val - iznosen(golqma veselba v Pegeot za razmeri i cvetove).
Ve4e 3 takiva iznoseni vala sum smenql,i pak taka si tro6aha turbinite prez nqkolko hilqdi km.
P.S. izvinqvaite za kirilicata ama ot telefon e taka
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
Налягането на маслото е ОК!
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
Намерих доста интересна статия,която ме удари в земята!
Ако на някой му се чете да чете може някой ден да му е от полза за този "хубав френски двигател"
It is extremely important that you read the enclosed fitting instructions before fitting this turbo. Failure to do so will result in premature failure and will be declined in the event of a warranty claim.
The PSA 1.6HDi,DV6TED4 engine is a highly sophisticated low emission, high power diesel unit. It is used in many different applications; Citroen, Ford, Mazda, Mini, Peugeot and Volvo. Due to the engine being clean and powerful, it is designed to operate at high temperatures, which demands the very best lubricants. These lubricants must be maintained in peak condition and PSA have fitted an in-line oil filter to the turbo and an integral oil cooler/oil filter to this engine to ensure this. Reports in the field indicate that if the engine has been operated with the oil level below normal limits, this may potentially cause a high concentration of carbon in the oil. This may then lead to blockage of the in-line filter, oil cooler and main oil filter, which will eventually bring on premature turbo failure. The vacuum pump may also suffer from this same type of contamination. However, due to its high operating speeds (230,000 revs per minute) the turbo will usually be the first to show signs of damage. This can happen from 30,000 miles onwards if the oil level and correct oil change intervals/procedure have not been adhered to. Experience to date suggests that the carbon build up in this application is particularly difficult to remove. To try to eliminate the potential for further turbo failure, the following MUST be undertaken by the garage, in addition to the normal recommended turbo fitting instructions:
1. Remove the engine sump and check oil pump, pick up strainer ,oil pump and all oil galleries for carbon contamination.
2. If heavy carbon deposits are identified fit new oil pump, oil pump pick up strainer and clean oil galleries
3. Fit a new oil feed pipe, oil feed connectors and oil drainpipes and hoses.
4. Remove the gauze filter that is in. the new banjo bolt that causes the pipe to block
5. Remove oil cooler and oil filter assembly and clean thoroughly
6. Remove intercooler, pipes and hoses remove residual oil
7. Remove the vacuum pump and check for debris/carbon deposits and clean/replace as necessary.
8. Remove the Rocker Cover/Cam Box clean all carbon and sludge deposits from the cover breather( where fitted) and associated valve gear.
9. Check the Particulate Filter and cat are not blocked, replace if found to be heavily contaminated with oil from the failed turbo.
10. Clean the Exhaust Gas Re-circulation Valve, induction manifold and all associated pipe work and ensure that the E.G.R.is functioning correctly.
11. A fully synthetic LOW SAPS 5W/30 oil must be used
12. Change engine oil after 200 miles and then every 3000/5000 miles
13. Ensure that the particulate filter is regenerated frequently and is not blocked. At least one 50 mile continuous journey should be taken every month
14. Check the fuel injector gaskets are not damaged, replace as necessary
15. Where turbo oil feed pipe bolts to engine block, blow through engine block to clear debris from the failed turbo and carbon/sludge using a reputable cleaner before the oil pump is refitted
16. Leave the oil feed pipe detached at the turbo end, crank the engine over without firing until clean oil is flowing through from the pipe. It is convenient to catch the oil in a plastic bag or container. When clean oil is flowing connect the pipe to the turbo
17. Check oil flow:
a. Fit turbo , leave oil return pipe disconnected
b. Attach an extended oil return pipe and feed into a container
c. Start engine, idle for 60 seconds and switch off engine
d. Oil delivery should show at least 0.3 litres of oil
e. Repeat test to confirm flow is correct
f. Ensure during the test the engine is not run below minimum oil level
e. Change oil and filter after 20 miles.
In some instances even after carrying out these instructions not all of the carbon/sludge deposits will have been removed , resulting in turbo failure. In these instances the turbo/cartridge will NOT be covers by the warranty as the failure is not due to a faulty component but failure due to external factors .
The only 100% cure to prevent premature turbo failure is to fit a new engine
Ако на някой му се чете да чете може някой ден да му е от полза за този "хубав френски двигател"
It is extremely important that you read the enclosed fitting instructions before fitting this turbo. Failure to do so will result in premature failure and will be declined in the event of a warranty claim.
The PSA 1.6HDi,DV6TED4 engine is a highly sophisticated low emission, high power diesel unit. It is used in many different applications; Citroen, Ford, Mazda, Mini, Peugeot and Volvo. Due to the engine being clean and powerful, it is designed to operate at high temperatures, which demands the very best lubricants. These lubricants must be maintained in peak condition and PSA have fitted an in-line oil filter to the turbo and an integral oil cooler/oil filter to this engine to ensure this. Reports in the field indicate that if the engine has been operated with the oil level below normal limits, this may potentially cause a high concentration of carbon in the oil. This may then lead to blockage of the in-line filter, oil cooler and main oil filter, which will eventually bring on premature turbo failure. The vacuum pump may also suffer from this same type of contamination. However, due to its high operating speeds (230,000 revs per minute) the turbo will usually be the first to show signs of damage. This can happen from 30,000 miles onwards if the oil level and correct oil change intervals/procedure have not been adhered to. Experience to date suggests that the carbon build up in this application is particularly difficult to remove. To try to eliminate the potential for further turbo failure, the following MUST be undertaken by the garage, in addition to the normal recommended turbo fitting instructions:
1. Remove the engine sump and check oil pump, pick up strainer ,oil pump and all oil galleries for carbon contamination.
2. If heavy carbon deposits are identified fit new oil pump, oil pump pick up strainer and clean oil galleries
3. Fit a new oil feed pipe, oil feed connectors and oil drainpipes and hoses.
4. Remove the gauze filter that is in. the new banjo bolt that causes the pipe to block
5. Remove oil cooler and oil filter assembly and clean thoroughly
6. Remove intercooler, pipes and hoses remove residual oil
7. Remove the vacuum pump and check for debris/carbon deposits and clean/replace as necessary.
8. Remove the Rocker Cover/Cam Box clean all carbon and sludge deposits from the cover breather( where fitted) and associated valve gear.
9. Check the Particulate Filter and cat are not blocked, replace if found to be heavily contaminated with oil from the failed turbo.
10. Clean the Exhaust Gas Re-circulation Valve, induction manifold and all associated pipe work and ensure that the E.G.R.is functioning correctly.
11. A fully synthetic LOW SAPS 5W/30 oil must be used
12. Change engine oil after 200 miles and then every 3000/5000 miles
13. Ensure that the particulate filter is regenerated frequently and is not blocked. At least one 50 mile continuous journey should be taken every month
14. Check the fuel injector gaskets are not damaged, replace as necessary
15. Where turbo oil feed pipe bolts to engine block, blow through engine block to clear debris from the failed turbo and carbon/sludge using a reputable cleaner before the oil pump is refitted
16. Leave the oil feed pipe detached at the turbo end, crank the engine over without firing until clean oil is flowing through from the pipe. It is convenient to catch the oil in a plastic bag or container. When clean oil is flowing connect the pipe to the turbo
17. Check oil flow:
a. Fit turbo , leave oil return pipe disconnected
b. Attach an extended oil return pipe and feed into a container
c. Start engine, idle for 60 seconds and switch off engine
d. Oil delivery should show at least 0.3 litres of oil
e. Repeat test to confirm flow is correct
f. Ensure during the test the engine is not run below minimum oil level
e. Change oil and filter after 20 miles.
In some instances even after carrying out these instructions not all of the carbon/sludge deposits will have been removed , resulting in turbo failure. In these instances the turbo/cartridge will NOT be covers by the warranty as the failure is not due to a faulty component but failure due to external factors .
The only 100% cure to prevent premature turbo failure is to fit a new engine
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
The only 100% cure to prevent premature turbo failure is to fit a new engine
Едни сменят масло други мотори
Едни сменят масло други мотори
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
И аз сменях турбина на форд скоро.Като я поръчвах,селъра ме предупреди за част от тия неща,но тоя сервизен бюлетин направо ми скри топката...
Re: 1,6 HDI чупи турбини като бясно ?
Нямам думи просто