VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
Студена се дави и мокри свещите. След слагане на чисти свещи пали, но има съвсем леко замисляне при форсиране. Топла се държи добре, но пак работи богато и свещите почерняват. Свещите са чисто нови.
Пробвах с друг МАП,понеже с нейния ламбда сондата стоеше статична и я пишеше като грешка. Сега не я пише и след 30 градуса работи коректно,но при студен двигател държи 1,5 - 1,6V и за това съм поръчал друга, за всеки случай.
Няма спукани вакууми, дросела е в норми. Направих тест с извадени дюзи и едната не разпръскваше хубаво, поради което изчистих всичките. Симулирах топъл двигател и при извадени дюзи и свещи освен че пръскаше по-малко бензин, искрата също беше по-слаба(проверено на око, но с видима разлика). При сложени дюзи и свещи и същата симулация, двигателят се държи още по зле, не мокри свещите, но пак са доста черни и гърми в ауспуха. Компресия на четирите цилиндъра 12-13 бара.
Някой има ли идея как мога да проверя бобината без осцилоскоп, защото при въртене на стартер, когато е студена и дави свещите искрата е доста силна, но все пак.
Пробвах с друг МАП,понеже с нейния ламбда сондата стоеше статична и я пишеше като грешка. Сега не я пише и след 30 градуса работи коректно,но при студен двигател държи 1,5 - 1,6V и за това съм поръчал друга, за всеки случай.
Няма спукани вакууми, дросела е в норми. Направих тест с извадени дюзи и едната не разпръскваше хубаво, поради което изчистих всичките. Симулирах топъл двигател и при извадени дюзи и свещи освен че пръскаше по-малко бензин, искрата също беше по-слаба(проверено на око, но с видима разлика). При сложени дюзи и свещи и същата симулация, двигателят се държи още по зле, не мокри свещите, но пак са доста черни и гърми в ауспуха. Компресия на четирите цилиндъра 12-13 бара.
Някой има ли идея как мога да проверя бобината без осцилоскоп, защото при въртене на стартер, когато е студена и дави свещите искрата е доста силна, но все пак.
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
не я пише, а активна ли е? ако е със стандартна 4 проводна ламбда 1.5 е висок волтаж, говорещ за неизправност. какви са процентите на адаптациите?
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
Няма как да провериш адекватно бобина и кабели без осцилоскоп. Най много да я полееш с вода и да видиш дали ще изгасне, но не много сигурно.
Ангренаж? Колко показва мапа? Аванса колко е?
Ангренаж? Колко показва мапа? Аванса колко е?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
Да активна е показва си коректно от 0 до 1 Волт. Направи ми впечатление, че без значение дали е включена или не докато е студена не я пише като грешка и държи 1,56 Волта.ogromnii написа:не я пише, а активна ли е? ако е със стандартна 4 проводна ламбда 1.5 е висок волтаж, говорещ за неизправност. какви са процентите на адаптациите?
Дойде новата сонда 4 пин-ова на Бош и пак същото.
С верига е и не мисля че е неправилно зацепена, защото особено топла работи добре и доста равномерно. Мап-а всъщност го показва като МАФ. Първоначално стойностите му не бяха стабилни на празен ход, но след като пооправих няколко няколко вакуума станаха постоянни. Аванса не го визуализира.ivanovbg написа:Няма как да провериш адекватно бобина и кабели без осцилоскоп. Най много да я полееш с вода и да видиш дали ще изгасне, но не много сигурно.
Ангренаж? Колко показва мапа? Аванса колко е?
Иначе съм проверил захранването на ECU и кабелите на всички датчици.
П.п. Благодаря за бързите отговори!
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
С какво го четеш, че не показва истинските неща?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
С каквото и да го чете, все тая! Не е там проблема.
Що се отнася до напрежението на сондата - това е Simos и за него е абсолютно нормално докато не тръгне сондата да показва волт и половина.
Не видях да си мерил налягане на горивото! Регулатор със спукана мембрана?
Що се отнася до напрежението на сондата - това е Simos и за него е абсолютно нормално докато не тръгне сондата да показва волт и половина.
Не видях да си мерил налягане на горивото! Регулатор със спукана мембрана?
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
2.8 бара на празен ход с регулатор, при форсиране отива до 3. Без регулатора става 3.2, а и е сух от към вакуум-а, няма капка бензин, за да е спукана мембраната..bobolin4o написа:С каквото и да го чете, все тая! Не е там проблема.
Що се отнася до напрежението на сондата - това е Simos и за него е абсолютно нормално докато не тръгне сондата да показва волт и половина.
Не видях да си мерил налягане на горивото! Регулатор със спукана мембрана?
Варианти за проблем в мотора? Но при положение, че компресията е наред.. Другото да си е от ЕКУ-то.
Иначе го чета с VCDS.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
Според ЕСИ-то трябва да са:
Празен ход с вакум - 2,5 бара
Празен ход без вакум - 3,0 бара
Но това не значи нищо, може манометъра да показва грешно...
Дюзите дали са оригинални? А МАП-а?
Празен ход с вакум - 2,5 бара
Празен ход без вакум - 3,0 бара
Но това не значи нищо, може манометъра да показва грешно...
Дюзите дали са оригинални? А МАП-а?
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
Дюзите да, мап-а го взех ВДО, старият беше Марели но с оригиналния номер на VW. Мислех си за разпръсквачите на
дюзите, ако не са се изчистили хубаво.
дюзите, ако не са се изчистили хубаво.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
Добре.
Мерил ли си напрежението на дюзите (+) колко е? Спрямо масата на компа естествено. А напрежението, показвано от ваг-кома колко е?
И стоиността на МАП-а пак през диагностиката на празен ход (нищо че е МАФ)?
Мерил ли си напрежението на дюзите (+) колко е? Спрямо масата на компа естествено. А напрежението, показвано от ваг-кома колко е?
И стоиността на МАП-а пак през диагностиката на празен ход (нищо че е МАФ)?
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
Така.
МАП-а при студен мотор показва 490-500 mg/str
При топъл двигател - 450-460 mg/str
И в двата случая без резки колебания.
Плюса на дюзите е 14.3 волта(спрямо масата на компа), през ваг-а показва същото.
Времето на впръскването при студена 2.9мс, а при топла 1.8 - 1.9.
Снощи сложих нови свещи, защото старите нейни бяха за 1.4 и 1.6(незнам до колко ще окаже влияние, но от нейните едната беше със спукана керамика). След като снощи поработи и пак почерняха, тази сутрин я завъртях без бобина един път, поради което се понамокриха свещите, но после като сложих бобината запали от първия път и без да подавам газ, след което се форсираше сравнително чисто, но пак пушеше доста отзад.
МАП-а при студен мотор показва 490-500 mg/str
При топъл двигател - 450-460 mg/str
И в двата случая без резки колебания.
Плюса на дюзите е 14.3 волта(спрямо масата на компа), през ваг-а показва същото.
Времето на впръскването при студена 2.9мс, а при топла 1.8 - 1.9.
Снощи сложих нови свещи, защото старите нейни бяха за 1.4 и 1.6(незнам до колко ще окаже влияние, но от нейните едната беше със спукана керамика). След като снощи поработи и пак почерняха, тази сутрин я завъртях без бобина един път, поради което се понамокриха свещите, но после като сложих бобината запали от първия път и без да подавам газ, след което се форсираше сравнително чисто, но пак пушеше доста отзад.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
Ново 20.
За всеки случай запуших вакуума, който идва от клапана за бензиновите пари и провокиран от факта че запали със зацапани свещи студена, въртях по няколко пъти на стартер,за да съм сигурен че ще се удавят иначе мокрите свещи след което запали също така лесно без газ и без да прекъсва и да пука. Тоя тест го повторих два пъти и двата път без проблем..
За всеки случай запуших вакуума, който идва от клапана за бензиновите пари и провокиран от факта че запали със зацапани свещи студена, въртях по няколко пъти на стартер,за да съм сигурен че ще се удавят иначе мокрите свещи след което запали също така лесно без газ и без да прекъсва и да пука. Тоя тест го повторих два пъти и двата път без проблем..
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
Ако показанието на МАП-а все пак е милибари, то разреждането е слабо и ще дави. Колко показва ма контакт? Колко е захранването на МАП-а? Трябва да е точно 5 волта. Има ли разлика (във волтове) между масата на компа и захранващия нинус на МАП-а? Ако има ги окъси.
Би било полезно да премериш физически с вакууммер какво е реално разреждането!
Би било полезно да премериш физически с вакууммер какво е реално разреждането!
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет Апр 07, 2011 11:01 pm
- Местоположение: София
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
1050 mg/str показва мап-а при контакт, което е с около 100 единици над атм. налягане в мБар. По тая логика ако 450 на загрят мотор са около 350 мБар пак е по-височко, но е горе долу в норми, а и не се изменят стойностите, с изваден вакуум от сервото например стойностите не стават много по-високи а само има голямо колебание 430-500 мг/стр.
Иначе мап-а се захранва с точно 4.99 Волта спрямо неговия и този на ЕКУ (-). Имам вакууммер, но не е точен и за това не съм мерил с него, а иначе не засмуква от никъде въздух, освен от дросела.
И на карая, не го забелязвам да надува, но видимо има конденз по капачката на маслото, обаче дори и да гори антифриз, при тази компресия не съм сигурен до колко съществено влияние ще оказва.
Иначе мап-а се захранва с точно 4.99 Волта спрямо неговия и този на ЕКУ (-). Имам вакууммер, но не е точен и за това не съм мерил с него, а иначе не засмуква от никъде въздух, освен от дросела.
И на карая, не го забелязвам да надува, но видимо има конденз по капачката на маслото, обаче дори и да гори антифриз, при тази компресия не съм сигурен до колко съществено влияние ще оказва.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 1719
- Регистриран на: Чет Окт 13, 2005 9:15 pm
- Местоположение: Велико Търново
- Обратна връзка:
Re: VW Lupo '99 1.0 8v AHT - дави се и студена пали трудно.
Едно нещо знам със сигурност. На тоя кенеф от първостепенно значение е коректното показание на МАП-а. Все пак той играе ролята на дебитомер.Сега основният въпрос е: той ли мери криво или наистина на празен ход двигателят не може да направи разреждане в тръбите от сорта на 280-320 милибара (достигнал работна температура!).
Повече не се наемам да гадая...
Повече не се наемам да гадая...
TuningMaster
0887 704 900
0887 704 900