Комутатор на VW Golf 3 и други
Комутатор на VW Golf 3 и други
Здравейте.
Пореден повреден комутатор на Голф. Меря - прекъснал. Други пробиват. Отварям го и установявам че се е скъсало кабелчето към кристала на мощния транзистор. Видях чипа TFK U2225B и от любопитство порових из мрежата за даташийт, но никъде нищо. Моля ако някой разполага с инфо за чипа или схема на комутатора да съдейства.
Пореден повреден комутатор на Голф. Меря - прекъснал. Други пробиват. Отварям го и установявам че се е скъсало кабелчето към кристала на мощния транзистор. Видях чипа TFK U2225B и от любопитство порових из мрежата за даташийт, но никъде нищо. Моля ако някой разполага с инфо за чипа или схема на комутатора да съдейства.
Re: Комутатор на VW Golf 3 и други
Извинявай за тъпия въпрос,ама за кво правиш опит да го ремонтираш кат тва е консуматив за wv
90% от проблема е от последния ремонт!
Re: Комутатор на VW Golf 3 и други
Не искам да го ремонтирам.Искам да разбера защо се дънят толкова често.Просто съм любопитен какво е схемното решение.Чисто любопитсво.
Re: Комутатор на VW Golf 3 и други
Няма кой да се занимава със схема на нещо, което е неремонто пригодно. Навремето имаше схема на Самаровите комутатори, шо транзистори опушихме и се оказа нахалост. Пуснаха сръбски, а после и Бош и всичко си дойде на мястото. А тези на VW Golf 3 горят един път на 10 години и се приемат за консуматив. Само италянски ми изгора за 1,5 години.
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 2273
- Регистриран на: Сря Мар 11, 2009 8:00 pm
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Комутатор на VW Golf 3 и други
Дънят се често ако не сменяш кабелите и палеца.Почти винаги когато дойде някое голфче или пасат с изгоряла бобина или палеца или някой кабел не е наред и ако не го смениш до седмица,две се връща пак
Обновяване/ъпдейт на всички Launch- Х431, Easidiag, Idiag, Mdiag...имам още в наличност 0898 60 72 67
-
- КОЛЕГА
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пон Май 05, 2008 12:55 am
Re: Комутатор на VW Golf 3 и други
И аз на времето слагах от по 100 лв. запалителни модули и се лутах да търся проблема на колите, че гърмяха на по 3 месеца и след няколко години мъки почнах да им слагам БОШ по 175 лв. и досега никои не се е върнал. Явно нямат добро охлаждане и по-калпавите не издържат. Само един път имах случаи на Голф 3 клиента си ги беше сменял и беше гръмнал 2 за един ден, след което ми докара колата и като сложих БОШ ми направи впечатление че грее яко и като се порових по колата узтанових че има 2 пъти по-голямо време за натрупване (нормално е 5-6 ms, а то беше 12 ms), което пък се управлява от компа - беше някакъв моно мотроник. Накрая се оказа че на компа му липсва клема 30 - газаджиите я отрязали тотално да си чисти грешките - пуснах я и всичко си дойде на мястото.
Иван Петров
Ако човек не върви напред, то той не стои на едно място, а се връща назад! - Хенри Форд
Ако човек не върви напред, то той не стои на едно място, а се връща назад! - Хенри Форд
Re: Комутатор на VW Golf 3 и други
Няколко са ми идвали такива.Резет релето вързано докато е на газ да разпада кл.30(вероятно поради неграмотност).На едната кола даже ъгъла на затваряне на чукчето беше около 30 градуса,от там товари комутатора и изгаря.vankopestera написа: Накрая се оказа че на компа му липсва клема 30 - газаджиите я отрязали тотално да си чисти грешките - пуснах я и всичко си дойде на мястото.
Кво да се прави-газаджии.
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
Re: Комутатор на VW Golf 3 и други
Няколко са ми идвали такива.Резет релето вързано докато е на газ да разпада кл.30(вероятно поради неграмотност).На едната кола даже ъгъла на затваряне на чукчето беше около 30 градуса,от там товари комутатора и изгаря.
Кво да се прави-газаджии. [/quote]
А как се прави рисета?
Питам понеже съм газаджия.Аз връзвам клема 30 на моторния комп към клема 15.
Дали е правилно не зная?
Кво да се прави-газаджии. [/quote]
А как се прави рисета?
Питам понеже съм газаджия.Аз връзвам клема 30 на моторния комп към клема 15.
Дали е правилно не зная?
Не е срамно да не знаеш,срамно е да не учиш!
0887 91 78 79
0887 91 78 79
Re: Комутатор на VW Golf 3 и други
А как се прави рисета?ipivan написа:Няколко са ми идвали такива.Резет релето вързано докато е на газ да разпада кл.30(вероятно поради неграмотност).На едната кола даже ъгъла на затваряне на чукчето беше около 30 градуса,от там товари комутатора и изгаря.
Кво да се прави-газаджии.
Питам понеже съм газаджия.Аз връзвам клема 30 на моторния комп към клема 15.
Дали е правилно не зная? [/quote]
И така става.
Тези проблемните бяха с реле прекъсващо кл.30 и използвана нормално затворената му група.Релето се командваше заедно с газовия клапан и така като е на газ компа е без кл.30
Така ресета е тотален
Не е важно да решиш 100 задачи по един и същ начин, важно е да решиш 1 задача по 100 различни начина!
Re: Комутатор на VW Golf 3 и други
И аз мисля като колегата за vw то си е просто един консуматив като при по-старите опелчета.А дали новият ще идържи повече време зависи само от производителя на комутатора аз слагам на "BBB" , а последно сложих на моя паско на мобилетрон комплект който 2 дни по късно бобината се разцепи и колата естесвено изгасна.
Re: Комутатор на VW Golf 3 и други
Слагам само hella и swag за VW.досега нямам рекламация.
90% от проблема е от последния ремонт!
Re: Комутатор на VW Golf 3 и други
А как се прави рисета?ipivan написа:Няколко са ми идвали такива.Резет релето вързано докато е на газ да разпада кл.30(вероятно поради неграмотност).На едната кола даже ъгъла на затваряне на чукчето беше около 30 градуса,от там товари комутатора и изгаря.
Кво да се прави-газаджии.
Питам понеже съм газаджия.Аз връзвам клема 30 на моторния комп към клема 15.
Дали е правилно не зная? [/quote]
http://bobigas.snimka.bg/automobiles/go ... 835426.big
За ресета се използва реле с нормално отворен контакт.
Re: Комутатор на VW Golf 3 и други
Аз от любопитство също отворих два комутатора. Единият от който беше телефункен като описаният от колегата stefo също с откачено краче, но транзистора беше здарв. това ми се стори странно, запоих кабелчета и ги изведох за да включа външен транзистор - бобината тръгна. Другата , която отворих вече беше с пробив в кристала на краиния транзистор, мисля и нея да пробвам по същия начин. Ако някой е пробвал подобно нещо да даде един съвет за транзистора, че ползвах един високоволтов, а мисля че и за по ниско напрежение ще свърши работа.