ТПС, МАП и предварение
ТПС, МАП и предварение
Колата е китайска, реплика на Опел Комбо. Д-л 1.6 90 кс, 8 клапана, пълна инжекция, бензин,газ. Температура 85гр. обороти около 950 Показание на МАП 35 kPa- /с вакууммер около 0.6 бара/,положение на др. клапа - 0%, предварение 10-12 гр. При постепенно отваряне на дроселната клапа до 7-8% няма реакция на оборотите, разреждането пада малко/0.55 бара/, предварението става 5-6 гр. При отваряне на клапата над 8-10 % д-ля прекъсва, аванса става около 30 гр., отварям още клапата разреждането се покачва на 0.7 бара и оборотите скачат на 1800-2500. Нагоре нещата изглеждат нормални. При по рязко подаване на газ не се усеща. Случва се и на бензин и на газ.
Иначе колата си върви, разхода е нормален.
Дали проблема е в моментното падане на разреждането - има ли смисъл да си играя с настройки на дросела и с ТПС-а?
Иначе колата си върви, разхода е нормален.
Дали проблема е в моментното падане на разреждането - има ли смисъл да си играя с настройки на дросела и с ТПС-а?
Re: ТПС, МАП и предварение
закопа ме с описанието на колата, дай малко инфо как се казва та да видя какво е това чудо
относно проблема - възможно е еку-то да не отчита излизане от празен ход т.е. или тпс-а да има "мъртва зона" или еку-то да очаква по високо показание и докато отваряш леко дросела ако режима си е "празен ход" да компенсира с машинката за празен ход. ако има винт на дросела закачи мултицет на тпс-а и гледай кога скачат оборотите, регулирай дросела до малко под това положение и би трябвало да стане, провери след това има ли принудителен празен ход, т.е. при подаване на газ и отпускане "млъкват" ли дюзите докато падат оборотите.
относно проблема - възможно е еку-то да не отчита излизане от празен ход т.е. или тпс-а да има "мъртва зона" или еку-то да очаква по високо показание и докато отваряш леко дросела ако режима си е "празен ход" да компенсира с машинката за празен ход. ако има винт на дросела закачи мултицет на тпс-а и гледай кога скачат оборотите, регулирай дросела до малко под това положение и би трябвало да стане, провери след това има ли принудителен празен ход, т.е. при подаване на газ и отпускане "млъкват" ли дюзите докато падат оборотите.
Re: ТПС, МАП и предварение
Скоро имах подобен случай с мицибуши,след целодневна игра се оказа бобина,нешто нему харесваше искрата
KESS-5.017 EU and KTAG-7.020 EU ready for sale(FULL UNLIMITED)-0898484308
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: ТПС, МАП и предварение
И аз не съм виждал такава. Сондата какво показва като почне да прекъсва? Принципно по малкия вакум сваля аванса и вдига горивото. Освен искрата, не забравяй и метода с акумулатора. Да не си е така по рождение?
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: ТПС, МАП и предварение
Останал съм с впечатлението, че рядко инжекционите работят със стойност 0%. Реакцията на аванса в случая е най-вече на промяната на вакуума. Мерни му напрежението на ТПС-то. Корекция на 7-8%, нулиране с акумулатора и проба.
Поздрави
Поздрави
Re: ТПС, МАП и предварение
По-скоро се бъркаш с проценти и градуси. При някои инжекциони градусите на дросела в режим на празен ход процентно на педала са равни на 0%. Най-вече на тези с електронен дросел.
Колегата който предположи за бобина е извадил логика, но ако беше бобина щеше да прекъсва и на празен ход. Демек бобина би било означавало прекалено късо време на заряд. И за това на празен ход ефекта ще е същия какъвто е и в описания момент, но все пак би било добре да се измери какъв е заряда с осцилоскопа.
ТПС-а ако има мъртва зона с настройка би бил се решил този проблем, но ще се променят много нещата в другите режими на работа. Аз бих мернал с мултимер тпс-а за мъртав ход.
Другата причина може да е неправилно газоразпределение въпреки, че вакума изглежда в нормите.
И все пак каква е колата?
Колегата който предположи за бобина е извадил логика, но ако беше бобина щеше да прекъсва и на празен ход. Демек бобина би било означавало прекалено късо време на заряд. И за това на празен ход ефекта ще е същия какъвто е и в описания момент, но все пак би било добре да се измери какъв е заряда с осцилоскопа.
ТПС-а ако има мъртва зона с настройка би бил се решил този проблем, но ще се променят много нещата в другите режими на работа. Аз бих мернал с мултимер тпс-а за мъртав ход.
Другата причина може да е неправилно газоразпределение въпреки, че вакума изглежда в нормите.
И все пак каква е колата?
Chip Tuning, DPF/FAP/Adblue/EGR/Inlet Swirl Flap/SAI/Lambda/DTC's remove/ MAHA LPS3000 2WD Chassis Dynamometer
O.E.Motorsport - tuning & innovation
O.E.Motorsport - tuning & innovation
Re: ТПС, МАП и предварение
Колега Оем,и аз цял ден се мотах с тези разсаждения но това е истината,мицибушито на малки обороти си мъркъше като коти,тя ненапразно беше сменила трима майстори преди да дойде
KESS-5.017 EU and KTAG-7.020 EU ready for sale(FULL UNLIMITED)-0898484308
Re: ТПС, МАП и предварение
Аз имам една бобина от Фолксваген-моно,от тези дето бобина и комутатор са заедно с три извода.Тази бобина на тихи обороти работи добре,като се подаде газ,мотора почва да фъфле.oem написа:Колегата който предположи за бобина е извадил логика, но ако беше бобина щеше да прекъсва и на празен ход.
Ползвам я за проби на такива мотори дето изобщо не палят.
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: ТПС, МАП и предварение
Хващай осцилоскопа и мери ! Проблемът ти е във високото напрежение- бобина , кабели и свещи!
С нами Бог!
0886 224486
0886 224486
Re: ТПС, МАП и предварение
Не смятам, че се бъркам, ма се тая. По моему, щом при рязко подаване на газ не проявява проблем, при високото напрежение едва ли има какво да се търси.
Поздрави
Поздрави
Re: ТПС, МАП и предварение
Абе много ме объркахте с тая тема ,най вече оем с тия заряди
Едно време като бяха чуковете и наковалните бобините се зареждаха докато тока постигаше максимална стойност в първичната (та недостатъка им беше че не могат да подържат оптимален заряд при широкочестотен диапазон...................)
После намалиха съпротивлението на първичната (което влияе при високите честоти) но сложиха електронни ограничители на тока (заради ниските)
И пследно фиксираха оптимално времето на зареждане
И до там знам аз но виждам че има нещо ново
Иначе най тежкия режим е преходния и е нормално там да се дъни клпаво запалване а не на празен ход
Едно време като бяха чуковете и наковалните бобините се зареждаха докато тока постигаше максимална стойност в първичната (та недостатъка им беше че не могат да подържат оптимален заряд при широкочестотен диапазон...................)
После намалиха съпротивлението на първичната (което влияе при високите честоти) но сложиха електронни ограничители на тока (заради ниските)
И пследно фиксираха оптимално времето на зареждане
И до там знам аз но виждам че има нещо ново
Иначе най тежкия режим е преходния и е нормално там да се дъни клпаво запалване а не на празен ход
Re: ТПС, МАП и предварение
Подкрепям идеята за бобината.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: ТПС, МАП и предварение
Мисля че не трябва аванса да скача толкова. Не си писал колко показва мапа тогава. Как е маркуча на мапа? Да няма конденз? Клапата чиста ли е?tnikolov написа:При отваряне на клапата над 8-10 % д-ля прекъсва, аванса става около 30 гр...
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
Re: ТПС, МАП и предварение
Колата е Saik Sabre 2006 г. д-л Р1, компа е на Bosch, Не открих нищо из нета, затова пуснах темата. Благодаря за насоките.
Re: ТПС, МАП и предварение
http://www.carnewschina.com/2011/12/08/ ... panel-van/
Ма вярно е имитация на Опел, чак копие си е
С какво го чете това? И само предположение: дросела с жило ли е? Че не вярвам в китай да е стигнал Евро 4 и ел дросел.
Поздрави.
Ма вярно е имитация на Опел, чак копие си е
С какво го чете това? И само предположение: дросела с жило ли е? Че не вярвам в китай да е стигнал Евро 4 и ел дросел.
Поздрави.